Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til festivalanlæg

magnus-a
 Share

Recommended Posts

Hej med jer. 

I forbindelse med roskilde festival 2018 overvejer vi at få et nyt anlæg, da vi ønsker større og bedre lyd. 

Vi har de seneste 4 år haft et par 2 x Citronic CB-215 koblet til en Pioneer GM-d8604. 

Højtalerne spiller stadig ok, men vi er i tvivl om, hvorvidt vi skal udbygge det nuværende eller erhverve nye enheder i stedet? Forstærkeren beholder vi, da denne fungerer uden problemer. 

Formålet er, at kunne holde fest for 50 personer ca., og vores budget er på samlet 6500 kr. 

BEMÆRK, at vi ikke er særlige sagkyndige, hvorfor vi helst vil købe og undgå at bygge mest mulig. 

På forhånd tak. 

I kunne overveje at finde at par brugte Cubo'er eller Titans (søg herinde: der er måske nogen som sælger) og eks. en Bass Face 1.2 til at drive dem med. Og så beholde jeres nuværende højtalere som toppe på jeres GM-D8604 med et HPF (high pass filter) på. Det havde jeg nok gjort... De har trods alt en høj følsomhed, så de passer jo umiddelbart godt til festivalbrug i den forbindelse.
Så kan i presse jeres toppe mere, da i vil komme til at skære alt lav bass fra dem, da Cubo'erne/Titans vil klare dette.
Det passer også meget godt med jeres budget: evt. med lidt ekstra $$$ til mere batteri, hvilket i nok vil få brug for :) 
Hvordan har i sat jeres nuværende højtalere til GM-D8604'eren?:

1744958438_ScreenShot2018-04-29at22_37_40.png.d59c8e1ed6f8eb2c7dba002bd8467dad.png

Mange tak for det hurtige svar! :)

Vi har sat dem til som mono til GM-D8604'eren, som anvist øverst til højre på billedet. Vil du foreslå den anden tilslutning i stedet? 

Batterier har vi rigeligt af, så det tror jeg umiddelbart, bliver det mindste problem. Så vi har umiddelbart ikke planer om at investere yderligere på den front! 

20 minutes ago, magnus-a said:

Mange tak for det hurtige svar! :)

Vi har sat dem til som mono til GM-D8604'eren, som anvist øverst til højre på billedet. Vil du foreslå den anden tilslutning i stedet? 

Batterier har vi rigeligt af, så det tror jeg umiddelbart, bliver det mindste problem. Så vi har umiddelbart ikke planer om at investere yderligere på den front! 

Så er det helt sikker bundkasser der skal udvides med! Det gør så stor en forskel på lydbilledet at få med :) 

8 hours ago, magnus-a said:

Ok. Mono brokoblingen er også fint. Havde nok selv valgt stereo-setuppet (givet at jeres højtalere peger samme vej selvfølgelig): nederst til venstre, men det betyder ikke så meget. Ville bare sikre mig at I kørte en form for brokobling på højtalerne :)

Mht. Udvidelse: nu er det bare mit forslag jeg er kommet med her. Der er sikkert andre muligheder, men jeg tror ærligt talt ikke I kommer langt for 6500 hvis I ikke genbruger jeres nuværende højtalere. Ud over det, så burde 2 Eks. Cubo’er + jeres toppe være rigeligt til en fest på 50 mennesker!

Nu bor du sikkert ikke omkring Aarhus, men hvis du gør kan vi godt teste hvordan det vil lyde med mine 2 Cubo'er og jeres højtalere.

Perfekt!

Så tror jeg, at det bliver to Cubo'er, der bliver udvidet med og lytter til erfaringen! :) Jeg tror, at jeg forsøger at skaffe nogen gennem siden her. 

Jeg bor desværre i København, så det ville være noget af en tur, jeg skulle ud på i så fald. Ellers mange tak. 

20 minutes ago, magnus-a said:

Perfekt!

Så tror jeg, at det bliver to Cubo'er, der bliver udvidet med og lytter til erfaringen! :) Jeg tror, at jeg forsøger at skaffe nogen gennem siden her. 

Jeg bor desværre i København, så det ville være noget af en tur, jeg skulle ud på i så fald. Ellers mange tak. 

Det behøver heller ikke være cubo for at være godt ;) bare kig efter noget med en følsomhed på over 100db 1w1m. Post evt hvad du finder her på tråden, så kan vi kigge på om det er noget værd ?

1 hour ago, tc87 said:

Det behøver heller ikke være cubo for at være godt ;) bare kig efter noget med en følsomhed på over 100db 1w1m. Post evt hvad du finder her på tråden, så kan vi kigge på om det er noget værd ?

yep :) 

Jeg har ikke fandens meget forstand på kommercielle subs, men måske de her: 

• 2 weeks later...

Hej igen! Tak for hjælpen indtil videre.

Vi har investeret i et par CUbo’er. Jeg ville i den forbindelse høre, hvorvidt GM-D8604’eren ville være tilstrækkelig til at klare dette. Bemærk, at den skal også skal trække 2 x citronic CB-215 på samme tid! ☺️

12 minutes ago, magnus-a said:

Vi har investeret i et par CUbo’er. Jeg ville i den forbindelse høre, hvorvidt GM-D8604’eren ville være tilstrækkelig til at klare dette. Bemærk, at den skal også skal trække 2 x citronic CB-215 på samme tid! ☺️

Det bedste råd er at prøve det af ?

3 hours ago, magnus-a said:

Det burde den fint kunne klare (på papiret).  Jeg har kørt med en enkelt cubo på en gm-d8604, og var ikke vildt imponeret. Det spiller dog rigtigt godt og højt (alt er relativt). Der blev dog en verden til forskel da jeg fik den (nu to stk) over på dens egen bass face forstærker.

Men som sagt er alt relativt... Måske det spiller fint højt til dit behov :) så prøv det for fuld hammer... 

On 9/6/2018 at 10:22, Holleren said:

Jeg har en GM-D9601 til salg hvis i vil spare lidt på en klasse forstærker ?stadig med 2 års garanti og kun testet en gang

Den står i Valby lige nu.

Ikke at det er en fin forstærker, men hvis du skal ud og have en ekstra på, så køb en hvor du kan indstille HPF og LPF sammentidigt! Pioneeren der kan kun lave et LPF.
Cubo'er har bedst af at spille fra 40Hz til 110Hz (ikke fra 0Hz til 110Hz) - på mange bass face forstærkerer har du muligheden for HPF og LPF sammentidigt.

27 minutes ago, Skoven said:

Ikke at det er en fin forstærker, men hvis du skal ud og have en ekstra på, så køb en hvor du kan indstille HPF og LPF sammentidigt! Pioneeren der kan kun lave et LPF.
Cubo'er har bedst af at spille fra 40Hz til 110Hz (ikke fra 0Hz til 110Hz) - på mange bass face forstærkerer har du muligheden for HPF og LPF sammentidigt.

Pioneer forstærkeren har et lowcut (HPF) på 40Hz på begge kanaler i forvejen så vidt jeg er orienteret

32 minutes ago, palmedrengen said:

Pioneer forstærkeren har et lowcut (HPF) på 40Hz på begge kanaler i forvejen så vidt jeg er orienteret

Den har Frequency Response fra 10Hz til 240Hz, så det tænker jeg ikke umiddelbart. Den kan indstilles til et LPF til 40Hz.

https://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/Amplifiers/GM+Digital+Series/GM-D9601#specs

3 minutes ago, Skoven said:

Den har Frequency Response fra 10Hz til 240Hz, så det tænker jeg ikke umiddelbart. Den kan indstilles til et LPF til 40Hz.

https://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/Amplifiers/GM+Digital+Series/GM-D9601#specs

Oh, jeg tænkte på gm D 8604. 

Edit* den burde også gå ned til 10hZ. Fik bare afvide forleden at den selv lowcuttede ved 40HZ men det syntes jeg lyd mærkeligt 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.