Jump to content
Festivalanlæg dk

Camp cAMP / Top swagg underdoggs / camp mange navne

Alex
 Share

Recommended Posts

Jeg laver lige en kort opdatering over, hvad der kommer til at ske med vores anlæg i år. Selve byggeprocessen går i gang den 22., og fortsætter indtil Roskilde festival starter, så det bliver måske lidt presset. 

Planen i år står på nye toppe. Vi har her valgt at bygge omnitop12 med deltalite 2512 og NSD1001 drivers. Både fordi jeg bedre kan lide horn frem for piezo, men også fordi folk siger, at der skal mindre EQ til. 

Vi tilføjer i år også noget, som jeg længe har haft et ønske om at høre. Vi bygger en Cubo kick 15 i 45cm udgaven, således at vi bruger en 12" enhed, mere præcist Faital Pro 12FH500. Jeg har en forhåbning om, at den skal tage over cirka fra 100-110 stykker og så op til de omkring 200-210 stykker. Vi må se, om den kan følge med 2x Cubo15, men det lyder til på mr. cubo, at det ikke skulle være et problem. 

Til sidst har jeg fået købt en UMIK-1, så vi kan få lavet noget ordenlig EQ. Jeg vil have sprød lyd, så i år gik jeg all in. Penge kan man altid tjene igen, haha ?

På lys siden var planen at bruge addressable LED lyd samt en arduino mega og kode noget, så den reagerer til musikken, men jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har pengene til at købe arduino mega og step down converters, så det bliver desværre et projekt til næste år. LED båndet ligger ellers klar. 

I forhold til strøm, så køber vi i år en solcelle ekstra, så vi har 2x 105 watt CIGS paneler, som vi smider på vores pavillon. Yderligere er min ven i gang med at 3D printe hans vindmølle, som er designet fra bunden op og optimeret til lave vandhastigheder. Det er et projekt, som jeg er rigtig spændt på at se stå færdigt! 

Ellers kommer der blot små forbedringer i forhold til kosmetik og brugervenlighed. Blandt andet en trådløs forbindelse, så folk ikke længere kan hive stikket ud af en telefon, for at de selv kan sætte noget på, haha.. 

Billeder af hele byggeprocessen bliver smidt op løbende, så følg med, hvis I er interesseret :) 

On 7/6/2018 at 23:55, Alex said:

omnitop12 med deltalite 2512 og NSD1001 drivers. Både fordi jeg bedre kan lide horn

Jeg husker processen med at bygge hornene som en anelse besværlig, om det er fordi træet er tyndt eller nogle irriterende limprocesser kan jeg ikke huske helt præcist, så mit forslag er at få dem lavet tidligst muligt så i har tid til at rette op på dem/lave dem om inden det er for sent. Resten af sådan en top bygger i hurtigt.

1 minute ago, quno said:

Jeg husker processen med at bygge hornene som en anelse besværlig, om det er fordi træet er tyndt eller nogle irriterende limprocesser kan jeg ikke huske helt præcist, så mit forslag er at få dem lavet tidligst muligt så i har tid til at rette op på dem/lave dem om inden det er for sent. Resten af sådan en top bygger i hurtigt.

Yeah, jeg har også tænkt over konstruktionen af det pis horn mange gange nu, haha ? 

Vi har cirka 4 drenge, som skal bygge det + vi får skåret pladerne ud på trælasten, så meget så muligt, så vi kun selv står for de vinklede og runde udskæringer. Vi deler os nok også ud i hold, så et hold arbejder på hornet mens de andre smækker kabinettet sammen ?

Men tak for heads up!  

1 hour ago, Alex said:

Yeah, jeg har også tænkt over konstruktionen af det pis horn mange gange nu, haha ? 

Vi har cirka 4 drenge, som skal bygge det + vi får skåret pladerne ud på trælasten, så meget så muligt, så vi kun selv står for de vinklede og runde udskæringer. Vi deler os nok også ud i hold, så et hold arbejder på hornet mens de andre smækker kabinettet sammen ?

Men tak for heads up!  

Worst case, så kan du købe et separat horn fra Thomann og smide ovenpå eller noget, hvis det skulle gå helt galt. Den fungere fint som mid, uden horn så vidt jeg husker

3 hours ago, Alfred said:

Worst case, så kan du købe et separat horn fra Thomann og smide ovenpå eller noget, hvis det skulle gå helt galt. Den fungere fint som mid, uden horn så vidt jeg husker

Det tror jeg, at vi vil have i baghovedet, hvis det hele går i vasken. Jeg har også tænkt over, om det måske ville være bedre, da træets overflade ikke er 100 % fladt, og at man derfor kunne opleve uønsket interferens.. ?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.