Jump to content
Festivalanlæg dk

Ingen lyd fra subs på Pioneer gm-d8604

Kasper2000
 Share

Recommended Posts

Hej Fa

Jeg er igang med at samle mit festival anlæg og ville derfor lige teste min forstærker (Pioneer GM-D8604) og de 2 subs som jeg har bygget. MEN! Jeg kan ikke få lyd ud af mine subs som kører parallelt mono på Pioneer'en. Jeg har fulgt brugsanvisningen så godt jeg nu kunne. Men det har ikke lykkedes mig at få lyd ud af dem. Jeg ved at de virker da jeg har testet dem på min forstærker i stuen. 

Jeg har heller ikke rigtig forstået hvad jeg helt præcis skal stille op med den der hedder "s.control" da forstærkeren jo ikke bliver tilkoblet en bilradio. 

Nogle der ved hvad jeg skal gøre?

52 minutes ago, Kasper2000 said:

Jeg har heller ikke rigtig forstået hvad jeg helt præcis skal stille op med den der hedder "s.control" da forstærkeren jo ikke bliver tilkoblet en bilradio. 

Nogle der ved hvad jeg skal gøre?

S.control skal have + strøm for at forstærkeren tænder.

De fleste sidder en kontakt på her, så du kan tænde og slukke forstærkeren uden at skulle tage batteriet fra.

4 minutes ago, Skoven said:

S.control skal have + strøm for at forstærkeren tænder.

De fleste sidder en kontakt på her, så du kan tænde og slukke forstærkeren uden at skulle tage batteriet fra.

Jaer okay lige nu har jeg også bare sat den til + ledningen. Men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan få lyd ud i mine subs. Hvad kan det være? Jeg har har både sat den til 2ch og brokoblet som vist i manualen. Men ingen lyd? Jeg har også bare sat et rca til jack i A. Burde det ikke bare være det? 

13 minutes ago, Kasper2000 said:

Jaer okay lige nu har jeg også bare sat den til + ledningen. Men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan få lyd ud i mine subs. Hvad kan det være? Jeg har har både sat den til 2ch og brokoblet som vist i manualen. Men ingen lyd? Jeg har også bare sat et rca til jack i A. Burde det ikke bare være det?

Du bliver nød til at fortælle mere om hvordan du har forbundet det hele og hvilke indstillinger du har lavet. Trækker du også toppe og spiller de?
Tag evt. et billede af begge ender af forstærkeren med forklaringer.

Tjeck evt. også sikringer, og sørg for at du ikke har HPF (high pass filter) på den/de kanaler du kører dine subs på. De skal have LPF (low pass filter) på.

Hvilken måde har du forbundet på:?

1744958438_ScreenShot2018-04-29at22_37_40.png.d59c8e1ed6f8eb2c7dba002bd8467dad.png

4 minutes ago, Skoven said:

Du bliver nød til at fortælle mere om hvordan du har forbundet det hele og hvilke indstillinger du har lavet. Trækker du også toppe og spiller de?
Tag evt. et billede af begge ender af forstærkeren med forklaringer.

Tjeck evt. også sikringer, og sørg for at du ikke har HPF (high pass filter) på den/de kanaler du kører dine subs på. De skal have LPF (low pass filter) på.

Jeg har gjort alt det der. Det eneste som jeg ikke har gjort er at jeg har ikke sat en sikring på + ledningen endnu, tænkte bare at jeg lige hurtigt kunne prøve at bare få lidt lyd ud bare så jeg vidste hvordan det fungerede. Men kan det godt gøre så der ikke kommer lyd ud? ?

15250342850461916052028.jpg

1525034349687178228400.jpg

1 minute ago, brorsono said:

Problemet er at du har sat ''input select'' forkert. Den burde stå på 2ch, hvis jeg husker rigtigt. Ellers sæt input kablerne i output, hvis det heller ikke virker ?

Tror faktisk den står til 2-ch, men det er svært at se.

Kører du en sub på hver kanal?
Og hvad står dine FREQ på, og hvad står sliderne (LPF, OFF, HPF) på?

Det var nu mere de 2 sikringer der sidder i forstærkeren jeg synes du skal tjekke hvis du ikke allerede har :)
Og så er en rigtig sikring fra batteriet et must ligemeget hvad, medmindre du gerne vil risikere at brænde ting af ?:) 

9 minutes ago, brorsono said:

Nååår nu tror jeg at jeg ved hvorfor. Din top udgang skal være på HPF, og dine bunde skal være på LPF

27 minutes ago, Skoven said:

Ja det er nok der den er gal... Eller frekvensen (FREQ) der er hamret helt i bund, selv med LPF :)

Nu kiggede jeg lige lidt bedre på dit billede.

Den er umiddelbart galt med dine frekvenser (FREQ). De ser ud til at stå til det laveste (40Hz): de skal op omkring 110Hz (i det område: men det afhænger af dine subs)...

Ellers ser det ud til at være sat korrekt.

7 hours ago, Nicolai Grymer said:

Jeg ved ikke om det blot er billedet. Men er forstærkeren tændt? Lyser den blåt på den ene side når du smækker strøm til? Den lyser nemlig ikke blåt på billedet (såvidt jeg kan se)

Har ikke tændt den på billedet men når jeg tænder lyser den blåt ?

8 hours ago, brorsono said:

Nååår nu tror jeg at jeg ved hvorfor. Din top udgang skal være på HPF, og dine bunde skal være på  LPF

Jeg kører kun 2 subs på forstærkeren. Ingen toppe. De kører fint på noget andet ?

8 hours ago, Skoven said:

Ja det er nok der den er gal... Eller frekvensen (FREQ) der er hamret helt i bund, selv med LPF :)

Nu kiggede jeg lige lidt bedre på dit billede.

Den er umiddelbart galt med dine frekvenser (FREQ). De ser ud til at stå til det laveste (40Hz): de skal op omkring 110Hz (i det område: men det afhænger af dine subs)...

Ellers ser det ud til at være sat korrekt.

Ja de er vist helt i bund. Jeg må lige forsøge at skrue op på det. Men de er begge på LPF og har sat den på 2ch. Hvilken sikring ville i anbefale at købe til at sætte mellem forstærker og batteriet? Og hvor kan man købe den?

6 minutes ago, Kasper2000 said:

Ja de er vist helt i bund. Jeg må lige forsøge at skrue op på det. Men de er begge på LPF og har sat den på 2ch.

Så er det derfor du ingen lyd får. De skal skrues op omkring 110Hz. Hvad de helt nøjagtigt skal stå på, kommer an på dine subs. Giv os navnet på dem, og hvilken enheder du har i dem, så kan nogen evt. hjælpe med hvilken frekvens de skal have.

14 minutes ago, Kasper2000 said:

Hvilken sikring ville i anbefale at købe til at sætte mellem forstærker og batteriet? Og hvor kan man købe den?

Pioneer anbefaler selv en 80A sikring foran forstærkeren. Jeg har selv brugt en 30A sikring uden problemer: men det kommer helt an på hvad du trækker på forstærkeren.
Har selv haft sådan en her på min: https://www.ebay.co.uk/itm/40-50-60-80-100A-DC-12V-24V-Car-Auto-Circuit-Breaker-Fuse-Reset-Inverter-High-Q/291822511870?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=590830133341&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Ellers kan du sikkert finde noget i thansen, hvis du ikke vil vente på automatsikring fra Kina: https://www.thansen.dk/soeg/?q=sikring

• Viktor locked this topic
  • Viktor unlocked this topic
On 30/4/2018 at 08:06, Skoven said:

Så er det derfor du ingen lyd får. De skal skrues op omkring 110Hz. Hvad de helt nøjagtigt skal stå på, kommer an på dine subs. Giv os navnet på dem, og hvilken enheder du har i dem, så kan nogen evt. hjælpe med hvilken frekvens de skal have.

Pioneer anbefaler selv en 80A sikring foran forstærkeren. Jeg har selv brugt en 30A sikring uden problemer: men det kommer helt an på hvad du trækker på forstærkeren.
Har selv haft sådan en her på min: https://www.ebay.co.uk/itm/40-50-60-80-100A-DC-12V-24V-Car-Auto-Circuit-Breaker-Fuse-Reset-Inverter-High-Q/291822511870?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=590830133341&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Ellers kan du sikkert finde noget i thansen, hvis du ikke vil vente på automatsikring fra Kina: https://www.thansen.dk/soeg/?q=sikring

Har sikring på nu og har prøvet alt. Ingenting virker. Så prøver lige at køre i thansen for at få dem til at teste den og se om den overhovedet virker og at der ikke er nogen fejl på den. Det er 2 hjemmebyggede subs med Eminence Delta 15A i. Og forstærkeren skal kun trække de to, brokoblet og ikke andet. 

16 minutes ago, Kasper2000 said:

Har sikring på nu og har prøvet alt. Ingenting virker. Så prøver lige at køre i thansen for at få dem til at teste den og se om den overhovedet virker og at der ikke er nogen fejl på den. Det er 2 hjemmebyggede subs med Eminence Delta 15A i. Og forstærkeren skal kun trække de to, brokoblet og ikke andet.

Du er sikker på at dit phono-kabel/afspiller virker ikke? Og lyser forstærkeren når du tænker den (+ fik du tjekket de sikringer som sidder i forstærkeren?)?
Du kunne jo prøve med nogle andre højtalere (og slå filterne til "OFF").

15 minutes ago, Skoven said:

Du er sikker på at dit phono-kabel/afspiller virker ikke? Og lyser forstærkeren når du tænker den (+ fik du tjekket de sikringer som sidder i forstærkeren?)?
Du kunne jo prøve med nogle andre højtalere (og slå filterne til "OFF").

Ja den lyser blåt og tror ikke der er noget med sikringerne. Hvordan kan man se om de er i stykker? Og ja kan lige prøve med mine andre højttalere

3 hours ago, Kasper2000 said:

Ja den lyser blåt og tror ikke der er noget med sikringerne. Hvordan kan man se om de er i stykker? Og ja kan lige prøve med mine andre højttalere

Hvis du har et multimeter, kan du måle gennemgang på sikringerne med det. :)

25 minutes ago, Victor said:

Hvis du har et multimeter, kan du måle gennemgang på sikringerne med det. :)

Har jeg desværre ikke men må ud at købe en på et tidspunkt. Og tænker at jeg smutter en tur i thansen og får dem til at teste den og hvis de heller ikke kan få den til at fungere må jeg bytte den ☺

3 hours ago, Kasper2000 said:

Du tager dem bare ud og kigger på dem :) Hvis metalstykket stadig "hænger sammen" er den fin.
134537-134802.png

3 minutes ago, Skoven said:

Du tager dem bare ud og kigger på dem :) Hvis metalstykket stadig "hænger sammen" er den fin.
134537-134802.png

Arh okay tak kigger lige på det når jeg er hjemme igen. Det sgu dejligt med al den hjælp man kan få herinde. ?

30 minutes ago, Kasper2000 said:

Nemlig det den tanke jeg også har. Men prøver alligevel lige at tage dem ud 

Er du sikker på at alle kabler virker (Dit minijack til rca/ din telefon osv.). Kan du prøve at smække kablerne i de to første 2 kanaler og se om det måske er det. Prøv at sæt en anden højtaler til og se om du kan spore dig frem til problemet.

4 minutes ago, Nicolai Grymer said:

Er du sikker på at alle kabler virker (Dit minijack til rca/ din telefon osv.). Kan du prøve at smække kablerne i de to første 2 kanaler og se om det måske er det. Prøv at sæt en anden højtaler til og se om du kan spore dig frem til problemet.

Rca virker har testet det på min anden forstærker og er har prøvet det med de to første kanaler og har også prøvet at sætte andre højttalere til. Tror næsten jeg har prøvet alt ? 

3 minutes ago, Kasper2000 said:

Rca virker har testet det på min anden forstærker og er har prøvet det med de to første kanaler og har også prøvet at sætte andre højttalere til. Tror næsten jeg har prøvet alt ? 

Hvor er den købt? Klag til sælger eller få den byttet hvis den er købt ny :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.