Jump to content
Festivalanlæg dk

Atypisk setup - udvidelse af Bæstet 2.0

Victor
 Share

Recommended Posts

Hej venner! :)

Jeg har planer om at komme med et ret så atypisk/anderledes setup i 2018.

Det nuværende setup jeg har i Bæstet:

- 2x Mackie Art 300 toppe.

- 1x 2x18" turbosound subwoofer

- Pioneer GM-D8604

Tilføjelse til 2018:

- 1 standard cubo 15

- 1 cubo 15 kick

- Mini-dsp

- nødvendig forstærker???

Jeg har chattet lidt frem og tilbage med både William, Oliver og Ricki mht. hvilke forstærkere der kan drive alt dette, samt hvordan det skal kobles sammen. Vi kom frem til en mulig løsning der lyder sådan her:

Pioneer GM-D8604 som trækker:

- Toppene, 1 på hver sin kanal.

- Cubo kick brokoblet på de resterende to kanaler.

Monoblok (evt. pioneer 9601/pioneer 8601/bassface):

- 2x18" turbosound sub + standard cubo 15.

Så mit egentlige spørgsmål til jer er, om I er enige i, at dette er de mest optimale forstærkere til formålet? :) 

9 hours ago, Victor said:

Hej venner! :)

Jeg har planer om at komme med et ret så atypisk/anderledes setup i 2018.

De nuværende setup jeg har i Bæstet:

- 2x Mackie Art 300 toppe.

- 1x 2x18" turbosound subwoofer

- Pioneer GM-D8604

Tilføjelse til 2018:

- 1 standard cubo 15

- 1 cubo 15 kick

- Mini-dsp

- nødvendig forstærker???

Jeg har chattet lidt frem og tilbage med både William, Oliver og Ricki mht. hvilke forstærkere der kan drive alt dette, samt hvordan det skal kobles sammen. Vi kom frem til en mulig løsning der lyder sådan her:

Pioneer GM-D8604 som trækker:

- Toppene, 1 på hver sin kanal.

- Cubo kick brokoblet på de resterende to kanaler.

Monoblok (evt. pioneer 9601/pioneer 8601/bassface):

- 2x18" turbosound sub + standard cubo 15.

Så mit egentlige spørgsmål til jer er, om I er enige i, at dette er de mest optimale forstærkere til formålet? :) 

It is ?

13 hours ago, Victor said:

Tak! :) Jeg skaffer tingene. :)

Du kan også fyre endnu en Pioneer 8604 forstærker ind i mixet. Så kan du køre en brokoblet kanal til 2x18" og en til 15" :) Så kan du også lave en seperat EQ på hver af højtalerne, hvis du en dag investere i en MiniDSP.

En anden ting jeg ikke helt forstår er, at du vælger et kick, når der burde være rigelig kick i både Turbo-hornet og dine toppe. Hellere få fat i to cuboer, så du bare kan hente noget kick i både dine toppe og Turbosound hornet. Det selenium horn jeg byggede, der var af samme type som Turbosound hornet sagde at det var brugbart op til 200hz. Så længe det kan komme op til 100-120hz, så kan dine toppe SNILDT tage over. Og så vil du også få meget bedre udbytte af 2 cuboer fremfor en.

Hvis du kører to cuboer og samtidigt vælger at bruge en Pioneer forstærker, så kan du endda tilføje endnu en top på den nye vogn en dag. Hvis det skulle være tilfældet. Så havde du haft en mega syg vogn, hvor der bare er højtalere over det hele :D

Du kan altid teste dit Turbosound horn ved stille og roligt at skrue op for Low-pass-filteret, og se hvornår det begynder at lyde dårligt. Jo højere, jo mere kick får du, og hvis du kommer tilstrækkelig højt op, så kan dit Turbosound horn jo klare både kick og sub, og så sparer du at bygge en unødvendig kick-højtaler, der kunne have været sub:)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.