Jump to content
Festivalanlæg dk

EDIT: Søger Bluetooth Board fra Sure electronics

Sebastian Sidelmann
 Share

Recommended Posts

8 hours ago, Sebastian Sidelmann said:

Har også et lille spørgsmål angående volumen kontrol, for hvordan kan jeg skrue ned på forstærkerne - inden folk river AUX stikket ud af en telefon og dermed ødelægger stikket i længden - uden at skulle ned og rode med forstærkerne med en skruetrækker og sænke gain?

Sluk for hele skidtet ved skift af telefon eller sæt et bluetooth modul på, som så er det eneste folk forbinder til. Jeg havde valgt bluetooth løsningen - der er du sikker på folk ikke piller med stikket når forstærkerne er tændt.

2 hours ago, Skoven said:

Sluk for hele skidtet ved skift af telefon eller sæt et bluetooth modul på, som så er det eneste folk forbinder til. Jeg havde valgt bluetooth løsningen - der er du sikker på folk ikke piller med stikket når forstærkerne er tændt.

Okay jeg holder mig til en switch og slukker det hele hver gang så :) 

44 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Okay jeg holder mig til en switch og slukker det hele hver gang så :) 

Hvis du regner med at folk skal forbinde deres telefon vil jeg på det kraftigste råde dig til at bruge bluetooth. Selv med en switch som slukker hele anlægget, VIL DER komme tidspunkter hvor folk glemmer at tage strømmen (jeg snakker af egen erfaring her) og det kan nemt gå hen og sprænge/ødelægge dine enheder.
Hvis du gemmer kablet af vejen og tvinger folk til at bruge bluetooth, slipper du helt for dette problem. Du kan forklare folk 100 gange at de skal huske at slukke ved skift af telefon/afspiller... men det glemmer folk efter en røvfuld bajere og gæster fatter det heller ikke.
Og så måske den vigtigste ting ved brug af bluetooth: du behøver ikke konstant bekymre dig og holde øje med at folk ikke fucker op :) 

16 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

hmm det er bare lidt stramt i budgettet lige pt - hvad skal man give for sådan et bluetooth modul, samt tilslutningen osv? :) 

Det er næppe det der vælter budgettet.

Se evt: 

Jeg har købt her fra: http://store3.sure-electronics.com/bluetooth-v4-0-audio-receiver-board-w-apt-x-brb3

Alm. minijack ind i modulet og så 12v til power.

De virker godt.

9 minutes ago, tc87 said:

Får du støj når du bruger fra det board fra sure?

Altså ground loop støj?
Nej ikke indtil videre... købte godt nok et par ground loop spoler, men endte med ikke at bruge dem, da det ikke var nødvendigt.
Gain er meget højt på boardet, så der skal dog skues lidt ned på forstærkeren.

On 3/1/2018 at 22:55, Sebastian Sidelmann said:

Har købt kondensator, low voltage cut off og automatiskringer nu.

Søger nu på baggrund af @Skoven's svar, et bluetooth modul fra sure electronics så jeg ikke behøver købe et nyt og risikerer at det bliver taget i tolden :) 

Tak på forhånd :) 

Fra min anden tråd: 

On 7/13/2017 at 11:37, Skoven said:

Så kom der bluetooth moduler fra Sure :P

Bliver spændende at se om de har navngivet modulerne...

fyi: så har Sure skrevet en værdi på pakken af 36kr - bare så hvis andre var bekymrede mht. told ;) 

10 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Haha så det godt, skal lige finde på noget sjovt ? 
Blev dog lige nysgerrig mht. strøm til boardet.
Hvor og hvordan skal man tilslutte strøm kabler til boardet ? :) 
dsc09697_2.jpg

Enten lodder du selv en skrueterminal på (de inkluderer den tit) der hvor der er plads, hvor der står vcc og gnd. Ellers bruger du bare det allerede installeret barrel bøsning ?

1 hour ago, Alex said:

Enten lodder du selv en skrueterminal på (de inkluderer den tit) der hvor der er plads, hvor der står vcc og gnd. Ellers bruger du bare det allerede installeret barrel bøsning

Ved ikke lige om jeg har udstyret til at lodde. Men ellers kan jeg bare købe sådan et sæt til at smide fra batteri i barrel bøsningen:) 
 studio_2017-07-20_08:52:44.jpg

17 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Ved ikke lige om jeg har udstyret til at lodde. Men ellers kan jeg bare købe sådan et sæt til at smide fra batteri i barrel bøsningen:) 

Ja. Det skal så bare sættes på et sted efter sikringen :) 
Du kunne evt. smide det på "load" outputtet på dit low voltage cut-off modul.

24 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Ellers koster en billig loddekolbe + tin ikke meget mere end 150 ;) 

28 minutes ago, Skoven said:

Kigger lige på tråden igen når jeg har samlet tingene ;) 

23 minutes ago, Alex said:

Ellers koster en billig loddekolbe + tin ikke meget mere end 150 ;) 

Så virker det som en lidt billigere løsning med 40 kr. for kablet hehe

57 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Så virker det som en lidt billigere løsning med 40 kr. for kablet hehe

Tjaa.. Jeg vil nu mene, at det er ok svært at bygge højttalere og lignende uden at lodde noget, men det er måske bare mig ;) 

12 minutes ago, Alex said:

Tjaa.. Jeg vil nu mene, at det er ok svært at bygge højttalere og lignende uden at lodde noget, men det er måske bare mig ;) 

Er der andet at lodde i et cubo 15 byggeri udover højtalerkablerne og AWG terminalerne da?
For hvis ikke, vil jeg nok hellere låne en af en ven og så få loddet bluetooth boardet samtidigt ;) 

9 hours ago, Sebastian Sidelmann said:

Du kan også finde stikket som passer ind i bluetooth modulet, som et seperat stik, hvor du kan bruge alm. ledninger i (skruet fast på et par terminaler). De koster ikke meget: https://www.ebay.co.uk/itm/DC-Power-Plug-Male-2-1mm-x-5-5mm-to-Screw-Terminal-CCTV-Camera-Connector-Adapter/232572953454?hash=item36266da36e:m:mznMMiPSs8dYEAeYj7yKlgA

2 hours ago, Skoven said:

Du kan også finde stikket som passer ind i bluetooth modulet, som et seperat stik, hvor du kan bruge alm. ledninger i (skruet fast på et par terminaler). De koster ikke meget: https://www.ebay.co.uk/itm/DC-Power-Plug-Male-2-1mm-x-5-5mm-to-Screw-Terminal-CCTV-Camera-Connector-Adapter/232572953454?hash=item36266da36e:m:mznMMiPSs8dYEAeYj7yKlgA

Er det en han eller hun indgang der er på bluetooth boardet? 

36 minutes ago, Skoven said:

Hun indgang på boardet. Så du skal bruge han-stik.

super køber nogle stykker sammen med nogle løse højttalerkabler så vi kan tilslutte det hele :D 

13 hours ago, Skoven said:

Er faktisk blevet lidt i tvivl omkring nogle ting... 
Jeg har 4 harald skrald marine batterier med 2 + og - poler  - https://www.harald-nyborg.dk/p4285/marinebatteri-110ah - som jeg skal bruge til anlægget. Men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal fordele de forskellige ting fra anlægget på de 4 batterier.

Batteri 1 : Pioneer, cut off switch til Pioneer.

Batteri 2 : Bass face, cut off switch til bass face.

Batteri 3 : Bluetooth board, lade regulator.

Batteri 4 : Beamz lampe, LED RGB kæde. (noget lys halløj jeg også skal bruge)

Jeg vil gerne kunne oplade et af batterierne der trækker forstærkerne (batteri 1 og 2) samtidigt med det spiller så det holder længst tid og solcellen bliver brugt mest muligt.
Men så sendte du det her billede fra den anden tråd (vedhæftet nederst), som altså viser at jeg skal tilslutte cut off switchen til det batteri der trækker forstærkeren og der kan jeg jo så godt se at de batterier der trækker forstærkerne (1 og 2) ikke kan have andet end cut off switchen på sig udover strømkablerne til forstærker. Så det gør altså jeg ikke kan bruge min solcelle og oplade de batterier der trækker mest strøm før batteri 1 og 2, der giver strøm til forstærkerne, er blevet byttet rundt med batteri 3 og 4. 
Så for at komme tilbage til det du skrev med at jeg skulle smide bluetooth boardet på load outputtet på cut off'en, hvordan skal det lige sættes sammen og hvad gør jeg med batteri opsætningen? Er der mulighed for at batterierne kan give strøm til mere end 2 forskellige ting ad gangen?

Det skal nok siges at jeg har købt to cut off moduler (ved ikke om det var nødvendigt, men ville gerne være på den sikre side), så jeg kan slukke for hver forstærker individuelt så cubo 15'erne ikke buldrer igennem om dagen, så der kan spares lidt juice til om aftenen. Jeg vil gerne, hvis det er muligt i en eller andet forstand, have at batteri opsætningen ser sådan ud.

Batteri 1 : Pioneer, lade regulator.

Batteri 2 : Bass face, cut off switch til bass face.

Batteri 3 : Bluetooth board, cut of switch til pioneer.

Batteri 4 : Beamz lampe, LED RGB kæde. 

Roskilde Festival Cut off switch guide.JPG

Jeg har selv lige bestilt nogle cut-offs og en kondensator som jeg skal have sat sammen med min GM-D8604 (boominator + cubo15).
Jeg laver en tegning af hvordan jeg har tænkt mig at koble mit sammen, da vores setup kommer til at mindre om hinanden (jeg har dog kun en GM-D8604).
Det bliver dog først når jeg kommer hjem.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.