Jump to content
Festivalanlæg dk
Speakerman

PIONEER GM-D8601 + CUBO 15

Recommended Posts

Hej derude!

Ville høre om det er muligt at køre mine to Cubo 15 (Eminence Kappa Pro-15LF-2) over en PIONEER GM-D8601 ???

Tak på forhånd!

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Ja, det er skam muligt. d8601 er en monoblok-forstærker - det vil sige at den kun har et output. Dine cuboer skal derfor forbindes i parallel for at slutte dem begge til forstærkeren. Er de lavet med 4-ohm eller 8-ohm enheder? Pioneer påstår at forstærkeren er stabil ned til en impedans på 1 ohm, men jeg har hørt rygter om at et 2-ohms parallelt load kan volde problemer for Pioneer-forstærkere nogle gange!

Super! Så er der intet i vejen for at parallelkoble dem og smide dem begge på en d8601. Har du allerede købt forstærkeren?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Hvem er online?   0 Members, 0 Anonymous, 9 Guests (See full list)

There are no registered users currently online

• Similar Content

• By Emil2112
      Hejsa
      Vi har været på Festival de sidste par år, men føler bare ikke rigtigt for det længere. Så vi sælger vores anlæg. Vi har ingen faste priser men vær endelig ikke bange for at komme med et bud.
      Højtalerne spiller super godt, og vi har været meget glade for dem.

BFM DR250 x2 (Toppe)
      Cubo 15 tommers (bunde)
      GM-D8604 (forstærker vi har brugt den til vores toppe)
      GM-d8601 (forstærker, vi har brugt den til vores bunde)
      Traktor trailer 148x282 fungerede fint til vores anlæg. Vognen er nem at trække og vejer ikke specielt meget.

Kan kontaktes på
      Minihansen1@gmail.com
      24 87 37 65 

• By Hauge
      Hej FA

Vi er så småt i Camp Gitte, ved at finde ud af hvad dette års udvidelse skal bestå af. 
      I øjeblikket består vores anlæg af to cubo 15 til to hjemmebyggede toppe, som består af delene fra en gammel Boominator til en Pioneer Gmd 8064- forstærker. Det spillede perfekt, og vi havde gang i nogle fester på C. 
      Vi vil dog gerne udvide endnu mere, først tænkte vi med nogle Titans, men det bliver for dyrt, idet vi alle er studerende, og det kræver at vi bygger et helt andet design op på vores vogn.

En cubo kick, kan der derimod godt være plads til mellem vores to Cuboer, og jeg tænkte, om det ikke ville kunne passe godt med vores nuværende setup? Samtidig ville de mindske belastningen på vores toppe.

Hvad koster det at bygge en cubo kick, og hvilken forstærker skal vi udvide med? 

Mvh. Hauge! 
    • By tc87
      alt er solgt
    • By Eis
      2 stk. Cubo 15 extended med Eminemce Kappa 15LFA enheder sælges. Begge er 2 år gamle og har kun været anvendt under Roskilde. 
      De kan begge godt klare en klat maling, men spiller som de skal. Sælges da jeg ikke bygger anlæg mere.
      1400 pr. stk
      https://www.dba.dk/hoejttaler-andet-maerke-cubo/id-1035692055/
    • By Jakob Petersen
      Hej FA, jeg står i den situation at jeg gerne ville bygge to cubo 15. Mit spørgsmål er så bare om jeg kan kombinere dem med to stk. af disse højtalere (https://www.thomann.de/dk/the_box_pa_252_eco_mkii.htm) og en pioneer GM-d8604. Det jeg tænker på er med frekvensen om der skal en miniDSP eller andet til for at styre det. Og hvordan jeg gør med modstanden fra højtalerne (4 ohm) og enhederne til bassen (8ohm)
      Derudover så er jeg lidt usikker på om kappa pro eller "bare" LFA modellen af enheder er bedst.
      Håber at nogle af jer kan kaste lidt lys over det!

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..