Jump to content
Festivalanlæg dk

Cubo Kick til to stk Cubo 15

Hauge
 Share

Recommended Posts

Hej FA

Vi er så småt i Camp Gitte, ved at finde ud af hvad dette års udvidelse skal bestå af. 
I øjeblikket består vores anlæg af to cubo 15 til to hjemmebyggede toppe, som består af delene fra en gammel Boominator til en Pioneer Gmd 8064- forstærker. Det spillede perfekt, og vi havde gang i nogle fester på C. 
Vi vil dog gerne udvide endnu mere, først tænkte vi med nogle Titans, men det bliver for dyrt, idet vi alle er studerende, og det kræver at vi bygger et helt andet design op på vores vogn.

En cubo kick, kan der derimod godt være plads til mellem vores to Cuboer, og jeg tænkte, om det ikke ville kunne passe godt med vores nuværende setup? Samtidig ville de mindske belastningen på vores toppe.

Hvad koster det at bygge en cubo kick, og hvilken forstærker skal vi udvide med? 

Mvh. Hauge! 

• 2 weeks later...

Mange anbefaler en bass face db1.2 til bunde.
Ud over en ekstra forstærker, får i også brug for DSP eller noget andet mod :) 

MiniDSP kender du nok, og ved hvordan virker.
Et alternativ til dette, kunne være et filter direkte på inputtet til CH-B på jeres Pioneer (der hvor jeg ville sætte jeres kick på): https://www.amazon.com/dp/B0006N41KG/ref=nav_timeline_asin?_encoding=UTF8&psc=1
Måske i kan finde nogle billigere et sted.

Så har i styr på alle delingerne.
Monoblock - Cuboer: HPF 40Hz, LPF 110Hz (eller 100Hz hvis den skal matche det filter jeg linkede til).
Pioneer CH-A - Boominator: HPF 200-250Hz?
Pioneer CH-B - Kick: LPF 200-250Hz. (+ filteret på inputtet, som laver HPF på 100Hz).
Så skal i bare have fat i et splitter-kabel til input i Pioneeren, hvor i sætter filterne på CH-B inputtet.

Alternativt kan i finde en ekstra forstærker, hvor i kan indstille HPF og LPF filter sammentidigt, og så smide Kick på den. Jeg ville dog nok gå miniDSP (eller filter) vejen og så finde en ordenlig mono-block til jeres Cubo'er. Jeg kan forstille mig at jeres GM-D8604 kommer til kort, som det ser ud nu mht. at drive jeres Cubo'er optimalt.

4 hours ago, Skoven said:

Et alternativ til dette, kunne være et filter direkte på inputtet til CH-B på jeres Pioneer (der hvor jeg ville sætte jeres kick på): https://www.amazon.com/dp/B0006N41KG/ref=nav_timeline_asin?_encoding=UTF8&psc=1

Jeg ville holde mig væk fra de filtre, de skulle ikke være særligt gode. MiniDSP eller forstærker med indbygget DSP ville klart være det bedste bud + det åbner vildt mange muligheder fremover. Buy once, cry once ?

• 1 month later...
On 26/3/2018 at 11:13, Skoven said:

Mange anbefaler en bass face db1.2 til bunde.
Ud over en ekstra forstærker, får i også brug for DSP eller noget andet mod :) 

Så har i styr på alle delingerne.
Monoblock - Cuboer: HPF 40Hz, LPF 110Hz (eller 100Hz hvis den skal matche det filter jeg linkede til).
Pioneer CH-A - Boominator: HPF 200-250Hz?
Pioneer CH-B - Kick: LPF 200-250Hz. (+ filteret på inputtet, som laver HPF på 100Hz).
Så skal i bare have fat i et splitter-kabel til input i Pioneeren, hvor i sætter filterne på CH-B inputtet.

Alternativt kan i finde en ekstra forstærker, hvor i kan indstille HPF og LPF filter sammentidigt, og så smide Kick på den. Jeg ville dog nok gå miniDSP (eller filter) vejen og så finde en ordenlig mono-block til jeres Cubo'er. Jeg kan forstille mig at jeres GM-D8604 kommer til kort, som det ser ud nu mht. at drive jeres Cubo'er optimalt.

En ekstra forstærker, hvor man kan indstille HPF og LPF samtidigt. Vil det sige en GMD 8604? :) I såfald kan det nok bedst svare sig at købe en minidsp og en bassface

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.