Jump to content
Festivalanlæg dk
Mortensen

Hjælp til Boominator

Recommended Posts

Hej 

Jeg kunne godt tænke mig at bygge en boominator.

Jeg ville høre om man kunne bygge en til 3000kr (det ok vis den overskrider lidt) som kunne spille højere end en soundboks 2 eller i nærheden af det og at den samtidig havde solceller så den er nem at oplade til festivaler. Hvis ja kunne jeg godt tænke mig byggeplanen og lednings plan.

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Du kan nok ikke bygge selv til den pris. 

Der er dog en brugt boominator til 3000kr her inde lige nu.
Hvis den skal spille højere end en soundboks, skal du dog nok lige smide en lidt kraftigere forstærker på ;) 

Prisen for alle materialer til en boominator ligger lige i omegnen af 3000kr, men oven i kommet så træ, skruer, lim, maling osv. Hvis du allerede har en veludstyret workshop bliver det lidt billigere, ellers bliver det lidt dyrere. Jeg vil sige at et overslag på ~4000kr er relativt realistisk som minimumspris for en boominator.

2 hours ago, KHesse said:

Prisen for alle materialer til en boominator ligger lige i omegnen af 3000kr, men oven i kommet så træ, skruer, lim, maling osv. Hvis du allerede har en veludstyret workshop bliver det lidt billigere, ellers bliver det lidt dyrere. Jeg vil sige at et overslag på ~4000kr er relativt realistisk som minimumspris for en boominator.

Jeg har lim træ og alt hvad jeg skal bruge til at samle den med

Du skal nok ikke regne med, den kommer til at spille højere end en SOUNDBOKS 2 :) Såfremt du virkelig ønsker det, så skal du have en ordentlig forstærker på, og så ryger strømmen super hurtigt. SOUNDBOKS går op i at have den perfekte balance mellem power og strømbesparelse, hvilket er super svært. Desuden er deres enheder noget dyrere og har højere følsomhed. Prøv dig frem.