Jump to content
Festivalanlæg dk

Gruppekøb af LifePO4

Volkan
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg går og overvejer et halfinator projekt, og har i den anledning undersøgt mulighederne for, at skaffe LiFePO4 batterier fra kina. Jeg har fundet en sælger, som sælger LiFePO4 12V 10AH batterier til 36 USD med følgende specifikationer:

12V 10AH LiFePO4 battery with BMS

Nominal Voltage: 12V
Nominal Capacity: 10AH
Discharge Cut-Off: 8V
Charge Cut-Off: 14.6V
Charge Current: 15A
Cont. Discharge: 15A
Peak Discharge: 25A

Impedance: ≤200mΩ
Charge Temperature: 0℃ - 45℃
Discharge Temperature: -20℃ - 60℃
Charge Method: CC/CV
Life Cycle: 2000+
Dimension:150*65*95mm

Forsendelsen af batterierne er dog den rigtige dræber - sælger siger, at det koster 121 USD for ét batteri, og 158 for tre. Prisen på et batteri vil således (ved 3 stks være):

Batteri: 36 USD = 230 DKK
Forsendelse (15-18 dage): 53 USD = 330 DKK
Moms af batteri+forsendelse: (230+330DKK)*0,25 = 140 DKK
Post-DK gebyr: 53

Total (ca): 753.

Det kunne eventuelt blive lidt billigere hvis der bestilles 4 eller 5 batterier - dog skal det totale beløb holdes under 1150, for at slippe for en eventuel toldsats. Er det noget, der kunne have interesse?

NOTE: Jeg kan ikke stå inde for kvaliteten af disse - har endnu ikke prøvet at bestille et produkt fra denne sælger. Selvom LiFePO4 er en sikker teknologi, går der historier om, at kapaciteten på sådanne batterier ikke passer eller i værste tilfælde bryder i brand!

2 hours ago, Volkan said:

NOTE: Jeg kan ikke stå inde for kvaliteten af disse - har endnu ikke prøvet at bestille et produkt fra denne sælger. Selvom LiFePO4 er en sikker teknologi, går der historier om, at kapaciteten på sådanne batterier ikke passer eller i værste tilfælde bryder i brand.

Jeg ville klart tjekke EV power i stedet. Deres batterier er kvalitet og prissat meget fair ?

Man kan ikke lave et 10 Ah LiFePO4 batteri for 36$, så der må være noget med batteriet, som ikke er som det skal. 

Evt. køb soundboks 1 batteri, koster cirka 650 stykket og det er for 7.4 Ah ?

• 2 months later...
16 hours ago, tlmadsen said:

Et batteri med ca samme kapacitet kan bygges ved hjælp af alm. Li-ion batterier (18650) i en 3S/4P konfiguration til ca. Kr.250 inkl BMS.

De er bare ikke nær så hårdføre som LiFePO4. Hvor finder du også så billige celler henne? ?

• 3 weeks later...

Billige #18650 celler fåes samme sted som resten; KINA, men man skal finde en sælger man stoler på. De første jeg købte var det rene fup. Den "gamle" version (2600mAh) fåes til ca 2.5 US$ inkl forsendelse og køber man kun fire stk. ad gangen er der ingen told

10 hours ago, tlmadsen said:

Billige #18650 celler fåes samme sted som resten; KINA, men man skal finde en sælger man stoler på. De første jeg købte var det rene fup. Den "gamle" version (2600mAh) fåes til ca 2.5 US$ inkl forsendelse og køber man kun fire stk. ad gangen er der ingen told

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe fra en dansk forhandler, så er man sikker på, hvad man får. Panasonic har lavet nogle rigtigt lækre Li-ion celler, som jeg har tænkt mig at bruge i mit næste projekt. De har en rigtig god kapacitet og kan afgive rigeligt med strømstyrke. Link til batteri :)

Så mangler du bare et BMS, og så kan du lave en 3S batteripakke for cirka 250 kr. :)

• 3 weeks later...

Jeg vil gerne lige indskyde den her hjemmeside. Her kan man få rimelig billige celler. Og det er samme celle som dem Alex har linket til. Bare en smule billigere. Jeg skal selv til at lave en 12s3p pakke med 36 celler. Det lækre er at cellerne kan komme med nikkel loddet på i forvejen, hvis man ikke sidder inde med en punkt-svejser.

https://eu.nkon.nl/sanyo-18650ga.html

• 2 weeks later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.