Jump to content
Festivalanlæg dk
tc87

Tropicana 2018

Recommended Posts

7 hours ago, palmedrengen said:

Ja det gør det også noget kringlet, da man uden dem egentlig godt kan klare sig uden minidsp. Dog ved at kører maxamp om dagen spare man vel en 10-12ampere når de to maxamp har et minimumsforbrug på hvad? 0,12a? Og Pioneer er vidst mål til 1,1a? 

Ja hvis man kører med fuld smæk hele dagen.. det bliver dog nok ikke tilfældet 😛 

har en 450ah batteribank med 200w solceller som kun er til lyd. Lys, mobilladning osv kører på nogle andre banke. Så med mindre der er sort himmel hele ugen burde det kunne gå :) 

har btw også før kørt 2x cubo og 2x sx300 med maxamps, og det rykkede sgu helt udemærket!

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

14 hours ago, palmedrengen said:

Må jeg spørge hvorfor du har to sæt phono indgange? Eller er den ene en udgang?

Hov overså lige den her.

jep den nederste er lyd ud :) 

21 minutes ago, tc87 said:

Hov overså lige den her.

jep den nederste er lyd ud :) 

Okay. Kunne også være jeg lige skulle lave sådan og sætte den til Pioneer forstærkeren hvis der skal sættes eksternt anlæg til. 

Vi fik testet og indstillet lyden igår på vores front. 
Mach m152r og cubo non extended er et match made in heaven! Hold nu kæft hvor spiller de godt og dybt sammen! 🕺

Deling:
Mach: 38hz - 120hz
Cubo: 38hz - 80hz
Hk toppe: 120hz - 20000hz

lyd.jpg

10 minutes ago, tc87 said:

Vi fik testet og indstillet lyden igår på vores front. 
Mach m152r og cubo non extended er et match made in heaven! Hold nu kæft hvor spiller de godt og dybt sammen! 🕺

Deling:
Mach: 38hz - 120hz
Cubo: 38hz - 80hz
Hk toppe: 120hz - 20000hz

lyd.jpg

Stående applaus! Det lød godt nok skarpt! Det bekræftede helt klart det mantra der ofte bliver prædiket herinde: flere højtalere er bedre og billigere end mere forstærkerpower. Meget imponerende, jeg er glad for at jeg ikke skal bo ved siden af jer ;) 

Jeg er ikke helt med. Umiddelbart ser det kun ud til at i har en pioneer om en bassface. Så opsætningen er således:

Bassface = Mach-bunde

Pioneer = HK og LD toppe

???? = Cubo'er

Hvor kommer Cuboerne til at få strøm fra? :P

1 hour ago, Nicolai Grymer said:

Jeg er ikke helt med. Umiddelbart ser det kun ud til at i har en pioneer om en bassface. Så opsætningen er således:

Bassface = Mach-bunde

Pioneer = HK og LD toppe

???? = Cubo'er

Hvor kommer Cuboerne til at få strøm fra? :P

bassface = mach
pioneer = hk og cubo.

Tanken er at festen skal holdes under et 4x8m telt, og LD skal fungere som en smule "fill" i hver sin retning langs vejen, for at trække folk til. ;) 
LD samt et sæt EV sx200  toppe (monitors) får deres egen pioneer forstærker 

On 9/5/2018 at 11:23, tc87 said:

Så fik jeg en ordentlig røvfuld småting hjem og i næste uge går jeg igang med forstærkerkassen. 
I år vil jeg gøre det hele lidt mere kompakt.
Forstærkerkassen kommer til at måle 48cmx56cmx14cm (indvendigt). Da temperaturen hurtigt kan stige i sådan en lille kasse, så smider jeg en 12v computerblæser i den ene ende og laver et par huller i den anden så luften hurtigt kan blive skiftet ud. :) 

Kassen kommer til at indeholde følgende:

• Pioneer Gm-d8604 (klassikeren), kommer til at trække toppe og evt monitors bag pulten.
  • Bassface db1.2s. S versionen har 50% mere power end den traditionelle 1.2er. Den skal bruges til at trække mine 2 mach m152r (4ohms kasser), så den kommer altså til at have et load på kun 2ohm. Derfor har jeg valgt den kraftige version, da den så ikke skal presses helt så meget for at spille "højt nok". Altid godt med headroom!
  • Minidsp 2x4HD, Har primært valgt at opgradere til hd udgaven da den kan klare en inputspænding på 4v før den begynder at clippe (min dj pult har max output på 6.7v, så der skulle ikke meget til før den originale minidsp begyndte at clippe). Der ud over er det jo også fedt at den kan håndtere digital signal, har højere udgangsspænding og en masse andre seje ting. 

Ud over de store ting kommer der selvfølgelig speakon stik, anderson connector til strøm (rated til 150A), Rca stik ind og ud + diverse

2018-05-09 10.48.58.jpg

Hvor købte du den der Bass Face på steroider? Kan ikke lige finde en 😕