Jump to content
Festivalanlæg dk

UV lys? LED vs. cannon

palmedrengen
 Share

Recommended Posts

Hej gutter

Jeg skal have købt UV lys ind til fredagsbaren så vi kan holde fede ravefester. Budgettet er ca. 4.000kr

Vores lokale er stort med højt tilloftet. ca. 10*22 meter 

Jeg er meget i tvivl om jeg skal købe UV LED bar som denne:
https://www.thomann.de/gb/american_dj_eco_uv_bar_dmx.htm?ref=search_rslt_ADJ+eco+uv+bar_330136_0

Eller en UV kanon a la disse:
https://www.thomann.de/gb/adj_uv_cob_cannon_b_stock.htm?ref=search_rslt_UV+cannon_358889_2
https://www.thomann.de/de/showtec_uv400.htm?ref=search_rslt_UV+_170688_14

De første er små og fikse mens de to andre er store, ikke LED, men til gengæld levere de rigtig blacklight, så det kun er det hvide der lyser. Jeg lidt bange for at LED'erne lyder for meget. Der skal jo gerne være helt eller tæt på helt mørkt til sådan en fest.

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående?

Dbh
Mads

LED UV skal være dyrt før at det bliver rigtig fedt, du får en hel masse lilla spildlys fra de LED produkter du har linket. De fungerer ganske fint uden tvivl, men vil du have nice UV uden alt for meget lilla lys men hvor alt hvidt inklusiv diverse rester, appelsinskaller og pengeseddeler samt raver-tøsernes hænder og mundviger mv. lyser op så vil jeg altså anbefale at købe et par få men dyrer LED-UV effekter. 400W kanonerne er klart de bedste, men de er store og fylder, men der er sgu smæk på og til fast installation kan man jo se bort fra dette.

8 hours ago, William said:

LED UV skal være dyrt før at det bliver rigtig fedt, du får en hel masse lilla spildlys fra de LED produkter du har linket. De fungerer ganske fint uden tvivl, men vil du have nice UV uden alt for meget lilla lys men hvor alt hvidt inklusiv diverse rester, appelsinskaller og pengeseddeler samt raver-tøsernes hænder og mundviger mv. lyser op så vil jeg altså anbefale at købe et par få men dyrer LED-UV effekter. 400W kanonerne er klart de bedste, men de er store og fylder, men der er sgu smæk på og til fast installation kan man jo se bort fra dette.

Ja det lader til at de billige med 400w giver den bedste blacklight effekt.

Tror måske jeg går med UV LED cannon cob da man kan kører master/slave på dem og få det til at blinke osv. hvilket jeg kunne forestille mig giver en god effekt. De store blacklight kanoner er ellers fremragende. Måske man skulle købe en enkelt af dem også

Det er fandme svært

Denne video viser f.eks. at cannon cob også viser meget lilla, dog med en fin effekt, men den billige uv kanon giver rigtig blacklight hvor det kun er det lyse der lyser op:

• 4 weeks later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.