Jump to content
Festivalanlæg dk

DIY trækvogn

Recommended Posts

Hej FA
Jeg leger lidt med tanken om at lave egen vogn da Ravendo ikke helt er lange og brede nok i mit verdensbillede (desto mindre jeg er villig til at smide 3-4000 ). Jeg tænkte derfor på at købe en plade støbekrydsfiner i 18mm med målene 250 cm x 125 cm og smække nogle hjul på, samt en stang med bremse. Mine krav er dog at vognen skal kunne bære 3-400 kg så vi kan være en lille gruppe mennesker af 3-4 stykker der kan lege lidt på vognen om natten når vi gerne vil vise hvor vildt vi har det. Yderligere skal den som nævnt tidligere, også have en form for stang-ting, så man selvfølgelig kan trække vognen rundt og så skal der helst være noget bremse halløj indbygget. Et sidste krav er at vognen ikke bliver meget mere end 40 cm, så alt bassen ikke forsvinder :( 

Håber i kan hjælpe 

48 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Kan du nok have ret i, men har ikke budget til at betale 2500 for en vogn.

Bær det, det har vi altid gjort, så kan man også smide trøjen og vise sine muller frem (og hvide overkrop) ?

12 minutes ago, Alex said:

Bær det, det har vi altid gjort, så kan man også smide trøjen og vise sine muller frem (og hvide overkrop)

hahaha, ja man får ikke meget farve i det her vejr for tiden 

Men vil gerne have en vogn så jeg kan køre rundt med det til lidt sjove steder, da vi har købt "rent a place/camp" i P fordi vi har studenter kørsel lørdag og derfor først kan komme søndag  :( og så ville det være sjovtt at have et mobilt anlæg til studentergilderne efter Roskilde hehe

50 minutes ago, Skoven said:

Du kan nu godt få kraftige vogne til små penge... som f.eks. den her: https://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-og-arbejdsredskaber/andet/annonce/39838384-industri-2-tontraekvogn

Det hjælper selvfølgelig ikke meget hvis du ikke bor i nærheden.

som så kun er 150x70. Det er desværre alt for småt :/ Minimum 200x100 og så skal den heller ikke være særlig høj, maks 40-50 cm og det bare svært at finde andet end ravendo der overholder de mål og stadigvæk kan bære nogle tunge ting

Just now, Tobi-Wan Canopy said:

Læste i et gammelt opslag, at @palmedrengen havde købt de hjul, men at de kun lige kunne klare 110-120 kilo, hvilket jo er alt for lidt 

I min Camp har vi laver vores egne vogne :) 

vores bærer en cubo15, 90aH forbrugsbatteri, 100w solcelle og 2jack 12 med neo så den bærer vel en 110-120 kilo. Det kan den kun lige klare. Så er spørgsmålet om flere hjul vil kunne klare jobbet. 250kg er virkelig meget. Hvad har i af anlæg?

http://www.primusdanmark.dk/transporthjul-c-133_432.html

Vi har brugt sådan et sæt til 400 men har også en vogn med punkterfrie dæk (de gule)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.