Jump to content
Festivalanlæg dk

SÆLGER Titan 39

brorsono
 Share

Recommended Posts

2 x titan 39 med lab 12 enheder. ( spiller sindssygt godt, man kan læse om dem her http://www.billfitzmaurice.com/T39.html) Bygget efter alle bogens regler.  Byd på dem. 

2x eminence beta 12 tommer enheder- dertil kan der følge 2 delefiltre med, til et 2 vejs system

2x soldater kan forlænges fra 160- til 280 cm 300 kr. stykket

2 hours ago, Skoven said:

Så er det slut med anlæg i den store kaliber? :)
Jeg kunne godt være interesseret i en eller begge solceller - hvad tænker du af pris, og hvordan er standen?
Hvad er det for en controller du har og ca. pris?

Jeg det er tiden ikke til længere, selvom det er lidt vemodig at sælge det. 

Har skrevet priser på nu- de er 2 år gamle opbevaret tørt.

Der er pris på nu.

2 hours ago, 0stehapsen said:

Hvad skal du havde for vognen? :)

Der er pris på nu.

1 hour ago, Alex said:

Hvad skal du have for solcelle og gmd8604? ?

Der er pris på nu.

44 minutes ago, monkeyjens said:

Jeg vil på samme node gerne høre hvad du skal have for Irig mix med mikrofon?

Der er pris på nu.

42 minutes ago, brorsono said:

Der er pris på nu.

Fedt. Jeg er meget interesseret i irig + mic. Hvilken Mikrofon er det der følger med - og hvad er den blevet brugt til?

Plejede du at sætte IRIG til den converter du også sælger? eller havde du den tilsluttet på en anden måde? 

Just now, monkeyjens said:

Fedt. Jeg er meget interesseret i irig + mic. Hvilken Mikrofon er det der følger med - og hvad er den blevet brugt til?

Plejede du at sætte IRIG til den converter du også sælger? eller havde du den tilsluttet på en anden måde? 

En ældre EV mikrofon, der er ret lille. Fungere dog fint.

Nej den fik jeg aldrig brug- den kører på mini usb, så kørte den over usb udgangen på solcelle controlleren.

1 hour ago, Skoven said:

Jeg er stadig klar på at købe de 2 solceller.
Hvilken laderegulator er det du har?

https://www.vivaenergi.dk/solcelle-webshop/Almindelige_(PWM)/1795-Laderegulator-12-24V-10A-display

Kan ikke finde den eksakte model, men det ligner lidt den her udover at min er 20 ampere. Jeg kan sende et billede til dig hvis det er.

Du kan købe det hele samlet for 1200 kr.

37 minutes ago, brorsono said:

https://www.vivaenergi.dk/solcelle-webshop/Almindelige_(PWM)/1795-Laderegulator-12-24V-10A-display

Kan ikke finde den eksakte model, men det ligner lidt den her udover at min er 20 ampere. Jeg kan sende et billede til dig hvis det er.

Du kan købe det hele samlet for 1200 kr.

Det ser fint ud.
Hvis alt går efter planen skal jeg til Nærum her engang i næste uge - så kunne jeg jo lige smutte fordi dig i samme ombæring. Kan jeg reservere det til der? (jeg får at vide om jeg skal afsted i denne uge).

1 minute ago, Skoven said:

Det ser fint ud.
Hvis alt går efter planen skal jeg til Nærum her engang i næste uge - så kunne jeg jo lige smutte fordi dig i samme ombæring. Kan jeg reservere det til der? (jeg får at vide om jeg skal afsted i denne uge).

Ja det er fint, de er reserveret til dig så

Kommer du nogensinde forbi København? Og er mikrofonen trådløs? Har du evt. et modelnavn/nr? Jeg vil gerne reservere irig + mic og tænker at to mindre ting kan være lettere at fragte med til kbh hvis du fx arbejder/studerer herinde. Hvis ikke kommer jeg gerne forbi, dog bliver det først senere på ugen 

25 minutes ago, monkeyjens said:

Kommer du nogensinde forbi København? Og er mikrofonen trådløs? Har du evt. et modelnavn/nr? Jeg vil gerne reservere irig + mic og tænker at to mindre ting kan være lettere at fragte med til kbh hvis du fx arbejder/studerer herinde. Hvis ikke kommer jeg gerne forbi, dog bliver det først senere på ugen 

Jeg går på gymnasiet i Allerød, og har ikke planlagt en tur til kbh i løbet af ugen.. Mikrofonen er ikke trådløs, men kan lige finde et modelnavn/nr når jeg kommer hjem. 

Den er reserveret til dig nu, så kan vi aftale nærmere omkring afhentning :-)

1 hour ago, nick said:

Har du en specifikation på Beta-12 enhederne?  Det ser ud til der findes en del forskellige Beta-12 versioner :)

https://images.static-thomann.de/pics/atg/atgdata/document/specs/141336_datasheet.pdf

Spiller sindssygt godt- byggede dem ind i to toppe og de spillede nemt op med to cuboer. pris for begge 600

18 hours ago, 0stehapsen said:

Hvad skal du havde for vognen? :)

2000, kan nok godt gå ned i pris

6 hours ago, brorsono said:

Hvad er der ikke facts ved det? Har du nogen cubo målinger der siger andet ? ?

Titan39 størrelse: 76 x 49 x 99 cm 

Cubo15: 62 x 62 x 62

Kigge vi på simulationerne, så ser det således ud: 

sammenligning.png.abce39a75594c6394112bbc6c2e03ea2.png

Vi kan se, at Cubo15 er mere lineær, dog går den ikke helt så dybt, men vi vender lige tilbage til det, for det kan ikke helt passe at Titan39 går så dybt, altså til 40 Hz. 

Fra 50 Hz ligger de ens

Fra 60-70 Hz ligger Cuboen højere

Fra 80 Hz og opefter ligger Titan39 højere. 

Det er det værd at bemærke, at Titan har et konstant opadgående output, hvilket betyder at forskellen mellem 60 og 100 Hz er 7 dB! Det betyder at man bliver nødt til at reducere lydstyrken ved de højere frekvenser, så de bedre matcher de lavere, og derfor har det ikke nogen speciel betydning, at den spiller meget højere her. 

Cuboen ligger med en forskel på 3 dB i dette interval. 

Kigger vi på en ægte måling fra det virkelige liv med en Titan48, så ser det pludseligt sådan her ud: 

(jeg kan ikke uploade mere, så jeg linker) 

Titan48 måling

Her kan vi se, at en Titan48 har et output på cirka 89 dB ved 40 Hz. Faktoriserer vi +6 dB til dette (fordi det er målt udenfor) så får vi 95 dB. I forhold til modellen vi tidligere kiggede på, så har Titan39 et output på cirka 97.5 ved denne frekvens, så et eller andet passer ikke helt. 

Det er i hvert fald de tanker, som jeg har gjort mig. Så må man jo selv om, hvordan man vælger at tolke dem. 

I min verden er Titan39 dog ikke bedre på alle parametre i forhold til Cubo15. Alle højttalere har fordele og ulemper. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.