Jump to content
Festivalanlæg dk

RGB LED lys

Sebastian Sidelmann
 Share

Recommended Posts

Hej FA

Har lige fået 2 x 5m LED lys ind ad døren og de ser jo super fine ud. Jeg købte dem uden at vide hvordan man får dem til at virke blot fordi alle andre køber dem og jeg gerne ville sikre mig jeg kunne få dem I god tid. Mit spørgsmål er som følgende: Hvordan får jeg sluttet dem til setuppet? 

Kan se der er en indgang på “sensoren” eller hvad det nu er, men hvordan får jeg strøm fra batteriet til den hvide klods? Se vedhæftede billeder ?

Tak på forhånd 

A3426840-C62F-496C-9280-B807CEE802D4.jpeg

0B28F97A-3504-4228-B3A6-F04E13321229.jpeg

7B93D5D0-90C7-4F44-943E-05D016B92342.jpeg

Hey!

Den ende med stikket, der skal der strøm ind 12v.

Og så kobler du bare led til stikket på den anden side.

pil mod pil.

Find en gammel strømforsyning eller noget med stik som passer i og klip ledningen, så kan du koble det til.

• 2 weeks later...

Sørg lige for at du ved hvilke af ledningerne der er + og ‘minus’ i stikket. Den skal være + inden og ‘minus’ rundt om. 

Det kan du måle med et voltmeter. 

Ofte kan man dog se at den ene ledning er rød og den anden er blå eller sort. Rød=plus og sort/blå=minus. 

Er ledningen todelt vil den dermed skrift på normalt være plus mener jeg. Du kan evt sætte en sikring og en kontakt på plus ledningen mellem batteri og lyscontroller

• 2 weeks later...

Nu har jeg tilsluttet en solcelle til laderegulatoren og derefter tilsluttet laderegulatoren til et DC male stik som er slået til led rgb sensoren. Der er et overskydende stik fra led rgb lyset som jeg ikke ved hvad skal jeg gøre med. Der kommer ikke lys og laderegulatoren lyser ikke noget som indikerer der kommer strøm igennem. Hvad gør jeg galt? Se vedhæftede billeder

13ABF6AB-A511-48E4-805B-5B404148572E.jpeg

DE82F733-7674-445D-8748-D3A9BD5FB036.jpeg

CC410D81-F421-47A3-8C3B-49B17F07C44C.jpeg

CA287287-57FD-4BED-B6F7-DACC8308BAB3.jpeg

Kan du SÅ få gjort noget ved de ledninger, hvis ikke det allerede er for sendt.

Først og fremmest så er du nærmest en milimeter fra at kortslutte både regulatoren og din solcelle. 
Dertil så få sat nogle stik på ledningerne fra solcellen og sæt ledninger ind i regulatoren og sæt et stik på dem tilsvarende.

4 sæt MC4 han og hun stik vil kunne gøre jobbet til både batteri og solcelle

1 minute ago, Sebastian Sidelmann said:

Okay rolig rolig drenge. Det er ikke for sent for det hele virker stadig. Hvad mener i jeg skal gøre anderledes? Og hvordan skal jeg lige tilslutte et dc4 male stik til lade regulatoren?

det kan jo ikke side fast i de der skruer på laderegulatoren? 

Jeg ville kigge på dit første billede i din seneste kommentar, altså, billedet af din laderegulator. Du burde i hvert fald klippe halvdelen af kobberet af og så sørge for, at det bliver lidt bedre adskilt. Plus- og minusterminalerne skal helst ikke have direkte forbindelse; det er rigtig tæt på at ske. :)

8 minutes ago, BrændtForstærker said:

Jeg ville kigge på dit første billede i din seneste kommentar, altså, billedet af din laderegulator. Du burde i hvert fald klippe halvdelen af kobberet af og så sørge for, at det bliver lidt bedre adskilt. Plus- og minusterminalerne skal helst ikke have direkte forbindelse; det er rigtig tæt på at ske. :)

Ja det kan jeg lige tjekke op på

27 minutes ago, palmedrengen said:

Kan du SÅ få gjort noget ved de ledninger, hvis ikke det allerede er for sendt.

Først og fremmest så er du nærmest en milimeter fra at kortslutte både regulatoren og din solcelle. 
Dertil så få sat nogle stik på ledningerne fra solcellen og sæt ledninger ind i regulatoren og sæt et stik på dem tilsvarende.

4 sæt MC4 han og hun stik vil kunne gøre jobbet til både batteri og solcelle

Der er sådan et stil her på solcellen hvis det er det du mener?

49C893CA-FDBF-49DD-8A8A-4770CCF959BF.jpeg

Forstærkeren går i protect mode efter jeg skruer 1/3 op på gain efter jeg har tilsluttet et bluetooth modul til forstærkeren. 

Jeg afkorter lige alle kablerne så der ikke stikker så meget ud og sender et billede derefter. Så må i sige hvad i synes der mangler 

15 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Forstærkeren går i protect mode efter jeg skruer 1/3 op på gain efter jeg har tilsluttet et bluetooth modul til forstærkeren. 

Kører du forstærkeren igennem laderegulatoren? 

Husk altid at tilslutte batteri til laderegulator før, at du tilslutter din solcelle. I værste fald brænder du din laderegulator af :) 

3 minutes ago, Alex said:

Kører du forstærkeren igennem laderegulatoren? 

Husk altid at tilslutte batteri til laderegulator før, at du tilslutter din solcelle. I værste fald brænder du din laderegulator af :) 

Forstærkeren køre på batteri og ikke laderegulator. Men kom til at gøre det i forkert rækkefølge før, men lade regulatoren virker stadigvæk. Skal bare lige huske det en anden gang :) 

men kan du forklare hvorfor at den går i protect mode når jeg skruer op på gain? Er det pga batteriet eller hvordan?

4 minutes ago, palmedrengen said:

Din regulator kan ikke klare en Pioneer forstærker hvis der er det du har. Jeg har haft samme regulator og det gik ikke. 

Men den burde ikke gå i protect mode af den grund. Kunne være for tynde kabler måske. 

Har ændret på kablerne nu. Se vedhæftet3C540FB9-30CD-4DE6-8B48-796EC50012F9.jpeg.2bde3467c287a695804ed5ff20ab3c1f.jpeg

og nej kører forstærkeren direkte fra batteriet. Forstærker kablerne er 25mm^2 så tænker ikke det problemet. Det har fungeret før

49 minutes ago, BrændtForstærker said:

Det ser meget bedre ud. :)

Spørgsmål out of context af ren nysgerrighed: Hvilken solcelle bruger du? :)

Købte den af @DogCamp og han sagde det var en af dem fra amagemanden ?

Problemet er bare at efter jeg har ændret alt det med kablerne så lyser lade regulatoren ikke mere... er bange for den er gået i stykker... forstår jeg bare ikke. Intet rør hinanden 

Edit: kan folk se om noget er gået i stykker på billedet?t

563FF6AC-6192-4C50-9A63-5B2D8F9CA568.jpeg

41 minutes ago, Sebastian Sidelmann said:

Problemet er bare at efter jeg har ændret alt det med kablerne så lyser lade regulatoren ikke mere... er bange for den er gået i stykker... forstår jeg bare ikke. Intet rør hinanden 

Prøv med andre kabler eller på samme måde, som du gjorde tidligere. Begynd med at udelukke de forskellige ting, så de kan indsnævre det. :) Prøv evt. at koble ledningerne til noget andet, så du kan tjekke, om det er dem, laderegulatoren eller hvad ellers.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.