Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
Balstrup

Hvilke forstærkere til dette setop?

Recommended Posts

Hey FA

Jeg har planer om at køre et setup bestående af 2xCubo15, 1xCubo kick 15 samt 2xOmnitop 12 til Roskilde 2018. Jeg har fra sidste års Roskilde en gm-d8604, men har brug for at supplere den med endnu en forstærker og en minidsp til det nye setup. Jeg har overvejet at købe en bassface 1.2, men er generelt ret i tvivl om, hvorvidt den forstærker ville være bedst til setuppet, samt hvordan højtalerne bedst muligt skulle fordeles over de to forstærkere. Håber ikke spørgsmålet er for bredt, ellers må jeg lige prøve at uddybe det lidt. 

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Basface har mulighed for at lave low og highpass filter mindes jeg, så du kan nok undvige minidsp, hvis du vil spare :)
Jeg har ikke leget så meget med Bassface kontra pioneer, men den levere nogle flere watt :)

11 hours ago, Balstrup said:

Hey FA

Jeg har planer om at køre et setup bestående af 2xCubo15, 1xCubo kick 15 samt 2xOmnitop 12 til Roskilde 2018. Jeg har fra sidste års Roskilde en gm-d8604, men har brug for at supplere den med endnu en forstærker og en minidsp til det nye setup. Jeg har overvejet at købe en bassface 1.2, men er generelt ret i tvivl om, hvorvidt den forstærker ville være bedst til setuppet, samt hvordan højtalerne bedst muligt skulle fordeles over de to forstærkere. Håber ikke spørgsmålet er for bredt, ellers må jeg lige prøve at uddybe det lidt. 

Hvis du vil køre med en cubokick, så er det en nødvendighed at køre med miniDSP. Det er immervæk så fucking lækkert at have en, at jeg ikke kan anbefale det nok + du har mulighed for at EQ dine omnitops, og det kan de godt bruge ;)

Det hele bliver også meget lettere med miniDSP, for du kan bruge alle forstærkere efter det :)

Fedt man, tusind tak for svarene indtilvidere. Det lyder som om gm-d8604 og bassface 1.2 sammen med minidsp er et rimeligt udemærket valg. 

Og ville det så være smartest at trække de to omnitops samt cubo kick over gm-d8604 og så de to cubo over bassface 1.2? Muligvis et lidt dumt spørgsmål, men vil bare gerne være helt sikker. :)

1 hour ago, Balstrup said:

Og ville det så være smartest at trække de to omnitops samt cubo kick over gm-d8604 og så de to cubo over bassface 1.2? Muligvis et lidt dumt spørgsmål, men vil bare gerne være helt sikker. :)

Helt sikkert! :)