Jump to content
Festivalanlæg dk

Mit RF 18 anlæg

Mortensen
 Share

Recommended Posts

hej jeg skal til at bygge en anlægs vogn som består af:

-vogn 100x200cm

-1 pioneer gm D-8604

-2 electro voice SX300

- skal til at bygge en bass refleks med 6 tolv tommer enheder (eneste der er råd til i budgettet)

hvis der nogen der har nogen gode forslag til hvad jeg ka bruge som lys gerne nogen som kan blinke med musikken. 

hvis der nogen har nogen ideer til hvad der kunne gøres bedre eller hvordan vognen kan gøres bedre, så skriv endelig.

der kommer selvfølgelig billeder undervejs

30546810_1726035907474146_751918758_o.jpg.f70dea99cf0977118852d8cccc9358a3.jpg30546444_1726035954140808_1147388449_o.jpg.3958e887900c5f442dd6518ad24eabc5.jpg30224135_1726036024140801_631363193_o.jpg.2305fba70e5b330932f579a3716e7f32.jpg

On 9/3/2018 at 22:12, Mortensen said:

hej jeg skal til at bygge en anlægs vogn som består af:

-vogn 100x200cm

-1 pioneer gm D-8604

-2 electro voice SX300

- skal til at bygge en bass refleks med 6 tolv tommer enheder (eneste der er råd til i budgettet)

hvis der nogen der har nogen gode forslag til hvad jeg ka bruge som lys gerne nogen som kan blinke med musikken. 

hvis der nogen har nogen ideer til hvad der kunne gøres bedre eller hvordan vognen kan gøres bedre, så skriv endelig.

der kommer selvfølgelig billeder undervejs

Lyder som en plan!

Dog vil en 6.5" driver nok have svært ved at følge med og give noget ydereligere support til EV'erne. De har begge en 12" hver, der spiller meget pænt og dybt (se graf)

image.png.8613d0b390ccdeb8803a33a8aebaa89e.png

Jeg ville nok overveje at bruge pengene andetsteds, det tror jeg du vil blive gladere for.

Lys er klassikeren 5 meter RBG strip med en soundcontroller på. Lydkontroldelen fungerer... varierende. Nogle er meget sensitive og derved helt ubrugelige, andre er bedre justerbare. For de fleste er Roskilde taktikken bare at få noget der blinker sådan relativt hurtigt. Skal det matche meget lækkert med musikken, kræver det at det gøres manuelt. Anyways, der hvor du virkelig kan vinde point er på en kreativ opsætning af dit lys. Kan det indgå i dit anlægs struktur? Har i et tema, hvor der kan indgå noget lys der giver mening? Måske har i mere brug for hvidt lys, eller en anden bestemt farve nogle steder?

Derudover kan du også kigge på diverse 12V lamper. Der findes både strobes, PAR, LED, og andet. De er oftest i varierende kvalitet, så hvis du prøver noget som ikke umiddelbart er blevet testet af nogen herinde, så køb forsigtigt.

10 hours ago, Alfred said:

Lyder som en plan!

Dog vil en 6.5" driver nok have svært ved at følge med og give noget ydereligere support til EV'erne. De har begge en 12" hver, der spiller meget pænt og dybt (se graf)

image.png.8613d0b390ccdeb8803a33a8aebaa89e.png

Jeg ville nok overveje at bruge pengene andetsteds, det tror jeg du vil blive gladere for.

Lys er klassikeren 5 meter RBG strip med en soundcontroller på. Lydkontroldelen fungerer... varierende. Nogle er meget sensitive og derved helt ubrugelige, andre er bedre justerbare. For de fleste er Roskilde taktikken bare at få noget der blinker sådan relativt hurtigt. Skal det matche meget lækkert med musikken, kræver det at det gøres manuelt. Anyways, der hvor du virkelig kan vinde point er på en kreativ opsætning af dit lys. Kan det indgå i dit anlægs struktur? Har i et tema, hvor der kan indgå noget lys der giver mening? Måske har i mere brug for hvidt lys, eller en anden bestemt farve nogle steder?

Derudover kan du også kigge på diverse 12V lamper. Der findes både strobes, PAR, LED, og andet. De er oftest i varierende kvalitet, så hvis du prøver noget som ikke umiddelbart er blevet testet af nogen herinde, så køb forsigtigt.

De der basser der er nogen jeg bare havde liggende som jeg kan bruge så det gør ikke så meget. Men hvor finder i de der soundcontroller henne? Er det bare fra Kina eller hvad?

btw driverne er 12 tommer

12 hours ago, Mortensen said:

De der basser der er nogen jeg bare havde liggende som jeg kan bruge så det gør ikke så meget. Men hvor finder i de der soundcontroller henne? Er det bare fra Kina eller hvad?

Yes, soundcontroller fra Aliexpress.

Så for satan, jeg læste forkert. Har du 6 styks 12" liggende? Det vil måske nok være lidt voldsomt, og ihvertfald fylde en helvedes masse. Hvilken model er det? Jeg ville måske bare lave én eller to dobbeltladede reflexbunde

13 hours ago, Mortensen said:

Ellers køb dem her fra - https://www.ebay.com/itm/253086004985 - Der får du et helt sæt der indeholder 5 meter LED strips,  en controller og en fjerbetjening hvor du kan styre farver mm. på lyset.

On 12/3/2018 at 12:10, Alfred said:

Yes, soundcontroller fra Aliexpress.

Så for satan, jeg læste forkert. Har du 6 styks 12" liggende? Det vil måske nok være lidt voldsomt, og ihvertfald fylde en helvedes masse. Hvilken model er det? Jeg ville måske bare lave én eller to dobbeltladede reflexbunde

@Alfred Jeg har faktisk 8 liggende og det kommer til at fylde 1m*2m*50cm BFB3FBC4-0547-4F06-A9FD-0FAB5E79502C.jpeg.572b52c7fbc01e28c60e0bd020a71af0.jpeg

men da vi brugte WinISD sagde programmet at vi ville kunne få højest følsomhed ved at gøre sådan. Men vis det stadig ville være smartere med dobbeltladede reflexbunde kan det så være du kan give lidt mål?

• 1 month later...
1 minute ago, Skoven said:

Hvordan kører du 8 stk. 4Ohm højtalere samtidigt på din GM-D8604? Bliver modstanden ikke alt for lille hvis du parallelkobler dem?

jeg har gjort det sådan at jeg har serie koblet to som blir 8 ohm og parralkobler de 2 stk 2driver så det bliver 4 ohm

1 minute ago, Mortensen said:

jeg har gjort det sådan at jeg har serie koblet to som blir 8 ohm og parralkobler de 2 stk 2driver så det bliver 4 ohm

Ja ok. Lidt ærgerligt at din forstærker "kun" ser 4 ohm på hver kanal så... men det kan jo ikke være anderledes.

At GM-D8604 kan gå ned til 2Ohm per kanel (ved 4 kanaler) (4ohm hvis du blokobler til 2 kanaler). Så de "presser" kun din forstærker 50% på dine basser da de ender på 4ohm per kanal - ved 4 kanaler. Med mindre jeg har misforstået noget, og du har en anden forstærker til at drive dine toppe :)  (for så kan du brokoble dine basser på hver deres kanal).
Men hey... hvis det spiller højt nok, then who cares...  :) 

1 minute ago, Skoven said:

At GM-D8604 kan gå ned til 2Ohm per kanel (ved 4 kanaler) (4ohm hvis du blokobler til 2 kanaler). Så de "presser" kun din forstærker 50% på dine basser da de ender på 4ohm per kanal. Med mindre jeg har misforstået noget, og du har en anden forstærker til at drive dine toppe :)  (for så kan du brokoble dine basser på hver deres kanal).
Men hey... hvis det spiller højt nok, then who cares...  :) 

jeg synes personligt selv det spiller sygt godt men har sku ik helt penge til at skulle investere i en ny forstærker og en mini dsp formoder jeg.

5 minutes ago, Mortensen said:

jeg synes personligt selv det spiller sygt godt men har sku ik helt penge til at skulle investere i en ny forstærker og en mini dsp formoder jeg.

Det ville kun være en ekstra (mindre) forstærker til dine toppe... så længe du kan sætte HPF på den... eks: https://www.amazon.co.uk/Bass-Face-DB4-2-Channel-Amplifier/dp/B00W5L61ZU 
Ved dog ikke om den er "nok" men det tror jeg.
Jeg er sikker på at @Alex ved det :) 

4 minutes ago, Mortensen said:

men ska der ikke mini dsp til det?

Det vil være det samme som du gør nu: indstille et LPF til dine bunde, og et HPF til dine toppe... 
Så skulle du bare lave en LPF på GM-D8604 og et HPF på Bass Facen. 
Men stadigvæk: hvis det spiller højt nok nu, så lad være med at gøre noget :) 

18 minutes ago, Skoven said:

Det ville kun være en ekstra (mindre) forstærker til dine toppe... så længe du kan sætte HPF på den... eks: https://www.amazon.co.uk/Bass-Face-DB4-2-Channel-Amplifier/dp/B00W5L61ZU 
Ved dog ikke om den er "nok" men det tror jeg.
Jeg er sikker på at @Alex ved det :) 

Jeg ville ikke gøre så meget ved det. Man sparer en del strøm, og hvis det spiller højt og godt, så er det fint nok ?

hey! Lidt ude af kontekst håber det ok. 

Hvordan samler du kasserne uden om de kabinetter du bygger, uden der kommer raslelyde osv? Er det et spørgsmål om nøjagtighed mellem plade og kabinet, eller skal der en slags gummiliste mellem? ?

Ps. ser voldsomt ud, håber vi kommer forbi! 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.