Jump to content
Festivalanlæg dk

Bluetooth module

Powers
 Share

Recommended Posts

Hej gruppe? Jeg skal bygge mig en halfinator og tænkte på hvad mulighederne er for at proppe bluetooth i den. Kan i anbefale nogle moduler? Har prøvet nogle forskellige men de har en tendens til at larme/summe eller har statisk støj. På forhånd tak?

14 hours ago, Powers said:

Hej gruppe? Jeg skal bygge mig en halfinator og tænkte på hvad mulighederne er for at proppe bluetooth i den. Kan i anbefale nogle moduler? Har prøvet nogle forskellige men de har en tendens til at larme/summe eller har statisk støj. På forhånd tak?

Hvis du bruger en Maxamp20, så bare skru ned for gain, det løser problemet. Jeg har ført brugt et bluetooth modul fra Sure, og efter at have skruet ned for gain på forstærkeren, så virkede det helt fint :)

9 hours ago, Alex said:

Hvis du bruger en Maxamp20, så bare skru ned for gain, det løser problemet. Jeg har ført brugt et bluetooth modul fra Sure, og efter at have skruet ned for gain på forstærkeren, så virkede det helt fint :)

What he said :)
Smid et potmeter på maxamp'en (volumenkontrol) hvis du bruger modul fra Sure/Accusafe.

Kig evt. den her igennem: 

Takker for svar?? Har kigget på denne http://store3.sure-electronics.com/bluetooth-v4-0-audio-receiver-board-w-apt-x-brb3 ville den være god? Kigger lidt på den maxamp og kan godt være jeg spørger dumt men, er den kun på 20 watt? Kan den godt spille op osv? Så lige et tillægs spørgsmål: Tænkte jeg ville have en solcelle regulator på så man kan lade bat direkte i kassen. Kan i anbefale en god en af slagsen? På forhånd tak??

14 minutes ago, Powers said:

Takker for svar?? Har kigget på denne http://store3.sure-electronics.com/bluetooth-v4-0-audio-receiver-board-w-apt-x-brb3 ville den være god? Kigger lidt på den maxamp og kan godt være jeg spørger dumt men, er den kun på 20 watt? Kan den godt spille op osv? Så lige et tillægs spørgsmål: Tænkte jeg ville have en solcelle regulator på så man kan lade bat direkte i kassen. Kan i anbefale en god en af slagsen? På forhånd tak??

hvor højt du spiller for 20w afhænger af hvor følsom din højttaler er (typisk målt i decibel ved 1 watt på en meters afstand)

59 minutes ago, Powers said:

Det er et fint kort, og det samme jeg bruger i min boominator og Cubo combo + du kan navngive dit kort :) Der ud over, spiller modulet rigtigt højt, hvilket er en fordel, da du derfor kan presse din maxamp/højtalere mere. Jeg havde problemer med at min boominator ikke spillede højt nok med iPhone til minijack. Det problem forsvandt helt efter Sure modulet.

Solcelle regulator fordi du vil bruge solceller til at lade batteriet med?
Eller er det bare fordi du vil kunne lade batteriet ude at tage det ud?

3 hours ago, Powers said:

Ahh lyder godt? Så vil jeg gå efter maxen?Det egentlig bare fordi jeg gerne vil kunne lade den alm men, også have muligheden for at tilføje en solcelle på et tidspunkt. Er det så ik måden at gøre det på? 

Det kommer an på hvad du mener med at lade den "alm"?

Hvis du vil bruge en 12v lader, kan du ikke have en laderegulator siddende før dit batteri.

Hvis du vil lade med solceller (eller tilsvarende spænding, fra eks. en bærbar computer strømforsyning) skal du have en laderegulator på.

Alternativt kan du gøre som mig, og have din laderegulator siddende på dine solceller og så have et alm. 12v cigaret-stik i din halfinator. Så kan du lade med en "alm" 12v billader og dine solceller på samme stik.

Du kan også bare have et 12v cigaret-stik (direkte til batt) + et andet stik til dine solceller, hvor du har laderegulator bygget ind (solceller -> stik -> laderegulator -> batt).

26 minutes ago, Powers said:

Jeg ville bare sætte en regulator som denne https://www.dkvolt.dk/produkt/laderegulator-cmtd-10a-med-display-og-usb/ i kassen og så ville jeg bare vide om man kan sætte en alm dc pc oplader til den derhjemme og deraf oplade det indbyggede batteri? 

Det skulle der vist ikke være noget i vejen for  :) 

Jeg har dog aldrig prøvet det setup selv, så ved ikke om der er noget bestemt man skal være opmærksom på.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.