Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvad kan man sætte sammen med en Soundboks 2

Tobi-Wan Canopy
 Share

Recommended Posts

20 minutes ago, Tobi-Wan Canopy said:

Hallu!

En af mine kammerater har købt en Soundboks 2 og så overvejede jeg hvad der ville være bedst at smide sammen med en Soundboks og hvordan?

Det er selvfølgelig løsningen med en AUX splitter, men har i andre forslag? 

Er der nogen, der har prøvet at smide den sammen med en boominator/halfinator f.eks?

Jeg skal nok lade være med at overtage tråden her, men ville alligevel dele nogle af de ting vi har gjort internt i SOUNDBOKS.

Sidste år satte vi en del SB'e sammen med et par cubos. Jeg kørte cubos over mit RF anlæg, altså miniDSP og Bassface. Jeg lavede ikke yderligere delefilter på SBs, men lod dem blot spille deres naturlige frekvensgang. Det lød virkelig virkelig skarpt, og jeg kunne sagtens forestille mig, at man kunne bygge en slags aktiv sub med let tilkobligt batteri eller noget, også smække et top hat mount i.

DSC01543.jpg

I år på samme skitur havde nogle folk fra Panum selv taget en aktiv sub med (og generator <_<) som de sluttede til 4 SB'e gennem en PROBOKS. Jeg lå desværre selv derhjemme med en frygtelig madforgiftning, men det skulle eftersigende havde spillet super godt sammen.

27 minutes ago, Tobi-Wan Canopy said:

Hallu!

En af mine kammerater har købt en Soundboks 2 og så overvejede jeg hvad der ville være bedst at smide sammen med en Soundboks og hvordan?

Det er selvfølgelig løsningen med en AUX splitter, men har i andre forslag? 

Er der nogen, der har prøvet at smide den sammen med en boominator/halfinator f.eks?

Altså. Du kan jo altid sætte to højtalere sammen og få mere lyd, men i det her tilfælde så vil det optimale være endnu en soundboks 2

1 minute ago, Alfred said:

Jeg skal nok lade være med at overtage tråden her, men ville alligevel dele nogle af de ting vi har gjort internt i SOUNDBOKS.

Sidste år satte vi en del SB'e sammen med et par cubos. Jeg kørte cubos over mit RF anlæg, altså miniDSP og Bassface. Jeg lavede ikke yderligere delefilter på SBs, men lod dem blot spille deres naturlige frekvensgang. Det lød virkelig virkelig skarpt, og jeg kunne sagtens forestille mig, at man kunne bygge en slags aktiv sub med let tilkobligt batteri eller noget, også smække et top hat mount i.

DSC01543.jpg

I år på samme skitur havde nogle folk fra Panum selv taget en aktiv sub med (og generator <_<) som de sluttede til 4 SB'e gennem en PROBOKS. Jeg lå desværre selv derhjemme med en frygtelig madforgiftning, men det skulle eftersigende havde spillet super godt sammen.

Fyrede i så bare igennem på alle Soundboks 2, eller skruede i lidt ned for at få bedre lydkvalitet? Tænker at 14 SB spiller lidt højere end 2 cuboer :P

Og ved du om i kommer til at være i Val T i uge 7? :D Skal derned med mit gymnasium

16 minutes ago, Nicolai Grymer said:

Altså. Du kan jo altid sætte to højtalere sammen og få mere lyd, men i det her tilfælde så vil det optimale være endnu en soundboks 2

Fyrede i så bare igennem på alle Soundboks 2, eller skruede i lidt ned for at få bedre lydkvalitet? Tænker at 14 SB spiller lidt højere end 2 cuboer :P

Og ved du om i kommer til at være i Val T i uge 7? :D Skal derned med mit gymnasium

Det var 1'ere så ikke helt så lækker lydkvalitet. Men altså eeeh... De var vidst alle sammen på max haha. Cubos kunne overraskende godt følge med. Dog var der jo også skubbet en hel del luft af SB's, så det hjalp dem også på vej. Det lød ærlig talt virkelig, virkelig godt. Dog kunne man nok bygge noget der var en del billigere end de knap 80.000 DKK det ville koste at købe 14 SB. Det er jo så foruden Cubos, batterier til Cubos, forstærkere osv.

Hmm hvis i er med Ecart så er det meget muligt. Dog ved jeg at de gør en del mere ud af deres ture (no offense) på uni turene. Der har Panum, DTU, osv. også deres egne guider med på destinationen, som ofte bliver der i to uger. Men altså, Ecart har en 10 stykker eller noget, om de bruger dem i uge 7 ved jeg ikke :) 

17 minutes ago, Nicolai Grymer said:

Haha, den er jeg nu med på ;) Det var mere om der var nogen der havde sat en Soundboks sammen med noget hjemmebygget og fået et godt resultat. Jeg vil gerne bygge selv, så idéen med at smide den sammen med nogle cubos lyder ret nice.

21 minutes ago, Alfred said:

Det ser sgu ret fedt ud :D Nu ved jeg godt at Soundboksen spiller pisse godt, men hvis du alligevel skulle påpege hvor den måske ville kunne bruge noget ekstra når man er på Roskilde hvad ville du så sige det skulle være? Er det bare de lave frekvenser?

Just now, Tobi-Wan Canopy said:

Haha, den er jeg nu med på ;) Det var mere om der var nogen der havde sat en Soundboks sammen med noget hjemmebygget og fået et godt resultat. Jeg vil gerne bygge selv, så idéen med at smide den sammen med nogle cubos lyder ret nice.

Det ser sgu ret fedt ud :D Nu ved jeg godt at Soundboksen spiller pisse godt, men hvis du alligevel skulle påpege hvor den måske ville kunne bruge noget ekstra når man er på Roskilde hvad ville du så sige det skulle være? Er det bare de lave frekvenser?

Altså lydmæssigt eller feature mæssigt?

Af ændringer i lyden ville den fedeste tilføjelse nok være en sub. Jeg tror virkelig man kan lave noget fedt, ved at tage SB konceptet i en sub. Enten en cubo med indbygget forstærker og delefilter, der så bare har et AUX output man kan smide SB'en i også evt. et BT modul man connecter til sub'en med. Den kunne så køre på en ekstern batteribank med et kraftigt Powercon kabel eller noget i den stil.

Af features ville jeg nok sige at GPS var smart på Roskilde. Du kan montere den indvendigt indefra og tage strømmen fra batteriet, indenfra også. Ellers ville solceller selvfølgelig være fedt.

Dog skal det lige siges til sidst, at ens reklamationsret forsvinder hvis man åbner ens SOUNDBOKS og begynder at pille ved kabler, forstærker eller lignende ;) 

7 hours ago, nick said:

Kunne være et fedt projekt, at lave en "SB Cubo" 
Nogen ideer til hvilken forstærker og delefilter man kunne bruge Alfred? 

Jeg ville nok bare bruge en af Sure's forstærkermoduler, og hvis man har mod på det, så deres DSP løsning også. Den kører med en Analog Devices DSP chip (mener det er en ADAU1701'er), som man så kan programmere med Sigmastudio. En nemmere, men noget dyrere, løsning ville være miniDSP.

Alternativt faldt jeg over den nye WONDOM fra Sure, der lader dig programmere Sure's ADAU1701 modul over Bluetooth gennem en app. Ret cool, har ikke prøvet det, men giver klart nogle muligheder miniDSP ikke har

• 2 weeks later...
On 07/02/2018 at 15:52, nick said:

Kunne være et fedt projekt, at lave en "SB Cubo" 

Helt enig! Det kan være det bliver årets Roskilde projekt :D SB Cubo med solcelle. Ville være ret blæret!

On 07/02/2018 at 14:59, Alfred said:

Dog skal det lige siges til sidst, at ens reklamationsret forsvinder hvis man åbner ens SOUNDBOKS og begynder at pille ved kabler, forstærker eller lignende ;) 

Ahva!?!? Jeg laver ellers nogle fine kold lodninger ;) 

• 3 months later...
On 7/2/2018 at 23:10, Alfred said:

Jeg ville nok bare bruge en af Sure's forstærkermoduler, og hvis man har mod på det, så deres DSP løsning også. Den kører med en Analog Devices DSP chip (mener det er en ADAU1701'er), som man så kan programmere med Sigmastudio. En nemmere, men noget dyrere, løsning ville være miniDSP.

Alternativt faldt jeg over den nye WONDOM fra Sure, der lader dig programmere Sure's ADAU1701 modul over Bluetooth gennem en app. Ret cool, har ikke prøvet det, men giver klart nogle muligheder miniDSP ikke har

er det ikke noget med wondom skal bruge en jab3 amplifier fra sure som "kun" kan komme op til 50w på 2 kanaler, hvilket ikke er meget til en cubo fx.?

On 10/6/2018 at 13:01, Nicolai said:

er det ikke noget med wondom skal bruge en jab3 amplifier fra sure som "kun" kan komme op til 50w på 2 kanaler, hvilket ikke er meget til en cubo fx.?

Hmm, tror den kan køre som stand-alone DSP modul, men har ikke selv prøvet det ? 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.