Jump to content
Festivalanlæg dk
Nicolai Grymer

Opgradering af ravendotrækvogn??

Recommended Posts

Hej forum

som jeg går og bygger på mit anlæg får jeg gentagende gange bemærkninger om hvor små dækkene er. Ligeledes er vognen bygget op, så dækkene ikke er så lette at skifte, og siden jeg tidligere har prøvet et Roskilde, hvor vi ødelagde hele 3 dæk! Så har jeg virkelig meget lyst til at opgradere min trækvogn med nogle små trailer dæk

Planen var derfor at fjerne de nuværende aksler og svejse nogle af dem her på http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Last-og-trak/Trailer/Reservedele/Akseltap-rundror-O33-mm-2000033769/

Trailerdækkene ville jeg nok købe brugt for ca 400 kr for 4 styks.

Problemet er bare, at vores vogn stiger fra 45 til 62 cm i højden. Og jeg er ikke så glad for at mine subs kommer for langt væk fra jorden...

Hvad synes i. Skal jeg gennemføre planen? Alternativet er at batterier fragtes på en seperat vogn, og kan så installeres når vi kommer frem. En lidt øv plan, og gør det samtidigt svært at tage andre steder hen end Roskilde. Vi skal også fragte et dansepodie og et tårn som står ved siden af anlægget👎🏻

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Hvis du vælger at lave den løsning så ville jeg nok sige at det kunne måske være smart at lave en ekstra tværgående støtte på de to krydspinde. Ved ikke om det er dumt men det havde jeg gjort :) for det lydder som meget vægt

On 20/4/2018 at 23:08, Kevin K said:

Hvis du vælger at lave den løsning så ville jeg nok sige at det kunne måske være smart at lave en ekstra tværgående støtte på de to krydspinde. Ved ikke om det er dumt men det havde jeg gjort :) for det lydder som meget vægt

tværgående støtter til de to krydspinde?

- Jeg er ikke helt sikker på hvad du refererer til når du siger krydspinde. Er det akslerne du snakker om?

Ja akslerne :) jeg tænkte mere så den ikke skvattede sammen nu når den fik større sutter på. Men det kan godt være du ikke behøver det. Jeg håber det gør det lidt mere klart :)

Kan du ikke bare prøve at stable noget op i henholdsvis 45 cm og 65 cm højde og så prøve at lytte? :D 

41 minutes ago, tc87 said:

Kan du ikke bare prøve at stable noget op i henholdsvis 45 cm og 65 cm højde og så prøve at lytte? :D 

Min Cubo er ikke helt færdig lige nu. Min enhed skal lige recones ;)

Og vil gerne have vognen færdig før jeg fylder for meget vægt på

On 25/4/2018 at 11:00, Nicolai Grymer said:

Min Cubo er ikke helt færdig lige nu. Min enhed skal lige recones ;)

Og vil gerne have vognen færdig før jeg fylder for meget vægt på

Stabel nogle træstykker eller nogle kasser og sæt den ovenpå :)

On 29/4/2018 at 14:26, Nicolai Grymer said:

Ja jeg ved godt hvordan man får en kasse højere op. den er bare ikke helt færdig endnu ;)

hæhæhæhæ :)

Jeg tror jeg ender med at lave en lidt dyrere investering, som jeg tænker at vognen alligevel får noget værdi af. Efter at have snakket med Hans fra Kuwomba, så fandt jeg ud af at de på deres batterivogn (Som var lastet med en 800 kg i batterier) brugte hjul fra en gipspladevogn. Tror det bliver en 2000 kr (Måske lidt mere). Men det er MEGET lettere og bedre end at skifte til bil/trailer dæk, så det tror jeg at jeg går med.

https://www.ravendo.com/hjul/massive-hjul-554