Jump to content
Festivalanlæg dk

Mega halfinators

FrederikMA
 Share

Recommended Posts

Hej gutter,

Jeg har været i tvivl om hvad jeg skulle gøre med mit festival anlæg da det er af rigtig fin kvalitet men også et ret obskurt setup. Jeg har derfor ikke vidst i hvilken tilstand jeg skulle sælge det og om det kunne betale sig i sidste ende. Nu må vi se om det har interesse. 

Det besår af to halvdele af en megaboominator: 2* (2*15" kappa pro 15A +2*1" DT220TI). CD'erne fra JBL og de originale biradiale 90*90 horn er blevet udskiftet, da de ikke gjorde anlægget nogen retfærdighed. De blev skiftet ud med BMS 4552ND på et større 90*40 horn. BMS enhederne forskyder det her anlægs omkostninger noget i forhold til de originale. 

Senere tilføjede jeg to 18sound 18sub, enkel men god kvalitet reflex kabinet 18w1400 loaded hvis jeg husker modellen korrekt.

Forstærkere og processor sider i en separat kasse: Minidsp 2*4HD med digital indgang fra telefon til GMd8604 til toppene og slave out til en GMd9601som driver bundene. 4*4pol speakon out. 

Batterier (gode gamle syredrenge) sidder i deres egen kasse og forbindes via powercon.

Alt malet med sort warnex med strukturrulle. 

Setuppet tilbyder virkelig stor fleksibilitet for forskellige modulære løsninger, og for at blive formindsket eller udvidet med flere batterier eller forstærkere osv. 

Lyden er virkelig nice. Solid THUMB fra 15 midbassen, som naturligt integrer godt med bunde når det virkelig skal larme, men som også levere god bas i campen i fullrange uden bunde. BMS toppen tillader et laver crossover en de originale og giver bedre dækning og fjerner behovet for at køre 15'erne over deres komfortable zone. Som bekendt tillader halfinators 360 graders fest omkring anlæget. Jeg har typisk haft to tårne sub+top i stereo, som centrere festen omkring og i midten af anlægget, hele vejen rundt, det ret fedt. Det samme kan lade sig gøre på en trækvogn.

Tager gerne imod tilbud og råd!

Frederik

EDIT

Billeder af forstærker/dsp løsningen. Det ene 18" kabinet er uden gitter på det billede. Skyd løs hvis i har spørgsmål eller er interesseret. Har i øvrigt endnu en gmd8604 hvis folk er på forstærkerjagt.

IMG_1017.JPG

IMG_1026.JPG

IMG_1028.JPG

IMG_1029.JPG

IMG_1030.JPG

IMG_1031.JPG

IMG_1032.JPG

IMG_1042.JPG

IMG_1043.JPG

IMG_1048.JPG

IMG_1050.JPG

IMG_1051.JPG

IMG_1056.JPG

• 2 weeks later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.