Jump to content
Festivalanlæg dk

hvad har i lavet i år??

Nicolai
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået og bygget et anlæg til vores camp som hedder camp de le christus

2 ev sx 300 hvor den ene gik i stykker forleden men delen er blevet købt

8 12 tommer basse 

en 1x2 m vogn 

og til at køre det har jeg 2 stk 225 ah volvo batterier

en gm d8604 til at køre toppen og en bassface db 1.2 som jeg købte af @brorsono

det var meget stramt i budgettet da jeg for det første er 16år gammel og går på efterskole så der var sku ik rigtig plads til et arbejde

mangler lige at male logoet på vores vogn og proppe lys på 

7AD89D42-B7FD-40D2-A90E-45A47E8D15EC.jpeg.556ab5838bc532e46bae63c6d952b8d3.jpegA3E27F8C-10B6-43FC-BCC6-B7F8F0B17C11.jpeg.47ffeebbf78db836e370f1ebc466535d.jpeg997581AB-90DE-4CD9-8145-497CC5ACEDF6.jpeg.7c60ed0ec43cb52c81a61053af8557f5.jpeg4E4482AA-0BBF-41EA-8D8A-462F141BEEC2.jpeg.8d3ef4711f807b64ab1bbb9a2c32fe5a.jpeg

On 8/6/2018 at 17:19, quno said:

Det er korrekt.

4 stk 24" brede Titan48. Samme set up som de forgående år, men vi har aldrig rigtigt haft spillet på alle 4 på én gang da det simpelthen ikke har været nødvendigt. Lad os se om vi gør det i år, bare ren spas ;) 

Vent? Har i ikke alle sat til?

7 hours ago, Nicolai Grymer said:

Vent? Har i ikke alle sat til?

Alle er sat til, men for et par år siden havde vi massive batteriproblemer så jeg legede med at slukke for to af dem, og ingen opdagede at det faktisk var sket da lydtrykket ved 2 er rigeligt. 

Det er derfor jeg forsøger at reklamere for at 4 titans er over-kill, og for at have en fed fest skal man have fokus på andet end bare lyd. Der var skal lys, der skal være fed musik, og vigtigst af alt skal man som udefrakommende se at folk har det fedt og stemningen er behagelig.

De efterfølgende år har vi så leget lidt med det, og tænder hovedsageligt op for det hele når der virkelig skal tryk på i en kort periode. Man skal hele tiden huske på at der ligger en masse mennesker 10-15 meter foran anlægget som også skal bare have en lille chance for at sove, og de er forhåbentlig glade for at vi ikke spiller max hele natten.

1 hour ago, quno said:

Alle er sat til, men for et par år siden havde vi massive batteriproblemer så jeg legede med at slukke for to af dem, og ingen opdagede at det faktisk var sket da lydtrykket ved 2 er rigeligt. 

Det er derfor jeg forsøger at reklamere for at 4 titans er over-kill, og for at have en fed fest skal man have fokus på andet end bare lyd. Der var skal lys, der skal være fed musik, og vigtigst af alt skal man som udefrakommende se at folk har det fedt og stemningen er behagelig.

De efterfølgende år har vi så leget lidt med det, og tænder hovedsageligt op for det hele når der virkelig skal tryk på i en kort periode. Man skal hele tiden huske på at der ligger en masse mennesker 10-15 meter foran anlægget som også skal bare have en lille chance for at sove, og de er forhåbentlig glade for at vi ikke spiller max hele natten.

Præcis! Det er ikke størrelsen men gørelsen! 

Vi har altid haft to Jacks og en cubo med og festet i vores 3*6 meter partytelt. Der har altid været mange fede mennesker forbi. Også det ene år da dem det boede lige ved siden af havde 2 titan og 2 cubo osv, så måtte de se sig slået med længder. 

1 hour ago, quno said:

Skud ud til Camp-fireball. Lille anlæg men altid kæmpe fester!

Det er noget med at i har to bassface forstærkere til bundene, ikke?

hvis jeg var jer ville jeg altid køre 4 bunde, men så bare skrue ned for dem. Ved brug af fire får i et dybere og fladere respons samt højere effektivitet ??

10 hours ago, Mortensen said:

Jeg har gået og bygget et anlæg til vores camp som hedder camp de le christus

2 ev sx 300 hvor den ene gik i stykker forleden men delen er blevet købt

8 12 tommer basse 

en 1x2 m vogn 

og til at køre det har jeg 2 stk 225 ah volvo batterier

en gm d8604 til at køre toppen og en bassface db 1.2 som jeg købte af @brorsono

det var meget stramt i budgettet da jeg for det første er 16år gammel og går på efterskole så der var sku ik rigtig plads til et arbejde

mangler lige at male logoet på vores vogn og proppe lys på 

7AD89D42-B7FD-40D2-A90E-45A47E8D15EC.jpeg.556ab5838bc532e46bae63c6d952b8d3.jpegA3E27F8C-10B6-43FC-BCC6-B7F8F0B17C11.jpeg.47ffeebbf78db836e370f1ebc466535d.jpeg997581AB-90DE-4CD9-8145-497CC5ACEDF6.jpeg.7c60ed0ec43cb52c81a61053af8557f5.jpeg4E4482AA-0BBF-41EA-8D8A-462F141BEEC2.jpeg.8d3ef4711f807b64ab1bbb9a2c32fe5a.jpeg

Hvad er jeres plan med at sætte enhederne til forstærkere?

I kan faktisk nok godt køre 6 enheder parallelt til bassfacen og så 2 enheder til pioneeren i en parallelforbundet kanal, mens de så EV toppe er i den anden kanal. Så får i 300w til to bunde og og 1200w til de resterende 6. Så kan i virkelig trykke igennem nogle af aftenerne!

Tror det vil fungere meget godt når i har så mange basenheder. Hvis det sættes op kan i nok få riimelig intens bas :P

2 hours ago, Nicolai Grymer said:

Hvad er jeres plan med at sætte enhederne til forstærkere?

I kan faktisk nok godt køre 6 enheder parallelt til bassfacen og så 2 enheder til pioneeren i en parallelforbundet kanal, mens de så EV toppe er i den anden kanal. Så får i 300w til to bunde og og 1200w til de resterende 6. Så kan i virkelig trykke igennem nogle af aftenerne!

Tror det vil fungere meget godt når i har så mange basenheder. Hvis det sættes op kan i nok få riimelig intens bas :P

Jeg har valgt at gøre så jeg køre de to kasser på bassfacen på 4ohm i hver kasse og ev toppene på pionneren og det sku lige før man ik ka høre resten af musikken bare for bass

1 hour ago, Mortensen said:

Jeg har valgt at gøre så jeg køre de to kasser på bassfacen på 4ohm i hver kasse og ev toppene på pionneren og det sku lige før man ik ka høre resten af musikken bare for bass

Bare low cut dine toppe højere så de kan følge med. Du kan eventuelt prøve at se hvor høje frekvenser dine 12” kan spille spille før de lyder dårligt og så sætte din toppes cross-over der også. Så kan du få rigtig meget lyd ud af dine toppe.

11 hours ago, Nicolai Grymer said:

Skud ud til Camp-fireball. Lille anlæg men altid kæmpe fester!

Det er noget med at i har to bassface forstærkere til bundene, ikke?

hvis jeg var jer ville jeg altid køre 4 bunde, men så bare skrue ned for dem. Ved brug af fire får i et dybere og fladere respons samt højere effektivitet ??

Det er nemmere sagt end gjort. 

De resterende i lejren har ikke samme forståelse, så hvad end der er sat til spiller som regel hvad jeg har sat som max - og det ændrer jeg sjældent ved i en 7 hestes brandert. Derfor er det nemmest bare "kun" at køre på 2 titans.

3 minutes ago, quno said:

Det er nemmere sagt end gjort. 

De resterende i lejren har ikke samme forståelse, så hvad end der er sat til spiller som regel hvad jeg har sat som max - og det ændrer jeg sjældent ved i en 7 hestes brandert. Derfor er det nemmest bare "kun" at køre på 2 titans.

Smid En inline rca volume controller lige inden jeres minidsp (eller hvad i nu deler og eq’er med) ?

• 2 weeks later...
3 hours ago, monkeyjens said:

@quno

Transporterer i jeres anlæg med trapez taget monteret? Har i haft problemer med at det fanger vind når i kører med det på en trailer, eller er det ikke noget problem? 

Vi fjerner tag samt de øverste toppe under transport, og monterer det når vi ankommer. 

Der er flere broer mellem vores opbevaring og festivalen som simpelthen er for lave til at vi kan passere. 

3 hours ago, monkeyjens said:

Vi har opgraderet en del. Find os i C. Hvis i kommer forbi og vil snakke anlæg så spørg efter Jens! 

36262146_10216474049146024_2372534853364088832_n.jpg.e1e92a96baf0ea3d0165c0bb6c62843b.jpg

Lækkert anlæg! 

Hvis vi kommer til at ligge tæt på hinanden på C, kan vi slå vores anlæg sammen. 
Vi har to cuboer, to toppe, 15 mtr LED bånd og 4 parlamper :) 

25 minutes ago, Hauge said:

Lækkert anlæg! 

Hvis vi kommer til at ligge tæt på hinanden på C, kan vi slå vores anlæg sammen. 
Vi har to cuboer, to toppe, 15 mtr LED bånd og 4 parlamper :) 

Tak! Lyder godt, lad os tage den hvis det bliver aktuelt! God festival til jer alle :D

• 2 weeks later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.