Jump to content
Festivalanlæg dk
carlcrede

Valg af PA-højttalere

Recommended Posts

Jeg kigger efter et par toppe, og har kigget på de populære pa'er som ev sx300 og behringer b212xl eurolive. Søger dog rundt på DBA for at se hvad der nu findes, og falder over andre billigere pa'er. 

Specifikt disse to:

https://www.dba.dk/hoejttaler-skytec-170312/id-1041553051/

https://www.dba.dk/pa-carvin-832-400-w-passi/id-1043612203/

Har kigget på specs'ne, og ud fra hvad jeg forstår (er stadig ny i gamet), så er der ikke stor forskel på dem og de dyrere alternativer der i stor stil anbefales herinde. Så vil nogle kloge hoveder fortælle mig om det vil være gode alternativer, eller er der noget jeg overser og helst skal holde mig fra?

Vi anbefaler de dyrere alternativer, da lydkvaliteten er langt bedre. Desuden så er Skytec nok det værste mærke mht. kvalitet. 

Jeg har et par Behringer B1520. De spilder fandme godt, og det er slet ikke nødvendigt med en bund. Det vil du ikke nødvendigvis kunne opleve med et par billigere toppe.

On 29/4/2018 at 11:57, tc87 said:

Har et sæt toppe til salg som ligger på et niveau et sted mellem behringer og ev :) 

Har du dem tilfældigvis stadig til salg?

9 minutes ago, carlcrede said:

Har du dem tilfældigvis stadig til salg?

Jeg har 2x semipro halfinator til salg ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Hvem er online?   0 Members, 0 Anonymous, 9 Guests (See full list)

There are no registered users currently online

• Similar Content

• By carlcrede
      Mangler et par toppe til årets Roskilde anlæg. Har hørt gode ord om diverse Behringer og Electro Voice højttalere, så er naturligvis interesseret i disse. Men ellers hit me ud med hvad I nu har der samler støv eller blot mangler ny ejer (så længe de spiller godt og højt).
    • By jeppemonge
      Står og vil begive mig ud på et byggeeventyr igen.
      Søger derfor EN bundkasse, der behøves ikke være enhed i nødvendigvis. 
      Placering ville være fantastisk hvis det var i Jylland. 
      Smid endelig en besked og nogle billeder, så kigger jeg på det!
      God festival til jer alle
    • By Camp Diablo
      Hej FA.
      Igen i år kommer Camp Diablo på festival og endnu en gang med opgraderinger på lyden i forhold til sidste år.
      Anlægget er under ombygning og vi har gjort plads til mere bas.?
      Anlæggets opbygning er det samme som sidste år(CAMP DIABLO 2017 Tråd), men i stedet for en 15” Dayton enhed i et 1850 horn har vi valgt at lave 4 Cubo 15 med Kappa 15lfa i. Det skulle gerne give en bedre dybde sammen med vores 2 18”.
      Mht lys på anlægget har vi lavet en LED bar ud af et gammelt lysstofarmatur, som også et set hos andre herinde. Derudover vil vi have 2 lasere, en LED flower effekt på publikum og op imod 50meter led bånd rund på anlægget.
      Jeg har lagt nogle billeder op af anlægget som det ser ud lige for tiden.
      Ud over det, er der så nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg skal lave nyt password hver eneste gang jeg skal ind på den her bruger?
      Dette er også grunden til at jeg ikke får svaret på folks forskellige kommentarer ?

• By eis.eis.baby
      Hej alle
      Jeg har en  Pioneer GMD8604  forstærker og har besluttet mig for at jeg vil købe et par PA højtalere på Thomann.de
      så jeg har kigget lidt rundt på siden og har fundet en masse fine højtalere... Men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal kigge efter.. 
      MIt spørgsmål er som om der er nogle af jer kloge hoveder der kan anbefale noget? Gerne til en fornuftig pris (2000-3000kr)
      Og en anden ting er, hvor den får jeg XLR kabler over i min  Pioneer GMD8604  forstærker?
      På forhånd tak (Y)

• By Morten14
      Perfekte 10" fuldtone PA enheder til sommerens festivalsanlæg. Med følsomhed på 96 dB, der gør at de spiller højt i forhold til hvor meget strøm de trækker. Der er god bund i disse højttalere. De kan trække 200 W i 4 OHM.
      Jeg har 4 stk til salg. Sælger dem parvis for 700kr, eller samlet for 1300 kr. Jeg har betalt 2100kr for dem oprindeligt.

• Create New...

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..