Jump to content
Festivalanlæg dk

Titan 39

Mortensen
 Share

Recommended Posts

Vesthaardt byggede vidst sine titan 48 på 21 timer og der var vidst 4 styks. Har selv bygget en cubo15 og det tog mig 1 dag alt i alt. Kan forestille mig at hvis du har pladen og planerne samt forstået planerne så vil det tage nogle timer. Tuba og Titans ser ud som om det kræver lidt værktøj though :)

8 minutes ago, Kevin K said:

Vesthaardt byggede vidst sine titan 48 på 21 timer og der var vidst 4 styks. Har selv bygget en cubo15 og det tog mig 1 dag alt i alt. Kan forestille mig at hvis du har pladen og planerne samt forstået planerne så vil det tage nogle timer. Tuba og Titans ser ud som om det kræver lidt værktøj though :)

Jeg har alt værktøj jeg ska bruge men så en som har arbejdet lidt med træ men ik så meget ka nok lave 2 stk på en weekend?

Jeg tror i sidste ende kommer det an på hvilket design du beslutter dig for :) Jeg vil altid anbefale at bygge selv, for det er super fed erfaring og sjovt hvis man kan lide at arbejde med træ. Og så 2 kabinetter på en weekend burde ikke være et problem for selv den mindst garvede :D

10 minutes ago, Kevin K said:

Jeg tror i sidste ende kommer det an på hvilket design du beslutter dig for :) Jeg vil altid anbefale at bygge selv, for det er super fed erfaring og sjovt hvis man kan lide at arbejde med træ. Og så 2 kabinetter på en weekend burde ikke være et problem for selv den mindst garvede :D

Men hvilken en af dem ville du syntes var smartest til en der har lidt stramt budget?

det er 3 forskellige kabinetter med 3 forskellige egenskaber samt størrelser. Man kan sige at BFM tegningerne koster i sig selv bare ved anskaffelse. Modsat cubo12 kræver bare en at lave en gratisprofil. Må jeg spørge hvad hensigten er med anlægget? hvor mange mennesker regner du med at feste for og hvad har du tænkt af toppe til anlægget?

5 minutes ago, Kevin K said:

det er 3 forskellige kabinetter med 3 forskellige egenskaber samt størrelser. Man kan sige at BFM tegningerne koster i sig selv bare ved anskaffelse. Modsat cubo12 kræver bare en at lave en gratisprofil. Må jeg spørge hvad hensigten er med anlægget? hvor mange mennesker regner du med at feste for og hvad har du tænkt af toppe til anlægget?

Af toppe har jeg 2 gamle sataner5EDE5FD5-616F-4B3F-912C-5329DE06DBB5.thumb.jpeg.71e600a965f4b76885778d6b27a03478.jpeg

jeg ved ikke om de er for dårlige(så ka de bruges?)

og jeg ska ca ku spille op for en efterskole på 120 mennesker med mere vis der kommer andre forbi og vil være med

jeg har desuden en pioner GM 8604 til det 

Hvis jeg var dig og i skulle holde jer på inden for et lille budget og samtidigt gerne vil holde fest én aften så behold disse højtalere som toppe. Det er normalt ikke at anbefale højtalere under 100db følsomhed da de ofte kan være ineffektive på strømforbruget. (Hvis i har mulighed for at skrabe penge sammen så søg dba tyndt for gode PA højtalere af ældre model med højere følsomhed, det kan betale sig i sidste ende). Det så at sige så er 120 mennesker meget, men jeg tænker folk kommer og går som det passer sig i disse sammenhænge. 
Et jeg setup jeg selv ville gå hen og spille med hvis jeg var tvunget til at bruge disse toppe ville være:

Toppe: Dantax
Bund: Cubo15
Forstærker: Pioneer GM D8604
Batterier: ca 4 fobrugsbatterier alt efter størrelse

Setup til lidt flere penge:
Toppe: Electrovoice sx200/sx300 - Behringer 215xl/212xl - Eller andre modeller med en SPL over 100 (Disse 4 er nemme at nævne fordi de oftest bliver brugt)
Bund: 2x cubo15 (Grunden til jeg ikke har valgt Titan 39 eller tuba30 er fordi de oftest anbefales med DR200, DR250 eller Omnitop 12 toppe som er forholdsvis dyre at producere og kræver lidt mere produktionstid/evner. Samt en minidsp er et must)
Forstærker Pioneer. GM D8604 eller Bass Face db4.2 til toppene og Bass face db1.2 eller Pioneer GM D-9601 til bundene
Batterier: 5-6 stk store volvo lastbilbatterier eller bare gode forbrugsbatterier med afladningsprocenter på 70% - 80% stykker (helst ingen startbatterier fra biler)

En Cubo kan bygges på en dag med det rette værktøj.

En Titan vil tage længere tid. Der er mange lim processer, det betyder at højtaleren skal stå og samle sig inden man fortsætter. Vi byggede vores Titans over en måneds tid, og det kræver en hvis forståelse af håndtering af træ men især også hvorfor der er taget de valg i højtaleren som der er. Det er ikke en nem højtaler at bygge efter min mening.

Kevin kommer med gode forslag som jeg ville holde mig til.

Vesthardt byggede de 4 på 21 timer ja, men de var også CNC skåret med spor, hvilket hjælper processen da du kan ligge dem sammen meget nemmere :)

Cubo uden maling og sådan tager en aften for to, hvis man har bordsav og sådan :)

2 hours ago, Mortensen said:

Jamen hvor meget sælger i det for da jeg ska spare så meget som muligt?

Du kan se priser her; 

Der er kun taget for materiale pris, og så er det skåret på CNC, så det er ikke mange bassører du kan spare ved at bygge selv :) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.