Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til anlæg

Sebastian Sidelmann
 Share

Recommended Posts

Hej alle
Min camp og jeg er så småt begyndt at kigge på anlæg til års Roskilde Festival. Vi har desværre ikke noget som helst, så vi skal starte fra bunden af. Hvis nu siger vi har 5500-6000 kr kun til at fokusere på lyd volume forstærker og batterier. Intet andet. Hvad ville i så råde min camp og jeg til? Skal lige siges det ville være rart hvis ikke vi skal til at save en masse ting som på en cubo15 :) 

Et sæt brugte pa højttalere til 1500-2500. (kig dba og andre brugt sider)
En brugt pioneer gm-d8604 forstærker til max 1000kr (hold øje med salg her inde)
Et godt stort 12v batteri 150ah+, igen kig brugt. det burde kunne fåes for max 1000kr
En 100w solcelle og en lade regulator ca 600kr.
Så kan i bruge resten på kabel og diverse.

Med lidt held kan det holdes under jeres budget, og her får i et solidt setup som er nemt at udbygge hvis i ønsker mere næste år. 

38 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Så du foreslår at de eneste højtaler vi bruger ville være to pa højtalere, men uden nogle bas enheder? Vil solcellerne kunne trække to PA højtaler?

Tak for hjælpen!

Ja, jeg vil ikke mene jeres budget er til både top højttalere og subwoofere i år, da i så både vil skulle indkøbe subs samt mere batteri power ;) 
De fleste pa-højttalere kan spille fullrange (selvfølgelig ikke lige så fedt som med subwoofer under, men ganske udemærket bare til camp behov)

og ja, 1 100w solcelle burde kunne holde jer kørende, hvis det eneste i har der bruger strøm, er pioneer forstærkeren med 2 højttalere koblet til. 

Alternativt kan i købe 1 sub og 1 top højttaler og så bare spille i mono, så har i ihvertfald drøn god lyd bare til camp behov.
Forstærkeren har indbygget delefilter, så der vil ikke skule købes noget ekstra der.

Hvad er jeres egne forventninger?

Skal det være transportabelt eller stationært?
Hvilke behov har i? 
Hvad er jeres tekniske niveau, er i skarpe til elektronikken eller træarbejdet?
Hvor lang tid ønsker i at bruge på projektet?

Læs gerne disse to små guides: 

Sagen er den at jeg overvejer, at købe et anlæg af en bruger på denne side og dertil skal jeg bruge den klassiske Pioneer gm-d8604. Anlægget er vedhæftet i et billede nedenunder! Derudover ville jeg gerne have to PA højttalere oven på eller hvordan vi nu har tænkt os at designe det. Det skal egentlig kun kunne komme frem til vores camp og så bliver det der indtil vi tager det med hjem igen :) Vi er ikke skarpe til at lave en masse træarbejde, vi har dog nogle venner der er tømrer som nok kan hjælpe os. Elektronisk set aner vi ingen ting, så det skal ikke være for besværligt! Vi har kun lidt forståelse på specs i en højttalere og det er det! :)

Camb Cubana Anlæg.png

1 hour ago, Sebastian Sidelmann said:

Sagen er den at jeg overvejer, at købe et anlæg af en bruger på denne side og dertil skal jeg bruge den klassiske Pioneer gm-d8604. Anlægget er vedhæftet i et billede nedenunder! Derudover ville jeg gerne have to PA højttalere oven på eller hvordan vi nu har tænkt os at designe det. Det skal egentlig kun kunne komme frem til vores camp og så bliver det der indtil vi tager det med hjem igen :) Vi er ikke skarpe til at lave en masse træarbejde, vi har dog nogle venner der er tømrer som nok kan hjælpe os. Elektronisk set aner vi ingen ting, så det skal ikke være for besværligt! Vi har kun lidt forståelse på specs i en højttalere og det er det! :)

Camb Cubana Anlæg.png

Det giver ikke rigtig mening at bruge 4 toppe. 

Hvad jeg ville gøre hvis jeg var jer, var at købe 2  pa højtalere som de her: electro voice 200 https://www.dba.dk/hoejtalere-electro-voice-stage/id-1041231817/

en subwoofer til dette kunne en god ide være en cubo 15

købe nogle nødstrømsbatterier så i har 2-300 ah, og en 100 watt solceller (og lade regulator)

til at trække dette kunne en god ide være en pioneer dm 8604

Dette ville koste omkring 6-7000 kr. og ville spille meget bedre end hvis i købe det billede du henviser til :-)

16 hours ago, Sebastian Sidelmann said:

Okay mange tak! Skal nok lige få at vide hvordan jeg tilslutter det hele til hinanden osv! haha
Hvilke gode PA passiv højttalere kan du råde mig til? Hvis vi nu siger det godt må godt lide over budgettet?  Kan jo evt. finde dem brugt og dermed billigere:)

Se her:

https://www.dba.dk/pa-hoejtalere-electrovoice/id-1037474794/

:) 

• Viktor locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share