Jump to content
Festivalanlæg dk

Regler for anlæg på Roskilde Festival?

Grind
 Share

Recommended Posts

Vi har haft anlæg med på roskilde i 5 år nu, og har aldrig haft nogle problemer med vagterne. Men sidste år (2017) kom der nogle fine gule veste ned og bad os om at skrue ned, da man ikke må spille over 90db efter kl. 2 om natten?? Vi spillede selvfølgelig videre hvorefter vagterne møder op, og truer med at klippe vores armbånd, hvis vi ikke skruer ned. 

Har prøvet at google samt søge herinde på hjemmesiden, men kan ikke finde nogle regler der støtter op om det ovenstående. Ved i evt. hvor man kan finde regler omkring anlæg på RF?

Vi lå foresten i L.

Jeg husker de på et tidspunkt lancerede et Camp Codex med nogle af de regler, men jeg ved ikke i hvilken udstrækning de stadig efterleves. Jeg tror dog mest det handler om hvorvidt andre gæster klager over ens musik eller om man er heldig/uheldig med vagterne i det område man ligger

https://issuu.com/roskilde-festival/docs/camp_codex_2013

Vi lå i K sidste år og vi fik samme smøre. Det var så bare efter kl 4 skulle vi skrue ned. Vi fik at vide at ham som sagde det til os havde fået beskeden videreoverført af sin supervisor. I mine ører lyder det rigtigt nok det viktor siger. Men jeg tror også det kommer an på hvor der lige bliver festet :)

Som Viktor skriver er der et Camp Codex med en række relativt løse regler. Som du kan høre på folk, er det dog lidt forskelligt, hvordan vagterne tolker det. I virkeligheden handler det jo netop bare om i holder en fest, der skader mere end den gavner folkene omkring jer. Hvis i banker stridsdak derudaf på halvflade batterier der skratter, og i kun har 3 trampertøser der danser foran, så vil vagterne nok være lidt hurtigere henne ved jer. Holder i den gode fest, er søde ved folk omkring jer, og bare virker en smule betænksomme, så skal i nok få ret løs line.

Vi havde dem også forbi for første gang i 2016, og der var det sgu egentlig fint nok. De er ikke mega træls, medmindre man er træls overfor dem. I år holdte vi en del fester sammen med en 3-4 andre lydsystemer oppe i F. Vi fik aldrig nogle indvendinger, men holdte heller aldrig rigtig længere end kl. 04. Eneste gang vi fortsatte til morgenen var da vi var placeret i mellem de to store bakker i F, og derved ikke forstyrrede nogen.

Vi må huske, at vi lige nu spiller med meget løse regler overfor Roskilde, da der netop er en tillid om ikke at spille helt som idioter. Der skal ikke meget til fra deres side, før det "samarbejde" kan blive helt lukket. Så husk dem omkring jer <3 

Men klokken 2 om natten er da lige tidligt nok at lukke en fest på Roskilde. Men han sagde også at det direkte var en generel regel, så det var ikke kun os der skulle slukke. Vi hørte også en del anlæg rundt omkring der lukkede ned, dog kørte Camp Svin videre for fuld knald :) Og hvis de laver nogle regler vil jeg godt kunne forstå det. det er lidt træls at høre sådan en omgang kl. 6-om-morgen-dakkedak. Men personligt vil jeg jo mene, at det er det fede ved Roskilde, at give den maks gas og gøre lige hvad man lyster (dog inden for nogle grænser).

1 hour ago, Grind said:

Men klokken 2 om natten er da lige tidligt nok at lukke en fest på Roskilde. Men han sagde også at det direkte var en generel regel, så det var ikke kun os der skulle slukke. Vi hørte også en del anlæg rundt omkring der lukkede ned, dog kørte Camp Svin videre for fuld knald :) Og hvis de laver nogle regler vil jeg godt kunne forstå det. det er lidt træls at høre sådan en omgang kl. 6-om-morgen-dakkedak. Men personligt vil jeg jo mene, at det er det fede ved Roskilde, at give den maks gas og gøre lige hvad man lyster (dog inden for nogle grænser).

Problemet er jo netop, at det ikke kun er DIG og dine kammerater, som skal være tilfredse og glade. Det er alle. De bad dig i øvrigt kun om at skrue ned, ikke pakken sammen :)

Hvis der kommer folk med gule veste (servicevager) som spørger om man ikke vil skrue ned, så gør man det, og så er den ikke længere. Heller ikke selvom man synes det er nederen, for nu er man på Roskilde og nu skal den have max gas + der jo er et anlæg rundt om hjørnet, som stadigt brager afsted. Jeg synes det samme gør sig gældende, hvis ens naboer spørger en klokken 5 om natten, om man ikke vil skrue lidt ned.. Det kan godt være, at vi er på en festival, men vi kan vel stadigt agere som forstående mennesker ;) Alt med møde selvfølgelig, hvis ens naboer beder en om at stoppe musikken hver aften klokken 02, så skulle de nok have valgt at bo i J.. 

Vi har selv et semi stort anlæg med, vi har dog aldrig haft nogen problemer, men hvis vores naboer har været henne og klage lidt over at vi spiller lortemusik (læs: dakkedak) eller for højt eller lige ind i deres camp eller lignende, så tager vi det til efterretning og finder en løsning. Det har resulteret i rigtigt godt sammenhold med vores naboer, hvilket har gjort hele festivalen langt sjovere + skabt nye venskaber :) 

Som Alfred også så flot skriver, så kræver det kun et fingerknips fra Roskildes side, og så kan store anlæg helt forsvinde eller blive langt hårdere restrikteret

i 16 havde vi vagter forbi, da spillede vi sammen med Camp Baguette, de bedte os om at skrue ned, jeg sagde ja, det gør, og når i går skrue vi op igen :)
ingen trusler med klip.
Men vi var også den største fest i C.

De er også mere strikse over i øst, fordi der er boliger tæt på, som Vor Frue.
I West der er en hunde kendel, ham der bor ved broen og Darup by, som er langt væk, så der er de ikke så hidsige :)

Vi tager skam stilling til naboer og folk rundt omkring os, havde vi fået en klage, havde vi flyttet anlægget længere væk. Men vi havde ikke fået nogle klager og mange af naboerne var med på at give den gas med os/gav den gas for sig selv. 

1 hour ago, Grind said:

Vi tager skam stilling til naboer og folk rundt omkring os, havde vi fået en klage, havde vi flyttet anlægget længere væk. Men vi havde ikke fået nogle klager og mange af naboerne var med på at give den gas med os/gav den gas for sig selv. 

Så er der ingen ko på isen, udover at virke forstående over for servicevagter og undskylde. Så kan man skrue lidt op efter de er gået igen og chancen for at de ikke opdager/reagerer på det er mindre ?

Jeg burde nok have skruet bare lidt ned hvorefter han så gik, men jeg troede at han fyrede bullshit af, da han påstod at det skulle være under 90db, men han havde ikke nogen måler med, så hvordan kan han sige at anlægget ligger over/under? det først da vagterne kom, at det gik op for mig, at han faktisk ikke løj hæh.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.