Jump to content
Festivalanlæg dk

COL info

Jklinke
 Share

Recommended Posts

Hej FA.

Laura melder sig endnu engang ind i Roskilde og vi prøver i år noget nyt med COL som vi er blevet optaget i.
Da vi er nye kunne jeg godt bruge lidt information om området, da jeg ved at mange af jer har ligget her før.

- Hvor stort et område får man? Går ud fra at du får en firkant pr X antal deltagere - størrelse på denne og hvor skiller den fra 1 til 2 firkanter

- Er der kontrol med de events/tiltag man har ansøgt på baggrund af - lad os sige at anlægget bryder sammen og man ikke kan holde et event, sker der i så fald noget?
I samme boldgade falder oprydningen efter festivallen og Trashparade, er der opsyn med dette eller deltager man bare som man kan overskue?

- Hvornår får man placering angivet, hvad jeg kan se på tidligere opslag er det omkring 1/6?

- Andet brugbar viden omkring COL

Vi ser frem til at gøre Roskilde lidt renere og endnu en god festival.

Tak for jeres input.

20170628_074301767_iOS.jpg

Jeg har boet i COL i de seneste 4 år. I år prøver vi (Vinklubben) dog deres nye tiltag Leave no Trace. Så jeg kan nok godt hjælpe lidt :):) 

1. Man får som reelt et forholdvist stort område. Vi har oplevet at vi nogen år har fået mere end vi kunne fylde ud. Men det kommer an på hvor præcist i har udregnet antal telte og personer osv. Jeg ved de regner efter et 3-mands telt per telt man skriver og så de standard 3x3m pavillioner. Så generelt får man rigeligt med plads, men der kan godt være enkelte undtagelser, har jeg hørt fra andre der har boet i COL.

2. Jeg oplever ikke der er kontrol med events man afholder. Men det kommer igen an på hvor organiseret og store ens events er og hvor ressourcekrævende de er f.eks. Ej har jeg heller oplevet at de har kommet og tjekket om eventet fandt sted eller kiggede på.
2. b - Oprydningen efter festivallen er her hvor man virkelig mærker at COL arbejderne er til stede. De kommer og tjekker om ens plads er ren nok. Og den skal være helt clean. Selv konfetti/cigaretter beder de en om at fjerne nogenlunde. Oprydningen er alfa omega for at bo i COL og at kunne komme igen. Tag en rive med og i er good to go. Under festivallen er der ikke rigtig opsyn, men ligner din camp en svinesti er det bare dårlig stil generelt, for det er ret rent overall..

3. Det var kun sidste år hvor jeg vi oplevede at få at vide en uge før ca. om det var E eller C man kommer til at bo i. Men man finder først ud af hvor præcist man skal være, når man står derude og skal "checke ind".

4. Glæd jer! En gang COL, altid COL <3 Lidt mindre anlæg og gang i den om natten, men det er nu også meget rart. Bortset fra lige hvor Tropicana og min camp Vinklubben lå. Men tag forbehold for at alt hvad jeg skriver er baseret på tidligere års erfaring. Det er højskole folk der står på = nye kræfter hvert år = ændringer evt.

Måske @tc87 (Tropicana) har erfaringer?

God ren festival!

Jeg har boet i COL med Camp Danemark de sidste 2 år, og kommer der også igen i år. Vi lå et lille-bitte stenkast bag Tropicana sidste år

Her er lidt supplerende til Eis:

1: Man får som sagt plads nok. Og ellers er der jo ingen stress på, når man skal slå sin camp op, så naboerne er mega søde, og derfor er det ikke noget problem, hvis hjørnet af ens telt kommer ind på deres område. Forrige år var der dog en misforståelse mellem Roskilde og COL som gjorde, at os i sydlige C fik ret lidt plads. Jeg vil dog også sige, at der i COL plejer at være så god plads omkring teltene, at det også tiltrækker campere med kun 1 telt, hvilket selvfølgelig er hyggeligt nok. 

2: Er sagt ovenfor. Har aldrig følt at vores events blev kontrolleret (vores er dog også altid blevet afholdt), men der plejer at være ret god opbakning til events, så folk vil nok ærgre sig, hvis et event blev droppet. 

2b: Og som supplerende info efterlod to (tre?) camps forrige år deres område U-oprydet. Jeg snakkede med en af arrangørende efterfølgende, og de camps er udelukket for evigt. Om det så gælder hver enkelt i campen (som de jo har navne på), ved jeg ikke. Men tag nogle løvrivere ( @Femerling et al.) med, så går det tjept. Vi plejer sjældent at bruge mere end 1 time effektivt arbejde (contra 1½ døgn i kø før festivalen). Derudover så er det lidt dårlig stil, hvis man ikke deltager i de trash parades, man skal (2 stks). De andre gør det også, og alle nyder af at der er rimeligt rent. De ligger midt på dagen, og det kan man godt klare. 

3: Æhhhh det kan jeg ikke huske

4: Er sagt ovenfor. Og selvom vi lå tøt bag de to badboys, så var det intet i forhold til de gange, jeg har ligget i C, og der lugter ikke af bræk hele tiden. 

Slutteligt så er COL jo et fælleskab, hvor man får virkelig meget (reserveret plads, promovering af events, organiseret oprydning, god samvittighed), uden at man føler at mandskabet bag går og kontrollerer. Så man bør nok kigge indad og bidrage med de relativt få betingelser der er for at bo i COL. Det er i hvert fald bedre end at ligge 1½ døgn i kø - hvilket jeg også har prøvet 6 år før jeg kom i COL. 

Ses i COL! 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.