Jump to content
Festivalanlæg dk

PIONEER GM-D8604 + SUBWOOFER

Mads379b
 Share

Recommended Posts

Hey FA

Er blevet lidt i tvivl om hvordan jeg skal samle mit anlæg i 2018. Vi skal i år udvide med en subwoofer. vores PT setup er 

1x gm-d860

2x mackie s515 full range

vi skal derfor smide en bund på, og tænker https://www.thomann.de/dk/hk_audio_premium_pro_210.htm#bewertung har dog et par spørgsmål, kan se den er 4ohm, skal vi brokople/parallelforbinde bassen til forstærkeren? og vil dette ikke give 2ohm? som i nok kan læse er jeg virkelig forvirret :) og kom endelig også med en bedre bas til ca 3500kr. kan ikke finde ud af om den er kraftig nok.

31590599_10215883815839095_8376288723830046720_n.jpg?_nc_cat=0&oh=cb465b996987d718f6e80d13ff298db7&oe=5B8BF78B

kan dette passe?  

Du forbinder bare som du har vist. Du brokobler forstærkeren men du parrallelforbinder jo ikke noget når du kun har en basshøjtaler :) Så forstærkeren ser de 4ohm som højtaleren er på, på dit b-output. 

ja okay, mange tak skal du have!!!!!

bare lige en sidenote, hvordan ser bunden ud for dig?( 3500kr 2x10 101spl ?) er det dèt værd? eller ville vi få mere lyd ud af 2x behringer vp1800s / evt andre bunde til 3500kr + - ? :)

Jeg kender ikke noget til kommercielle subs, så det kan jeg ikke svare på. Har selv et par cubo’er som spiller ret vildt, hvis du vil overveje selvbyg.

Nu hvor jeg tænker over det, tror jeg faktisk du vil få flere watt ud I dine toppe hvis du også brokobler Kanal-a og parrallelforbinder dine toppe: de bliver så mono, men sådan er det. Jeg antager dine toppe er 8 ohm her. 

okay, så hvis jeg - 

Sætter bassen på som vist på billedet

tager mine toppe og parallelforbinder dem som vist på "channel 2 output billedet" MEN jeg sætter "dobbelt" ledning i + - ???

kan ikke helt forstå det 

Bridge_mono.JPG.75a58df04bdac878556988c0d66450a6.JPG

Yep.... bassen på CH-B, og så dobbelt op på højtalerne i CH-A udgangen. Så + ledning fra begge højtalere ind i + og begge - ledninger fra højtalerne ind i -.

Men test til at starte med... hvis det første vi snakkede om (stereo) spiller højt nok, ville jeg gå efter dette (med mindre jeres højtalere sidder lige ved siden af hinanden og i derfor ikke får noget ud af stereo alligevel). Det er trods alt ret nemt at lave om på setuppet :) Det kræver bare en umbraco-nøgle og et par minutter...

ah nej selvfølgelige! er med nu, med stadig ++ -- ikke? ville illustrerer at der var 2 ledninger i. men det var svært. tror dog jeg er med på hvad du mener. smækker et billed op af mine samlingener inden jeg sætter strøm på. så kan du lige confirm det :D 

men mange tak for hjælpen!!!  

10 minutes ago, Mads379b said:

ah nej selvfølgelige! er med nu, med stadig ++ -- ikke? ville illustrerer at der var 2 ledninger i. men det var svært. tror dog jeg er med på hvad du mener. smækker et billed op af mine samlingener inden jeg sætter strøm på. så kan du lige confirm det :D 

men mange tak for hjælpen!!!  

Jo begge + skal ind i samme terminal (3 fra højre) og begge - skal i samme terminal (1 fra højre).

1 hour ago, Mads379b said:

haha ja, så burde jeg være med :) er det så ikke noget med 300watt per kanal RMS (600 total) den kan trække? så 150 til hver top og 300 til bund?

Jeg er ikke helt sikker på hvordan Pioneerens watt ved forskellige koblinger og ohm lige skal forstås. Men jo - det ser ud til at dine toppe vil få 150watt hver og din sub (4ohm) vil få 300watt.

1 hour ago, Mads379b said:

OG lige en sidste ting, der er sådan en fætter ikke? https://www.thomann.de/dk/the_sssnake_sll21502_lautsprecherkabel.htm?ref=prod_rel_163868_4 bare klippe den af i den ene ende ikke?

Jeg ville nu nok købe 2 kabler og så sætte et par bøsninger i den kasse din forstærker skal sidde i. De her: https://www.thomann.de/dk/neutrik_nl4mp_dtyp.htm
Alternativt kan du købe et længere kabel (kommer selvfølgelig an på hvad du har brug for af længde til hver højtaler) og klippe det på midten... så har du en stump til hver højtaler med et stik i enden.
Eller var det til bassen du mente? Der ville jeg umiddelbart gå en kabeltykkelse op.

okay, snupper en 2,5mm^2 så. bassen kommer til og sidde under 1meter fra forstærkeren men alligevel, 40krs forskel :) 

skal kun tænke på bassen. har 10meter 4,0mm^2 til mine mackie, manglede bare et speakon dims i enden. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.