Jump to content
Festivalanlæg dk

Har du brug for at få kalibreret dit anlæg?

Nicolai Grymer
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

For at få lov til at se en masse anlæg, og foretage mig en rigtig hyggelig dag, så tænkte jeg på at planlægge en dag her i den nærmeste fremtid, hvor jeg medbringer en bærbar, et lydkort og en kalibrerings-mikrofon, og så kan jeg kalibrere de forskellige anlæg derude. Min umiddelbare plan er at gøre det på Tirsdag, og jeg ville nok tage afsted ved en 12-tiden og køre lidt rundt i Nordsjælland. Alt jeg skal have er en phono-indgang og så skal i selvfølgelig selv have enten en miniDSP,  miniDSP HD eller anden parametrisk EQ/bånd EQ (Gerne +15 bånds, så det giver mening).

Hvis i har omnitop eller anden hornladet højtaler, så kan i gøre UNDERVÆRKER. Mine egne DR250 er en HELT anden verden efter at blive kalibreret. Jeg har også selv leget lidt med en min cubo, og på egen hånd, så synes jeg også at den har lidt for meget 110hz. Hvis man kigger på hornresp resultater, så giver det også god mening.

Skriv endelig. Jeg kører dog ikke længere syd på end Roskilde ❤️

Jeg bor selv i Slangerup, så hvis i er naboer, kan vi eventuelt aftale en anden dag.

Er du ikke overbevist om at det kan gøre underværker, så se her hvor store dyk, min kalibrering har lavet til min DR250. Og det er blot Piezo-array'ens EQ.

Udklip.PNG.20b29c516e42cd065eb9933564500313.PNG

Det lyder satme lækkert. Vores anlæg er først færdig ca. d. 17., men hvis du er fresh på at komme forbi Rødovre mod en kølig bajer, så ville det jo være lækkert. Men vi har jo bare ingen miniDSP, så det kan du vel ikke rigtig gøre noget ved? Vi bruger kun HPF og LPF fra den legendariske D8604. :)

1 hour ago, BrændtForstærker said:

Det lyder satme lækkert. Vores anlæg er først færdig ca. d. 17., men hvis du er fresh på at komme forbi Rødovre mod en kølig bajer, så ville det jo være lækkert. Men vi har jo bare ingen miniDSP, så det kan du vel ikke rigtig gøre noget ved? Vi bruger kun HPF og LPF fra den legendariske D8604. :)

Aaarh desværre - Der er ikke meget kalibrering i det ?. I kunne næsten kun bruge det til at måle hvor dybt i bør sætte subben til at være. Eller er ikke engang sikker på at der er subsonisk filter.

I kan prøve at høre under powerwalken, hvad folk synes

On 2/6/2018 at 02:35, Nicolai Grymer said:

Aaarh desværre - Der er ikke meget kalibrering i det ?. I kunne næsten kun bruge det til at måle hvor dybt i bør sætte subben til at være. Eller er ikke engang sikker på at der er subsonisk filter.

I kan prøve at høre under powerwalken, hvad folk synes

Mener du Soundwalken? :)

Gm-D8604 har ikke subsonisk filter nej.

• 1 year later...

Tilbuddet er ikke længere gældende fra min side. Opslaget blev lavet et år tilbage og har desværre ikke haft tid i år. Det er årsagen til den manglende tilbagemeldning. Jeg foreslår at i kaster jer selv ud i det og eventuelt skriver om jeres proces herinde for at få lidt guidance med det.

On 25.6.2019 at 00:24, Alex said:

Hvis det kan friste nogen, så tager jeg målemikrofon + computer med på Roskilde. Så kan vi både få lavet nogle målinger og lavet noget EQ :)

Frister meget skriv på 61604942 hvis du kommer forbi P91.

Vi har varme DP ad libitum

On 25/6/2019 at 00:24, Alex said:

Hvis det kan friste nogen, så tager jeg målemikrofon + computer med på Roskilde. Så kan vi både få lavet nogle målinger og lavet noget EQ :)

Vi kunne også være monster interesserede i at få kalibreret vores anlæg bestående at to cubo 15 og to omnitop 12. Skriv evt på 42405204 hvis det er :) Bajer ad libitum i betaling naturligvis

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.