Jump to content
Festivalanlæg dk

Bass face db1.2 - protect mode

tc87
 Share

Recommended Posts

Hey! 

Jeg solgte for nyligt en Bass face db1.2 til en anden bruger her inde. 
Sidst jeg havde den i brug var da jeg skulle sælge mine cubo15 her for et par måneder siden og der var der ingen problemer. 

Nu har den nye ejer så sendt en video hvor forstærkeren går i protect mode stort set med det samme efter den bliver tændt.

Nogen der har en idé til hvad pokker det kan skyldes? 

5 hours ago, tc87 said:

Hey! 

Jeg solgte for nyligt en Bass face db1.2 til en anden bruger her inde. 
Sidst jeg havde den i brug var da jeg skulle sælge mine cubo15 her for et par måneder siden og der var der ingen problemer. 

Nu har den nye ejer så sendt en video hvor forstærkeren går i protect mode stort set med det samme efter den bliver tændt.

Nogen der har en idé til hvad pokker det kan skyldes? 

Har du styr på, hvordan det hele er tilsluttet? Han har ikke evt. kortsluttet noget?

8 minutes ago, Alex said:

Har du styr på, hvordan det hele er tilsluttet? Han har ikke evt. kortsluttet noget?

Det har jeg ikke nej ;) 
Alt er tilsluttet korrekt, med gode tykke 25mm kabler og der er både blevet testet med og uden højttaler sat til. Har gjort fuldstændig det samme, som jeg plejer på min Pioneer GM-D8604, som fungerer helt fint. Jeg har også testet batterierne som ligger på 12,9V, så de er heller ikke døde eller vildt slidte. Dog falder Volten helt ned på 11,98 når jeg tjekker plus og minus/minus og remote på Bass Facen når den er tilsluttet batteriet, som ellers også fungerer fint på min Pioneer.

Købte den for noget tid siden af Tomas og fik først prøvet den her for et par dagen siden, da jeg fik købt to Beyma 15G400 enheder - som jeg desuden også har testet på min Pioneer for at høre om der var noget galt med dem - og da jeg så teste Bass Facen, lagde jeg mærke til problemet. 

7 minutes ago, Skoven said:

Prøv at hive alle ledninger ud af forstærkeren og forbind dem igen. (Prøv evt. med de kabler du forbinder til din Pioneer). Det kan ske at der er dårlig forbindelse på terminalerne.

Bruger de samme kabler til både pioneer 8604 og bass facen. Jeg har også prøvet at hive alle kablerne ud og så slå dem til igen, men stadig er der ingenting der virker. 

Just now, Skoven said:

Og så selvfølgelig kontrollere at der ikke ligger en kortslutning på højtalerterminalerne (en tråd fra en gammel ledningsstump eks.)

Hvordan skal jeg teste det? :) For har allerede prøvet at måle spændingen på plus og minus og minus og rem på bass facen, som henholdsvis lå på 12.0V og 11.98V :) 

Bare ved at kigge :) Så vidt jeg kan se, er terminalerne ret tætte på hinanden... måske der ligger noget imellem de to midterste højtalerterminaler eks.?
Og så bare for at prøve: skru lige lidt på alle knapperne som indstiller alle tingene (gain, filters osv).

1 minute ago, Sebastian Sidelmann said:

Okay jeg har lige tjekket terminalerne og pustet ind i dem osv og skruet ned for alt på forstærkeren og desværre var resultatet det samme. Den går i protect mode med det samme

Tjek sikringerne ?

1 hour ago, Kevin K said:

Jeg havde samme problem med min splintrende nye bassface db1.2, jeg mindes at det var mit remotekabel der gjorde fejlen. Satte et nyt på og wupti så virkede alt fint. Håber du finder fejlen

Den er faktisk blevet sendt retur til Amazon i håb om at få penge tilbage, så nu må vi se hvad der sker :) 

4 minutes ago, Skoven said:

Hvis du så skal finde nyt, kan det godt være du skal skynde dig at købe den her så :) https://www.jjaudio.se/sv/slutsteg/bass-face-sq11.html
Der er kun en tilbage.

Overvejer stærkt, men tror det bliver lidt af et overkill for mit behov, især da jeg allerede får det svært med at holde strøm i mit nuværende setup, så skal nok ikke skaffe en endnu større strøm sluger haha

3 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Overvejer stærkt, men tror det bliver lidt af et overkill for mit behov, især da jeg allerede får det svært med at holde strøm i mit nuværende setup, så skal nok ikke skaffe en endnu større strøm sluger haha

Om det er en 2500w eller 3000w forstærker er vel ligemeget da de begge er D-klasse. Du kan selvfølgelig komme til at bruge mere strøm hvis du hamrer max til den, men mon ikke man er glad for det ekstra power, hvis man kommer ud i den situation?
Sq1.1 bruger måske lidt mere "idle" strøm, men det er ikke sikkert.

Just now, Skoven said:

Om det er en 2500w eller 3000w forstærker er vel ligemeget da de begge er D-klasse. Du kan selvfølgelig komme til at bruge mere strøm hvis du hamrer max til den, men mon ikke man er glad for det ekstra power, hvis man kommer ud i den situation?
Sq1.1 bruger måske lidt mere "idle" strøm, men det er ikke sikkert.

Hmm, vil faktisk også helst lige pt finde ud af det med bundkasserne og hvad jeg lige skal gøre. Har kigget på nogle Mach Ballister bundkasser som er afsindigt kraftige, men møj tunge og fylder en del og derfor ikke særlige mobile ( som er et kæmpe minus for mig ), men ellers kan de yde voldsomt godt til et Roskilde anlæg. Når jeg har bestemt mig med bunden, så det igang igen med at skaffe en monoblok! :D 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.