Jump to content
Festivalanlæg dk
DahlZeus

Hjælp til MiniDSP indkøb

Recommended Posts

Hej folkens!

Nu begynder Camp Missen så småt at forberede til Roskilde 2018 og i år kigger vi på delefiltre.

Vi har længe overvejet at skifte til miniDSP og har et par spørgsmål til folk der har den relevante erfaring.

Vores setup skulle gerne ende med at se sådan ud:

Mixer -> MiniDSP -> Forstærker 1 -> Bundkasser

-> MiniDSP -> Forstærker 2 -> Mellemtonekasser

-> Diskanthorn

Vi har altså en forstærker til bundkasserne og en forstærker til mellemtone/diskant

1. Kan vi nøjes med en enkelt MiniDSP 2x4 eller skal vi have 2?
    1. Hvis 2, skal vi så bruge en til kun bund og den anden til mellemtone/diskant - eller en til left og en til right?

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

I kan nøjes med en enkelt, i har 4 udgange på en minidsp, så hvis i køre det hele mono kan i nøjes med 1 udgang til hver deling.
Jeres mellemtone/diskant, er der ikke filter på det i forvejen?

On 16/12/2017 at 17:25, DahlZeus said:

Hej folkens!

Nu begynder Camp Missen så småt at forberede til Roskilde 2018 og i år kigger vi på delefiltre.

Vi har længe overvejet at skifte til miniDSP og har et par spørgsmål til folk der har den relevante erfaring.

Vores setup skulle gerne ende med at se sådan ud:

Mixer -> MiniDSP -> Forstærker 1 -> Bundkasser

-> MiniDSP -> Forstærker 2 -> Mellemtonekasser

-> Diskanthorn

Vi har altså en forstærker til bundkasserne og en forstærker til mellemtone/diskant

1. Kan vi nøjes med en enkelt MiniDSP 2x4 eller skal vi have 2?
    1. Hvis 2, skal vi så bruge en til kun bund og den anden til mellemtone/diskant - eller en til left og en til right?

Hvis i insistere at have stereo, selvom i vil have fin nydelse af mono, så ville man først bruge en minidsp, hvor i splitter den mellem bas og mellemtone/diskant. Og så vil i med nr 2 minidsp dele mellem mellemtone og diskant.

HVIS i gerne vil have stereo og nøjes med en minidsp, kan i bruge delefilteret der er indbygget i forstærkeren. Så deler du som jeg gjorde i den første minidsp i eksemplet ovenover, og bruger derefter forstærkerens HP / LP-filter. Så kan du nemlig eq og alt det der, og vil stadig have stereo

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Ranthe
      Hej FA,

Jeg sælger mit roskilde setup, da protieterne er lidt anderledes i år.

Sættet består af følgende:
      2 x Jack 12 bygget af adrianhinge.
      Materiale: 12mm S/SS birkefinér, malet med Warnex
      Woofer: Eminence Deltalite 2512
      Tweeters: Melded Array fra Speakerhardware
      Delefilter: 500W fra Speakerhardware
      Stik: Speakon 4 med link ud
      2xJack12 SOLGT 

2 x HK Pro 18 i meget pæn stand covers medfølger. 

ForstærkerSetup:

3 x Sure 500W BOOST Converter
      http://store3.sure-electronics.com/ps-sp12148

2 x Sure 600 Watt Class D forstærker 
      http://store3.sure-electronics.com/1-x-600-watt-2-ohm-class-d-audio-amplifier-board-compact-tas5630b

1 x Sure 2 x 200 Watt Class D forstærker  

1 x MiniDSP Balanced 2x4

Billederne var lidt jeg havde liggende, da de lige pt. står til opbevaring i kælderen.

• By noamtz
      Jeg har en ubrugt miniDSP, jeg har dog brugt koden til software og kan derfor ikke sende den tilbage. Håber der er nogen der er interesseret sælger for 1000 nypris 1299   
    • By CUBE
      Hej jeg er i gang med at sætte en miniDSP til en boominator op men jeg er i tvivl om jeg har gjort det rigtigt, og EQ vil være rigtig fedt hvis nogen havde erfaring med og evt. kunne oploade nogle billeder af hvad de har gjort?? 
      På forhånd tak
      out 1
      out 2O
      Out 3
      Out 4
    • By quno
      Jeg har behov for at få vendt nogle tanker med ligesindede. 
      I 2016 oplevede vi at vores toppe kunne finde på at clippe eller helt forsvinde i nogle få sekunder ( @Ganon kan du huske det?). Det fik mig straks til at mistænke vores forstærker, og den var væsentligt varmere end hvad den måske havde godt af - det kan være at vi har kørt den for hårdt.
      Forstærkeren er en Pioneer 8604, og den trak 2x OmniTop 12 med melded tweeter array og 2x OmniTop12 med CD-horn. Jeg kan ærlig talt ikke huske hvordan jeg kablede det, så det kan godt være at jeg har kablet det på en anelse usund måde.

I år vil vi købe endnu en 8604 til at drive toppe. Så vores set up til 2017 vil se ud som følgende:
      Pioneer 1: 2xOT m. CD-horn
      Pioneer 2: 2xOT m. tweeters
      Bassface 1: 2x Titan48
      Bassface 2: 2x Titan48
      Signalet vil jeg dele op med vores miniDSP 2x4 (manual her: https://www.minidsp.com/images/documents/miniDSP 2x4 and Kit - User Manual.pdf)
      Jeg er kommet frem til to forslag som jeg vil høre jeres mening om:
      Forslag 1:
      MiniDSP output 3+4 til Pioneer 1 (Til Horn toppe), som så videregiver output til Pioneer 2 (Tweeter toppe).
      MiniDSP output 1 til Bassface 1, output 2 til Bassface 2. (Delt med 2x RCA female to 1x RCA male splitter, https://www.thomann.de/dk/pro_snake_tpy_2003_rcc.htm).
       Forslag 2:
      Kan man køre pioneers på output 3 og 4, og så køre dem sammen via deres OUTPUT-funktion.
      Så kører man bassface på hhv. output 1 og 2 i monomode, hvor de burde få præcis det samme signal ud.
       Hvad er jeres tanker?
      Jeg vil gerne undgå at skulle købe en 2x8 miniDSP.
    • By Mr.Frost
      - Nogle gode anbefalinger til miniDSP ?  
                    ( Vi bruger gm-d8604 (self. ) hvis det altså har en betydning hvilken forstærker den skal tilkobles. )
                    ( Jeg brugte bilradio sidste år, og det var jo det rene skrot. Så er på jagt efter en lækker miniDSP. Smid gerne et link til en pålidelig website   )