Jump to content
Festivalanlæg dk
Albert Brygger

Kan jeg sætte et 14v batteri til en maxamp 20?

Recommended Posts

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Hvad er du ved at bygge?

maxamp20 kan køre op til 14v (http://store.accusafe.nl/modules/versterkers/maxamp20-met-3-5mm-connector), men hvis den ikke har power nok ved 12v, kommer den sgu nok heller ikke til at have det ved 14v.
Måske du skulle overveje en anden forstærker (men igen - hvad er du ved at bygge, og hvad bruger du som input til din maxamp? Inputsignalet har MEGET at sige mht. hvor højt den spiller).

Mit problem er at når jeg skruer helt op, så begynder den at hoppe af, som der ikke er nok strøm, mit setup køre igennem et solcellepanel, og er usikker på om det kan have noget at gøre med at den hopper af, bruger en P-Audio HP 10W og så har jeg en lidt mindre enhed i, som er fra en gammel højtaler

Det lyder som om dit batteri er noget skrammel? Men det kan også være din solcelleregulator: hvis du har sluttet din "load" (forstærkeren) til solcelleregulatoren, så prøv at pille den af og sæt den direkte på batteriet. Jeg havde også problemer med noget ligende (hakker ud ved høj volumen) da jeg kørte forstærkeren igennem solcelleregulatoren.

Mit råd: kør din forstærker direkte fra batteriet og hold så øje med at spænding ikke ryger for langt ned vha. et voltmeter. Så er du sikker på at din laderegulator ikke fucker med strømmen til din forstærker, og du for stadig fordelen ved en laderegulator (ordenlig lade-spædning og ingen overladning).

1 hour ago, Albert Brygger said:

Hvordan vil du så koble det sammen med solcellerne?

solar-diagram-1.jpg

De stiplede linjer er sådan du normalt ville bruge din solcelleregulator. Du skal dog bare forbinde som på billedet: altså din forstærker (lampen) direkte til batteriet.

Du skal have en sikring på plus mellem batteri og laderegulstoren, og din switch skal du have mellem laderegulatoren og din forstærker/andet forbrug (såfremt du kører dit forbrug gennem laderegulatoren)

Det er det setup jeg har kørt med end til nu, nu er problemet at der ikke kommer noget strøm fra batteriet, det har virker før men nu er der ingen forbindelse 

D445E2DF-AAA5-4B74-BB46-8498D1D2B886.jpeg

7 hours ago, Albert Brygger said:

Det virker nu, tak for hjælpen😁

Husk sikring på positiv pol 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Camp Diablo
      Jeg har valgt at sælge den ene af mine forstærkere da anlægget laves om til næste år.
      Det er en fin forstærker med delefilter og kanaler til både bas, mellemtone og diskanter.
      forstærkeren er brugt i 16, 17 og 18 på Roskilde festival og har ellers ligget inden for resten af året.
      den har desværre fået nogle ridser på fronten under en transport, men intet der påvirker ydeevnen.
      Prisidé 1900kr
      nypris 3600kr
      Har du spørgsmål eller andet så skriv til mig på
      42321371
      mvh. Andreas
      -Camp Diablo 

• By chris2511dk
      Hej FA.
      Jeg sælger min Pioneer GM-D8604 4-kanals forstærker, da jeg ikke har brug for den længere. Den fejler absolut intet og spiller som den skal. Der medfølger kun forstærkeren, eftersom jeg har mistet æsken, hvor bl.a. kvitteringen lå i.
      Pris ide: 1200-1300 kr. (nypris var 1800 kr.)

Den befinder sig i Gentofte.
      - Chris

• By chris2511dk
      Hej alle.
      Jeg ligger inde med to Piezo diskanter med modstanden 8 ohm på hver, en mellemtone på 8 ohm og en 12" bas på 8 ohm. Mit spørgsmål lyder, hvordan i vi foreslå jeg forbinder enhederne, hvis jeg ønsker at forbinde dem alle til en enkelt kanal på en forstærker? Jeg ligger nemlig pt inde med en 1 kanals forstærker fra Sure, men er dog lidt i tvivl om hvordan enhederne skal forbindes, for at opnå det bedste resultat. Jeg har selv forsøgt at forbinde diskanterne i serie, og mellemtonen + bassen i serie, og så paralelforbinde de to serieforbindelser med hinanden, men dette var ikke med stor succes.
      Det næste er så, at jeg overvejer at skaffe mig en to kanals forstærker i stedet for den fra Sure, hvor jeg så har tænkt mig at køre bassen på den ene kanal med et lowpass filter, og mellemtone og diskanter på den anden kanal. Men inden jeg bevæger mig ud i dette, hvordan vil i så foreslå at forbinde mellemtonen + diskanterne på den ene af kanalerne på den evt nye to kanals forstærker?
      Jeg kunne alternativt også købe en 4 kanals forstærker som kan brokobles, så bassen kan brokobles på to af kanalerne, mellemtonen på en enkelt kanal og de to diskanter på en enkelt kanal. Vil i anbefale denne løsning?

Håber mine forklaringer giver mening!
      På forhånd tak
      - Chris
    • By Thom
      Bassface DB2.1 For sale.
      Comes with bass remote 50cm 16mm2 cables and 2x Anderson connectors.
      Used for only an hour.   1000kr
      Collect in Frederiksberg
    • By 0stehapsen
      Hejsa folkens!
      For et par år siden byggede jeg en Boominator i længden 110cm, som jeg siden har brugt med glæde på Roskilde hvert år + diverse sommerhygge. Men de sidste par år grundet de mange soundbokses er jeg blevet klart outplayed, sidste år så voldsomt at jeg knap nok kunne høre min egen musik. Så i år kunne jeg godt tænke mig at have muligheden for at spille højere, hvilket jeg håber nogle af jer kunne hjælpe mig med. Har på nuværende tidspunkt ikke tænkt mig at bygge en Cubo eller anden form for bas, eftersom at altid forsøger at holde mig til solceller så jeg ikke skal ned og lade. 
      Nuværende opsætning:
      Den klassiske boominator pakke som den var solgt hos CanopySound:
      4*HP10W'ere
      4* Piezohorn - MPT-001 - IMG STAGE LINE
      4* Modstande til Piezohornene (Kan ikke huske hvor store de er, hvis nogen ved størrelsen af dem der blev solgt hos CanopySound så skriv det endeligt!)
      1*C-Amp forstærker
      2*10W solceller, mener de er CIS. De virker i hvert fald godt i overskyet vejr
      2*7ah 12V batterier
      Div. af sikringer knapper også vidre.
      Jeg har tidligere haft en TA2020 koblet til sammen med en solcellelader, men da C-Amp'en kom smed jeg den i da det gjorde det simplere (Hvilket på ingen måde er et krav).

Jeg har både overvejet step-up convertere til 24V, ellers har jeg overvejet at sætte 1 system på en seriel sammenkobling af batterierne og en på parallel for på den måde at have en forstærker på 24V og en på 12V. Men er ikke sikker på om dette er den rigtige vej at gå.
      Et problem jeg også har oplevet med C-Amp'en er at den slår fra når man spiller for højt i indgangssignalet, tænker at dette er en sikring, men det gør stadig bare at jeg ikke kan spille højt nok. Drømmen er nok at kunne komme ca. op på en soundboks eller noget i den stil. Vil gerne smide nogle penge i det!
      Håber i har idéer!  
      Har også kigget på en TK2050 og bluetooth modul, men igen er det dét mest optimale setup? 
      Har btw. aldrig haft brug for at lade op på Roskilde, hvilket jeg selvfølgelig godt kunne ofre, men synes det er ret fedt normalt!  

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..