Jump to content
Festivalanlæg dk

Forstærker med indbygget dsp?

JohsBma
 Share

Recommended Posts

Hej Forum. 

Jeg er ny i gamet men skal til at bygge en boominator. Jeg har hørt at en dsp er en god investering og at man oven i købet også kan få den hvor den er indbygget i forstærkeren. Dog kan jeg ikke rigtigt finde sådan en nogen steder. Derudover ville jeg ikke vide hvilken en der ville passe til boominatoren. 

Jeg har tænkt mig at køre med standard enhederne i det boominator kit som disconetto sælger. 

Kan nogen hjælpe med input? dsp seperat fra forstærker eller samlet. Eller er det overhovedet prisen værd at putte dsp i boominatoren.

4 hours ago, JohsBma said:

Hej Forum. 

Jeg er ny i gamet men skal til at bygge en boominator. Jeg har hørt at en dsp er en god investering og at man oven i købet også kan få den hvor den er indbygget i forstærkeren. Dog kan jeg ikke rigtigt finde sådan en nogen steder. Derudover ville jeg ikke vide hvilken en der ville passe til boominatoren. 

Jeg har tænkt mig at køre med standard enhederne i det boominator kit som disconetto sælger. 

Kan nogen hjælpe med input? dsp seperat fra forstærker eller samlet. Eller er det overhovedet prisen værd at putte dsp i boominatoren.

Hvis du kører med standard enheder er der ikke rigtigt nogen grund til at bruge miniDSP ? Du kan selvfølgelig smide lidt ekstra filtre på og sådan, men det er ikke rigtigt prisen værd. Du kan dog altid bruge en miniDSP til andre projekter. 

12 hours ago, Alex said:

Hvis du kører med standard enheder er der ikke rigtigt nogen grund til at bruge miniDSP ? Du kan selvfølgelig smide lidt ekstra filtre på og sådan, men det er ikke rigtigt prisen værd. Du kan dog altid bruge en miniDSP til andre projekter. 

Hej Alex. Tak for svar!

Har du nogen anbefalinger til filtre der passer? jeg er ret blank

• 3 weeks later...
On 3/8/2018 at 12:20, JohsBma said:

Hej Alex. Tak for svar!

Har du nogen anbefalinger til filtre der passer? jeg er ret blank

Som Alex skriver, har du ikke brug for filter hvis du bygger en standard Boominator med piezo diskanter. Det bliver kun relevant hvis du bygger med eks. PHT-407N diskanter. Du skal bare følge guiden, hvor du sidder modstanden på dine diskanter (det er så dit filter).

Jeg går også ud fra at du bygger den med en maxamp20 forstærker?
Den kan du evt. modde til at lave et HPF (high pass filter) på 40 Hz så dine bass-enheder ikke spilder energy på de helt lave frekvenser under 40Hz:

Det har jeg selv gjort på min Boominator. Jeg har lavet en tråd her, hvis du vil have lidt inspiration til nogle ting:

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.