Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til at fjerne støj fra Irig Mix

monkeyjens
 Share

Recommended Posts

Hej FA

Jeg har erhvervet mig en second hand Irig Mix (http://www.ikmultimedia.com/products/irigmix/) så jeg kan tilslutte en mikrofon.  Den fungerer, men laver statisk støj når den tilsluttes. 

Mit setup består af 2x jack 2xcubo på pioneer 8604 og bassface 1.2 som kører ind i en minidsp der derefter bliver splittet til tre signaler, bluetooth, aux stik og så mixeren.  ( se billede) 

IMG_6441.jpg.705831444e3029142f2573656dddc0e9.jpg

Problemet ligger i at der kommer statisk støj når jeg forbinder strøm irig mix'eren (micro usb til stikkontakt) , og selv om den er tilsluttet uden at være på den kanal så laver den støj. 

Jeg har uploadet en video af problemet : 

Jeg har indtil videre prøvet at skifte alle phono kabler mm. til nye og prøvet at tage mini dsp'en ud af setuppet men uanset hvad laver den støj.  

Har nogen prøvet lignende? Jeg kan umiddelbart ikke finde nogen løsninger online. 

Da jeg gerne skal bruge den fredag håber jeg nogen kan hjælpe :):):)

MVH JENS

Just now, monkeyjens said:

den får power fra en stikkontakt 

Ja det nåede jeg lige at læse efter jeg havde postet, lød bare som om det kunne være et groundloop. 

Hjælper det at skrue ned for master?

5 hours ago, tc87 said:

Ja det nåede jeg lige at læse efter jeg havde postet, lød bare som om det kunne være et groundloop. 

Hjælper det at skrue ned for master?

Nej, det påvirker det ikke. Det er mere eller mindre den samme mængde støj, så spiller man højt kan man godt overdøve den, men fx at køre mikrofonen alene lyder ikke godt da støjen er for høj. 

Generelt vil jeg sige, at iRigs produkter er noget værre skrammel. Kvaliteten af komponenter er virkelig elendig. Mit umiddelbare bud vil være kablerne, groundloop eller simpelthen bare dårligt udstyr. Kan du prøve at teste den i et andet setup? Prøv at find den direkte fejlkilde ved at teste elementerne enkeltvis

Så den begynder altså at larme, bare det du sidder strøm-kablet i den uden at tænde den? Det virker som om der er noget helt galt med den eller strømforsyningen.
Prøv med en anden strømforsyning - kunne forestille mig at det er noget switchmode kina-skrammel der driver den nu :) Det kan sagtens skabe støj når vi snakker audio.
Hvis den kører på USB, så prøv med at andet kabel og en USB power bank.

Det kunne godt tyde på at kvaliteten af stikket har været lav. 

1 hour ago, Skoven said:

Så den begynder altså at larme, bare det du sidder strøm-kablet i den uden at tænde den?

Ja - så længe der var strøm i den, var der støj. 

Jeg kan først teste det i morgen formiddag hvor jeg regner med at tage flere forskellige kabler og batteribanke med. 

Jeg krydser fingrer for at det er strømforsyningen der driller. Jeg takker mange gange for de hurtige input - jeg melder tilbage i morgen når jeg har testet det af. 

Det hjalp at bruge en powerbank som strømforsyning. (brugte en fra volt)

Jeg prøvede flere forskellige strømforsyninger til stikkontakt og ingen af dem virkede uden støj.

Jeg prøvede ikke at køre det fra 12v men antager det os havde virket.

Mange tak for hjælpen

51 minutes ago, monkeyjens said:

Det hjalp at bruge en powerbank som strømforsyning. (brugte en fra volt)

Jeg prøvede flere forskellige strømforsyninger til stikkontakt og ingen af dem virkede uden støj.

Jeg prøvede ikke at køre det fra 12v men antager det os havde virket.

Mange tak for hjælpen

Godt at høre ! Husk den kører på 5,5 volt og ikke 12 volt ?

6 hours ago, monkeyjens said:

Hvis du gerne vil kunne køre den fra stikkontakt, så prøv med en jernkerne transformer istedet for de switchmode du sikkert har prøvet. Jeg tænker umiddelbart at du ikke vil opleve støj ved brugen af en jernkerne transformer.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.