Jump to content
Festivalanlæg dk

Spørgsmål til setup næste år

Balstrup
 Share

Recommended Posts

Hej FA

Sidste år kørte med et setup bestående af to cubo15 samt to halfinators, alt sammen trukket på en gm-d8604. Det hele kørte upåklageligt, men alligevel pønser jeg på at udvide til næste år. Hvordan helt præcist jeg skal udvide er det jeg vil spørge jer kloge mennesker til råds om. 

Den ene mulighed jeg har overvejet er at udvide med en til cubo 15 samt med en omnitop12, således at jeg vil have et setup med tre cubo15, to halfinators og en omnitop12. I dette tilfælde ville jeg også udvide med formentlig en bassface 1.2 til at trække de tre cubo15. 

Den anden mulighed jeg har overvejet handler om, hvorvidt jeg kunne splitte mine halfinators ad og bruge enhederne fra dem i et af BFM's top designs. Jeg synes det er lidt svært at finde ud af hvilke enheder der anbefales i deres designs, og jeg er derfor i tvivl om det er muligt gøre dette. Hvis det kunne lade sig gøre, og jeg dermed ville kunne bygge nogle toppe som kunne suplere bassen godt, ville jeg i dette tilfælde så også udvide med en cubo15 mere samt bassface 1.2. 

Jeg er klar over, at jeg ved begge tilfælde også vil få stor gavn af en miniDSP, og regner derfor også med at anskaffe mig sådan en. 

Det vil være lidt noget rod med Halfinators og en omnitop, så ville jeg hellere sige du skulle tage og bygge to omni.

Men hvad syntes du der mangler? Er det fordi Halfinators ikke kan følge med eller mangler der bas?

Hvad med en Cubo kick til at tage kicket?

Vores halfinators kunne godt følge med, men kun lige netop. Så det er ikke som sådan fordi der er noget specifikt der mangler, kunne bare godt tænke mig at udvide til et generelt større anlæg. Og havde helt glemt da jeg skrev at cubo kick fandtes, det vil naturligvis givet lidt bedre mening at bygge sådan en i stedet for en til almindelig cubo15. 

I forhold til halfinators og omnitop, vil det så være muligt at genbruge enhederne fra halfinatorsne i ikke nødvendigvis nogle omnitoppe, men bare i nogle af BFM's top designs? 

6 minutes ago, Balstrup said:

Vores halfinators kunne godt følge med, men kun lige netop. Så det er ikke som sådan fordi der er noget specifikt der mangler, kunne bare godt tænke mig at udvide til et generelt større anlæg. Og havde helt glemt da jeg skrev at cubo kick fandtes, det vil naturligvis givet lidt bedre mening at bygge sådan en i stedet for en til almindelig cubo15. 

I forhold til halfinators og omnitop, vil det så være muligt at genbruge enhederne fra halfinatorsne i ikke nødvendigvis nogle omnitoppe, men bare i nogle af BFM's top designs? 

Så vidt jeg ved er der ikke nogen af hans kasser der bruger den enhed der sidder i en standard halfinator. 
Ved at tilføje en cubo kick kan du dog også spille højere med dine halfinators, da de ikke længere skal bruge power på at spille fra 100hz (eller hvor du nu har delt) og op til 200-250hz.
Så måske bare prøv at start med at tilføj en cubo kick kasse og se hvordan lydbilledet så ser ud :) 

52 minutes ago, Ganon said:

Hvis den skal have maks gas, så ville jeg smide en cubo kick på med Eminence Kappa 15C, og så måske en enkelt eller 2 cubo 15 mere, helst 2 :)

Eller Faital Pro15FH500, koster 500 mere og kan bruges i en masse designs ??

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.