Jump to content
Festivalanlæg dk
Grind

Hvad hedder det?

Recommended Posts

Halløjsa. Jeg vil prøve at lege lidt med noget LED lys, men mangler sådan et stykke plade hvor lyset kan trænge ud, men uden at man kan se hver enkelte lyd diode. Jeg googlede lidt og tror jeg fandt det engelske navn på det - Diffusser plate.

Ville være en stor hjælp hvis noget af jer kender navnet på det, samt ved hvor jeg kan anskaffe mig noget :)

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Alternativt kan du købe klar plexiglas, og så købe noget af det film man sætter henover for at gøre glasset mat. Det kan bl.a. fås i Silvan ;)

11 minutes ago, KHesse said:

Alternativt kan du købe klar plexiglas, og så købe noget af det film man sætter henover for at gøre glasset mat. Det kan bl.a. fås i Silvan ;)

Eller bare slibe det.

Av. Det var noget smådyrt noget.

Men jeg har et sæt billige made in china LED-rør, som er lavet af en slags plastik, men giver den der effekt. Så jeg tænker at der må findes noget der er lidt billigere :)

54 minutes ago, Grind said:

Av. Det var noget smådyrt noget.

Men jeg har et sæt billige made in china LED-rør, som er lavet af en slags plastik, men giver den der effekt. Så jeg tænker at der må findes noget der er lidt billigere :)

https://www.plastbutikken.dk/shop/opal-akryl-plexiglas-12179p.html 

En plade på 1x1 meter koster cirka 500, det er da ikke så slemt. Det bliver i hvert fald til en del ?

det er ikke super slemt, men havde håbet på at kunne finde noget til sådan 70 kr. for 1x1 meter :D. Men idéen med at lave det selv var at få en del 'spots'/moodlight placeret rundt omkring på anlægget til en billig penge :)

Følgende er ikke helt, hvad du spørger efter, men se det som en brainstorm, der måske kan bruges :)

Jeg har tidligere leget med:

Hvid presenning (f.eks. http://www.biltema.dk/da/Fritid/Haven/Presenninger-og-overtrak/Presenning-120-gm-2000034007/)

Meh, jeg kan ikke rette i mit tidligere opslag, så her kommer det meste lige igen.

Følgende er ikke helt, hvad du spørger efter, men se det som en brainstorm, der måske kan bruges :)

Jeg har tidligere leget med:

brainstorms er mere end velkommen! kan prøve at kigge på sådan noget hvid presenning af en art, det havde jeg ikke lige tænkt på.

Du skal bare vide at Opal plexiglas normalt kun lader under 1/3 lys igennem. (Hvad end du bruger, så vil det nok være i samme kategori), og så vil du have brug for 3 gange så meget LED (og tre gange så meget strøm) for at lyse noget op.