Jump to content
Festivalanlæg dk

Tropicana 2018

tc87
 Share

Recommended Posts

I år er der blevet opgraderet/udskiftet lidt her og der. I dag fik jeg prøvet mine nye bunde (mach m152r) sammen med mine nye toppe (hk premium pro 12).

på papiret kan disse bundkasser køre 38-800hz, jeg legede dog mest med deling ved 150-200hz som lød fantastisk (deling ved 800hz lød ikke fedt!). :D 

Vil løbenede opdatere denne tråd med byg af pult, forstærkerkuffert, lysshow og strømskab :) 

Ganons indslag.

Vi kommer til at køre 2 LD Systems stinger 15 som monitor, og supplere March's med to cubo 15 med enten fane 15-400 eller beyma 15g400 som er samme enhed som i Mach bundene.

Planen er at køre cubo 40-90 eller 40-110 og Mach tage kick sektionen.

Vi skal lige have testet det før vi kan sige det endeligt.

295F6B06-CF7E-4D57-BB5D-EEC9514C8501.jpeg

27 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Fedt og anderledes!

Hvor fik du støvet tegningerne til dine Mach bunde op ? :o 

De er købt færdigbyggede. De har siddet i en instalation et sted hvor de aldrig rigtig er blevet pressede. Så ud over et par skruehuller som skal spartles, er de så gode som nye ?

49 minutes ago, Alfred said:

Stærkt! Hvordan lyder HK'erne?

Nu kunne jeg ikke presse dem så meget da jeg var inde i min lejlighed, men umiddelbart meget varm og klar lyd. 
Prøvede med lidt forskelligt house, rock og disco. Alt sammen var meget tilfredsstillende og skarp vokal uden at lyde hård for ørene på nogen måde.

Glæder mig til at få det på græs så der rigtig kan testes :D 

10 hours ago, tc87 said:

Nu kunne jeg ikke presse dem så meget da jeg var inde i min lejlighed, men umiddelbart meget varm og klar lyd. 
Prøvede med lidt forskelligt house, rock og disco. Alt sammen var meget tilfredsstillende og skarp vokal uden at lyde hård for ørene på nogen måde.

Glæder mig til at få det på græs så der rigtig kan testes :D 

Hvis ikke jeg tager meget fejl, så er det de samme toppe som Camp Helge har brugt. De har så tilføjet to toppe mere sidste år, og ved ikke om begge deres toppe nu er HK, men alle andre år har de brugt HK med stor fornøjelse. En anden camp ved navn Camp Alkoholdet har også brugt dem. De havde deres anlæg med i en af de naturparker gymnasium-eleverne tager i, og der synes jeg sku det lød sprødt.

• 1 month later...

Så fik jeg en ordentlig røvfuld småting hjem og i næste uge går jeg igang med forstærkerkassen. 
I år vil jeg gøre det hele lidt mere kompakt.
Forstærkerkassen kommer til at måle 48cmx56cmx14cm (indvendigt). Da temperaturen hurtigt kan stige i sådan en lille kasse, så smider jeg en 12v computerblæser i den ene ende og laver et par huller i den anden så luften hurtigt kan blive skiftet ud. :) 

Kassen kommer til at indeholde følgende:

• Pioneer Gm-d8604 (klassikeren), kommer til at trække toppe og evt monitors bag pulten.
  • Bassface db1.2s. S versionen har 50% mere power end den traditionelle 1.2er. Den skal bruges til at trække mine 2 mach m152r (4ohms kasser), så den kommer altså til at have et load på kun 2ohm. Derfor har jeg valgt den kraftige version, da den så ikke skal presses helt så meget for at spille "højt nok". Altid godt med headroom!
  • Minidsp 2x4HD, Har primært valgt at opgradere til hd udgaven da den kan klare en inputspænding på 4v før den begynder at clippe (min dj pult har max output på 6.7v, så der skulle ikke meget til før den originale minidsp begyndte at clippe). Der ud over er det jo også fedt at den kan håndtere digital signal, har højere udgangsspænding og en masse andre seje ting. 

Ud over de store ting kommer der selvfølgelig speakon stik, anderson connector til strøm (rated til 150A), Rca stik ind og ud + diverse

2018-05-09 10.48.58.jpg

On 9/5/2018 at 11:23, tc87 said:

Så fik jeg en ordentlig røvfuld småting hjem og i næste uge går jeg igang med forstærkerkassen. 
I år vil jeg gøre det hele lidt mere kompakt.
Forstærkerkassen kommer til at måle 48cmx56cmx14cm (indvendigt). Da temperaturen hurtigt kan stige i sådan en lille kasse, så smider jeg en 12v computerblæser i den ene ende og laver et par huller i den anden så luften hurtigt kan blive skiftet ud. :) 

Kassen kommer til at indeholde følgende:

• Pioneer Gm-d8604 (klassikeren), kommer til at trække toppe og evt monitors bag pulten.
  • Bassface db1.2s. S versionen har 50% mere power end den traditionelle 1.2er. Den skal bruges til at trække mine 2 mach m152r (4ohms kasser), så den kommer altså til at have et load på kun 2ohm. Derfor har jeg valgt den kraftige version, da den så ikke skal presses helt så meget for at spille "højt nok". Altid godt med headroom!
  • Minidsp 2x4HD, Har primært valgt at opgradere til hd udgaven da den kan klare en inputspænding på 4v før den begynder at clippe (min dj pult har max output på 6.7v, så der skulle ikke meget til før den originale minidsp begyndte at clippe). Der ud over er det jo også fedt at den kan håndtere digital signal, har højere udgangsspænding og en masse andre seje ting. 

Ud over de store ting kommer der selvfølgelig speakon stik, anderson connector til strøm (rated til 150A), Rca stik ind og ud + diverse

2018-05-09 10.48.58.jpg

Fedt med den nye bassface forstærker. Har selv luret lidt på den men købte jo Black db1.1 sidste år, og den er sku heller ikke ringe ;)

Hvad er planen med placering af bundene? Vil du ligge dem i forlængelse af hinanden så de stadig komplimenterer hinanden? :)

38 - 150 hz og stacket i midten :) 

Ricki (Ganon) har også joinet vores camp i år sammen med damen og nogle venner. Han har et par cuboer og lidt andet stående, som vi er ved at tænke over hvordan vi kan bruge. 
Jeg tænker selv noget med stille en cubo på hver side af mach'ene og lege lidt med at lade dem hjælpe til i bunden sådan 38-60hz agtigt og se om det kan blive godt. :D 

1 hour ago, tc87 said:

38 - 150 hz og stacket i midten :) 

Ricki (Ganon) har også joinet vores camp i år sammen med damen og nogle venner. Han har et par cuboer og lidt andet stående, som vi er ved at tænke over hvordan vi kan bruge. 
Jeg tænker selv noget med stille en cubo på hver side af mach'ene at lege lidt med at lade dem hjælpe til i bunden sådan 38-60hz agtigt og se om det kan blive godt. :D 

Nu hvor I har miniDSP, så kan I også fint gøre det og så forsinke de HK bunde, så det hele bare spiller :) 

On 11/5/2018 at 11:44, Alex said:

Nu hvor I har miniDSP, så kan I også fint gøre det og så forsinke de HK bunde, så det hele bare spiller :) 

Hornene er så korte at det stort set ikke betyder noget, men kan godt vi laver en lille bitte delay på ?

• 3 weeks later...

Det hele går sgu lidt sløvt! Men nu er forstærkerkassen da klar til at blive prøvet af imorgen :) Er rigtig godt tilfreds med resultatet! 
De løse positiv og negativ ledninger i den ene ende bliver btw beklædt med anderson connecter, så der hurtigt kan smækkes et batteri på.

598667516_2018-06-0421_40_21.jpg.65a26da38865e6e6146f427fc543b47a.jpg1437578753_2018-06-0421_40_11.jpg.2b39644acdf51d19cf30077b8984ffb9.jpg195082558_2018-06-0421_40_07.jpg.58bad0f29dde4f17059fa69a06a1de2c.jpg

Ser fedt ud! 

Må jeg spørge hvorfor du har to sæt phono indgange? Eller er den ene en udgang? Og fedt med blæser! Det har jeg også overvejet.

Jeg skal også snart til at få lavet min. Jeg bygger en kasse med en gm d8604 og 2 x maxamp. Mit sæt up er 2 Titan og to omniitop. Pioneer skal spille op om aftenen mens de to maxamps skal give den gas om dagen. 

Der vil være én aux indgang som går ind i minidsp’en. Mini dsp’ens fire udgang bliver splittet så alle 4 går ind i pioneren. 1 og 2 går en i den ene maxamp og 3 og 4 går ind i den anden maxamp. Dvs 1,2,3,4 er sat i begge de to setups samtidigt men kun det ene setup er tændt ad gangen.

Så vil en tænd1/sluk/tænd2 knap styre om det er maxamps eller Pioneer forstærkeren der får strøm. De to systemer vil have hver deres speakon indgangene. Dertil vil der være en powercon indgang med 12v ind i kassen. Så vil der være en 12v DV udgang. Også har jeg købt en rigtig 12v til 5v converter/buck, som jeg sætter 5 USB hun udgange til så man kan lade telefoner. Denne 12-5v converter gør telefon opladning dobbelt så effektivt, da de fleste 12-5v USB opladere bare cutter 12v til 5v og lader de resterende 7v forsvinde i varme. Dvs en normal 1A converter brugere 12v*1a=12watt mens disse brugere 5v*1a=5w. 

Laderegularor til solcelle har jeg seperat omme ved batteriet bagerst i vognen. 

32 minutes ago, palmedrengen said:

Denne 12-5v converter gør telefon opladning dobbelt så effektivt, da de fleste 12-5v USB opladere bare cutter 12v til 5v og lader de resterende 7v forsvinde i varme. Dvs en normal 1A converter brugere 12v*1a=12watt mens disse brugere 5v*1a=5w. 

6 minutes ago, Alex said:

Sådan virker det ikke helt. Alle typer af opladere til mobiler transformerer spændingsforskellen til 5 volt, da det er den spænding batteriet skal bruge for at lade op ?

Man kan ikke bare lade 7 volt "forsvinde" til varme. Sådan virker strøm ikke ?

Det var også forkert skrevet men man kan f.eks. Lave 12v til 5v via en modstand, hvilket er ineffektivt og giver før nævnte resultat. Det er mere noget i den retning det fungere. 

Min bror er uddannet elektroingeniør og sagde at sådan en buck vil kunne fjerne tabet. Hvordan det så fungere det ville jeg ikke bede ham prøve at forklare mig da jeg nok næppe ville forstå det.

disse bil 12v til USB som mange har bliver rigtig varme hvis man lægger til det. Varme i elektronik betyder strømforbrug/tab som ikke ender i telefonen

40 minutes ago, palmedrengen said:

Ser fedt ud! 

Må jeg spørge hvorfor du har to sæt phono indgange? Eller er den ene en udgang? Og fedt med blæser! Det har jeg også overvejet.

Jeg skal også snart til at få lavet min. Jeg bygger en kasse med en gm d8604 og 2 x maxamp. Mit sæt up er 2 Titan og to omniitop. Pioneer skal spille op om aftenen mens de to maxamps skal give den gas om dagen. 

Der vil være én aux indgang som går ind i minidsp’en. Mini dsp’ens fire udgang bliver splittet så alle 4 går ind i pioneren. 1 og 2 går en i den ene maxamp og 3 og 4 går ind i den anden maxamp. Dvs 1,2,3,4 er sat i begge de to setups samtidigt men kun det ene setup er tændt ad gangen.

Så vil en tænd1/sluk/tænd2 knap styre om det er maxamps eller Pioneer forstærkeren der får strøm. De to systemer vil have hver deres speakon indgangene. Dertil vil der være en powercon indgang med 12v ind i kassen. Så vil der være en 12v DV udgang. Også har jeg købt en rigtig 12v til 5v converter/buck, som jeg sætter 5 USB hun udgange til så man kan lade telefoner. Denne 12-5v converter gør telefon opladning dobbelt så effektivt, da de fleste 12-5v USB opladere bare cutter 12v til 5v og lader de resterende 7v forsvinde i varme. Dvs en normal 1A converter brugere 12v*1a=12watt mens disse brugere 5v*1a=5w. 

Laderegularor til solcelle har jeg seperat omme ved batteriet bagerst i vognen. 

Det lyder sgu rigtig lækkert med maxamps til om dagen. Havde også overvejet det, men det blev bare aldrig til noget :) 

6 minutes ago, tc87 said:

Det lyder sgu rigtig lækkert med maxamps til om dagen. Havde også overvejet det, men det blev bare aldrig til noget :) 

Ja det gør det også noget kringlet, da man uden dem egentlig godt kan klare sig uden minidsp. Dog ved at kører maxamp om dagen spare man vel en 10-12ampere når de to maxamp har et minimumsforbrug på hvad? 0,12a? Og Pioneer er vidst mål til 1,1a? 

Det gør at jeg kun skal bruge et 120aH batteri også har jeg en 100w solcelle toppen. Er der 1-2 hele solskinsdage i musik dagene skulle anlægget gerne komme hjem med lige så meget strøm på som da det tog afsted. På Roskilde 2016 tror jeg det var havde vi lignende setup i min gamle camp; vi tog afsted med 12,8v og kom hjem med 13,2 ? men der producerede solcelle også en 25-30 ampere minimum om dagen. 

Det gode ved et dobbelt maxamp setup er at man om aftenen ved mangel på strøm pga flere overskyede dage sagtens kan spille op til fest med to titans og to omnitops

1 hour ago, palmedrengen said:

vilket er ineffektivt og giver før nævnte resultat. Det er mere noget i den retning det fungere

Hvilket modul har du egentligt købt, det lyder ret smart med at kunne lade flere op på en gang ? 

Og er der fin smæk på bunde når man kører med maxamp? ?

7 minutes ago, Alex said:

Hvilket modul har du egentligt købt, det lyder ret smart med at kunne lade flere op på en gang ? 

Og er der fin smæk på bunde når man kører med maxamp? ?

Denne lille dingenot https://arduinotech.dk/shop/dc-dc-buck-9-35v-to-5v-5a-step-down-synchronous-rectification-power-module/

Så har jeg købt nogle usb(han) til USB(hun) kabler hvor jeg klipper dem over og isolere gnd og plus på hun delen og parallel forbinder dem ind i gnd og plus udgangen på det lille board

om der er smæk på ved jeg ikke for jeg har ikke hørt der men er bleven fortalt at maxamp gør det helt fin til den slags. Der er også camps der kører kun med maxamps og spiller op til en del mennesker om aftenen, og dette er  som sagt kun til om dagen. Har volumen knap i forstærker kassen til begge maxamps så jeg kan skrue lidt ned for omnitops hvis der mangler bund. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.