Jump to content
Festivalanlæg dk

Nyt Anlæg til 2013

Jaycopz
 Share

Recommended Posts

Hey Forum Vi går og leger lidt med ideen om at købe et helt nyt anlæg til 2013, det skulle indeholde sådan et sæt her : http://www.hoejttalerbutikken.dk/produc ... roduct=631 derefter tror jeg det vi sigter efter er noget i stil med genesis forstærkeren kan forstå, det er noget at det bedste der findes derude, ville meget gerne hører hvad i syntes, og eventuelt om man skal ha en mindre forstærker foran sin genesis (er lidt grøn på det her område) Har set i har nævnt DSP og miniDSP herinde flere gange har forgæves forsøgt at finde ud af hvad den helt præcist gør. Can't wait to see u all there :D Tak for et sindsygt nice forum!

Re: Nyt Anlæg til 2013 Med den SPL der er på de højtalere ville jeg nøjes med en TA2020 - den bruger mindre strøm og vil spille fint op. Hvis du har tiden, ville jeg anbefale at bygge en Boominator. Men fortæl gerne lidt om hvad målet med dit setup er? Det er svært at sige om det er det rigtige, før vi ved hvad du vil bruge det til? Er det til store fester eller bare til jeres lejr? En minidsp er et digitalt skillefilter og equalizer. Det bruges mest når du har et setup hvor du har separate woofere og toppe og skal splitte lyden til de forskellige enheder.

Re: Nyt Anlæg til 2013 Den ser ret lækker ud (kender ikke mærket). Dog vil hjulene ikke hjælpe dig meget på campingpladsen. Men hvorfor kaster du dig ikke ud i at bygge noget selv? Det kan gøres væsentligt billigere og så er det sjovere:-D Min mavefornemmelse siger mig nu, at en TA2020 er lige i underkanten. Men Genesis er til gengæld overkill...

Re: Nyt Anlæg til 2013 hey tak for de hurtige svar, strømmen er ikke et problem, det er mest til hygge i lejren men vi vil også gerne ku holde en fest når det kommer til stykket. Jeg har uploadet et billede hvor i kan se den vogn vi havde med første år, https://picasaweb.google.com/lh/photo/o ... directlink vi regner med at bruge basen fra den, da den vogn vi havde med sidste år var bunden fra en camp-let, og den var lige stor nok. men ville det ikke være hensigtsmæssigt at bruge en dsp/ minidsp når nu vi tænker over at købe sådan et pa sæt.?? Ja vi har også tænkt meget over at bygge noget selv men desværre har vi hverken tiden, den tekniske snilde eller et sted at gå i gang med sådan et projekt, det ville ellers være nice da man kan få flere spl kan jeg forstå.

• 3 weeks later...

Re: Nyt Anlæg til 2013 En ta2020 ville bestemt ikke tilfredstille jer, kunne forestille mig at I gerne ville kunne spille bare lidt højt og fornemme en eller anden form for bass.. Og det tvivler jeg sgu stærkt på at i kommer til med den ta2020.. En Genesis Profile Two ville være fint, og her er der ikke bruge for en Minidsp.. Evt en Profile two ultra, eller en profile four.

Re: Nyt Anlæg til 2013 Nu vi er ved forstærkere pønser jeg lidt på at gå all-in og opgradere til en (eller to...?) Behringer Inuke 1000 dsp http://www.thomann.de/dk/behringer_inuk ... lifier.htm Nogen indfald? Ved godt, det suger lidt effekt at skulle omforme til 230 v, men har en bekendt, der har gode erfaringer. Og det er trods alt en klasse D, så energieffektiviteten skulle ike være helt i skoven..

Re: Nyt Anlæg til 2013

Er jeg helt ude og skide hvis jeg lige har regnet mig fra til at en iNuke NU3000 har et strømforbrug på lige omkring 28A i 2x4ohm ? + omformerens forbrug ( har ingen ideer om hvordan det regnes ud )
Ja det er helt forkert. En inverter skal kun klare peakstrømme. Ved 2x880W i 4 ohm er peakforbrug 4200W hvis vi antager 84% effektivitet på forstærkeren hvilket er temmeligt optimistisk da det normalt vil være udgangsdelens effektivitet uden strømforsyningen. Så det kræver en inverter der er i stand til at tage 350A. Omformere med 4KW surge power ikke noget du finder særligt billigt. Husk forresten at invertere til det brug SKAL være af Pure eller True Sinus Wave typen. Modified Sine Wave som er noget billigere kan IKKE bruges. Billigste jeg fandt ved en hurtig søgning var £870 (DKK8000).

Re: Nyt Anlæg til 2013

Syntes ellers at jeg fulgte roskilde opens guide til valg af forstærker rimeligt pænt :P
Mht. strømforbrug er det faktisk ikke helt ved siden af. Jeg får det til ca. 27-30A. Det jeg ville gøre opmærksom på er at man ikke kan vælge strømforsyning, eller inverter for den sags skyld, efter gennemsnits strømforbrug. Man skal vælge efter spidsbelastning. Og invertere i den strørrelse og som er pure/true sine wave er røvdyre.

Re: Nyt Anlæg til 2013 Ja for ellers ville inverteren jo bare "klippe" ved spidsbelastning.. Herre øv ! Kunne havde været blæret med rigtige PA forstærkerer, men inverter til små 10 kg, det gider jeg sgu ikke :P Også ville den jo nok sluge betydeligt mere end vores Genesis, dog har vi kig på 600 eller 1200 watts solcelle systemer og noget cykel generator :D

Re: Nyt Anlæg til 2013 Er det ikke lidt fjollet med en cykelgenerator, når I har 600+ watt solceller? sådan een kommer vel næppe over 40-45 watt, når der virkelig trampes i pedalerne? Mht. inverter så ved jeg godt, det er et svagt punkt. Orangecamp kørte (/kører) med samlet 5000 watt pure sine og det er klart det optimale. Men jeg mener nu at man godt kan klare sig med mindre. Nogle af mine venner havde glimrende resultater med en 1000 watt modificeret sinus fra Harald Nyborg til 900 dask. Jovist, det går ud over lydkvaliteten, men det er noget, jeg kan leve med... Alternativt kan vi jo lave et gruppekøb?, to af dem her: af dem, Anders linker til for 500 dollars stykket (så skal vi bare lige uden om tolden, høhø...)

Re: Nyt Anlæg til 2013 På en måde har jeg lidt svært ved at tro på "free shipping worldwide" af en kasse på 9kg. Men det er altså fuldstændig åndsvagt efter min mening at bevidst gå efter en ineffektiv løsning for at kunne bruge nogle discount pro-forstærkere. Når man kan få langt bedre lyd, langt billigere og mindre strømforbrug med valg af de rigtige bilforstærkere. Skal det være ekstremt så køb en Leviathan-III. 6x190W eller 3x600W "ægte RMS watt" i 4 ohm i hi-fi kvalitet (målt ved 0.1% forvrængning og ikke 10% som andre bilforstærkere). $788 er en slat penge men trods alt langt billigere end en billig inverter og en hobbyforstærker, og i vil få langt bedre resultat. http://www.zedaudiocorp.com/index.php/p ... n-iii.html

Re: Nyt Anlæg til 2013 Jeg skal forresten lige huske at med en inuke3000 behøver man nok ikke så stor en omformer alligevel. Den kommer nemlig slet ikke i nærheden af at kunne give de 2x880W de skriver. Det er peak RMS. Altså kun et par millisekunder før limiteren slår til og så er det ved 10%. Rystende dårlig anmeldelser på rigitg pro fora. Specielt lydkvaliteten og den konstant kørende og meget højlydte blæser der kritiseres.

Re: Nyt Anlæg til 2013 Behringers specs er lidt en joke, indrømmet. Men derfor kan dyret vel stadig godt sparke nogle watt ud?:-D Overgangen til 230-volt egentlig også for at kunne bruge udstyret hjemme i kbh uden at skulle flytte rundt på batterier mv. Inuke 3000 dsp har for øvrigt et usb-interface, hvor man kan rode med eq-instillinger og crossover. Har du erfaring med den slags saturnus? Den leviathan ser nu også ret spiffy ud. Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at komme i gang med byggeriet i foråret..

Re: Nyt Anlæg til 2013 Cykel generatoren var mere for at lokke folk til, 5 minutter på cyklen = 2 øl eller noget i den stil :P Og i en nødsituation midt om natten, så kender jeg en cykelrytter der kan blive tvunget op på jernhesten ! :D Men lige præcis Magnus, det er en lækker fordel at kunne smide forstærkerne i en stik kontakt efter festivalen ! :-) Tror jeg prøver at bestille en inuke 3000 også smide den på en harald-skrald omformer og se hvad der sker :) Men et gruppekøb af de to omformere er helt sikkert noget vi kan finde ud af :) Med de tests og anmeldelser jeg har læst, så virker det som om at der er rimeligt godt gods i de iNukes, giver dem en chance :)

Re: Nyt Anlæg til 2013 Nå nu har jeg kigget lidt rundt, og er blevet meget i tvivl, hvis jeg investere i dette anlæg (http://hoejttalerbutikken.dk/product/ph ... b-15-1025/) hvordan ville jeg så kunne koble en Genesis profile two ultra til, da der jo kun er 2 kanaler? hvorimod en Genesis profile five har jo også en dedikeret sub kanal? i må undskylde mine rookie spørgsmål :D God dag til alle

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.