Jump to content
Festivalanlæg dk

Subzero j215 eller Behringer b215xl?

Hjalte
 Share

Recommended Posts

Hej makkere 

Det er første gang vi vælger at bygge lidt "større". Eftersom jeg ikke er helt inde i alt det anlæg ting, så spørger jeg jer til råds :)

Hvilke af de toppe havde i valgt, og er der et helt tredje alternativ? 

https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and-belysning/Behringer-Eurolive-B212XL-12-passiv-PA-hojttaler/A6Uh

ttps://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and-belysning/SubZero-J215-400W-Passiv-Hojttaler-fra-Gear4music/SIU

Der findes mange alternativer til de to toppe, men det ville tage lang tid at nævne dem alle. Men i forhold til dine to toppe ville jeg nok gå med Behringer - også selvom SubZero toppene har en højere følsomheden (på papiret ihvertfald). Har svært ved at forestille mig at en højttaler til 759 kr. kan levere 99 dB følsomhed ved 1w/1m og at den lyd så er noget der er værd at lytte til i længden. 
Men det går desuden også ud på om i vil have camp anlæg eller fest til "gaderne". Hvis det er camp anlæg vil i nok hellere købe noget med renere lyd på bekostning af højere følsomhed da i alligevel ikke skal spille op for en kæmpe fest og derimod nok ville blive gladere for et vellydende anlæg fremfor et højtlydende anlæg :) 

Tak for dit svar :)

Med et andet alternativ, så mente jeg selvfølgelig også inde for den prisklasse :)

Vi går bare generelt efter at kunne spille op til fest i campen, vi har dog 2 cubo 15 liggende i gemmerne. Og har svært ved at tro på at de subzero ville kunne følge med? :)

14 minutes ago, Halte Hjalte said:

Tak for dit svar :)

Med et andet alternativ, så mente jeg selvfølgelig også inde for den prisklasse :)

Vi går bare generelt efter at kunne spille op til fest i campen, vi har dog 2 cubo 15 liggende i gemmerne. Og har svært ved at tro på at de subzero ville kunne følge med? :)

Altså subzero har jo umiddelbart en følsomhed på 98, hvilket er 3db højere end Behringer 212. Så subzero toppene burde teoretisk set spille højere end behringer’ne. Dog hvis i har To Cubo 15, så er der altså også smæk på, så der ville egentlig godt kunne spilles op for en fest. Altså mange vælger ofte Behringer 215xl som toppe til Cubo 15, men det går også an på hvad jeres budget er? :) 

Du kan f.eks. nemt finde nogle SX300 toppe på DBA til ingen penge og de er nogle solide toppe, som kan følge med to cubo 15'er :) 

Jeg går og overvejer om jeg skulle bestille de der subzero hjem. Vi har et meget stramt budget, så højst 2500 på toppe. De sx300 går til 4000+- brugte kan jeg se, så det bliver desværre ikke en realitet.. 

2 minutes ago, Halte Hjalte said:

Jeg går og overvejer om jeg skulle bestille de der subzero hjem. Vi har et meget stramt budget, så højst 2500 på toppe. De sx300 går til 4000+- brugte kan jeg se, så det bliver desværre ikke en realitet.. 

Hmm sært, havde ellers presset en ned i 2500 her for nylig, men fandt noget bedre så købte dem ikke alligevel. De er stadig til salg. Du skal også huske at presse køberen lidt ;) 
https://www.dba.dk/hoejttalere-electro-voice/id-1041510935/ Ham her ville have 3500 for dem, men presset ham ned i 2500 med kabler osv. Så spørg ham :) 

4 hours ago, Sebastian Sidelmann said:

Hmm sært, havde ellers presset en ned i 2500 her for nylig, men fandt noget bedre så købte dem ikke alligevel. De er stadig til salg. Du skal også huske at presse køberen lidt ;) 
https://www.dba.dk/hoejttalere-electro-voice/id-1041510935/ Ham her ville have 3500 for dem, men presset ham ned i 2500 med kabler osv. Så spørg ham :) 

Er de gode sådan et par electrovoice sx 300?

Just now, Mortensen said:

Er de gode sådan et par electrovoice sx 300?

Meget. Det en gammel højttaler, så du kan nemt finde dem for 2-3000 kr. 

Desuden så skal du nok ikke gå efter Titan's og DR250 dit første år hvis du stadig har et stramt budget. Bare for at være realistisk. Det er jo noget af det bedste som man kan få, har jeg ladet mig høre - har aldrig ejet nogen selv :/ 

Gå efter SX300, det en solid arbejdshest :) 

De spiller rigtigt fint, tror helt sikkert at det var den bedste beslutning ift. de SubZero :)
Vi har dog kun haft mulighed for at prøve dem på en Pioneer GM-5400T, eftersom at vi venter på vores GM-D8604 :D

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.