Jump to content
Festivalanlæg dk

2 hurtige spørgsmål

anton89
 Share

Recommended Posts

Er ved at bygge en fuld boominator med 4xHP10W samt 4x MPT-001 piezohorn, og skal til at sætte det hele sammen snart. Så i den forbindelse har jeg 2 hurtige spørgsmål: 1. Hvor skal man lave hul for at kunne få højtalerledningerne ind til forstærkeren? Er det en idé at anvende http://elektronik-lavpris.dk/p110848/BN ... rterminal/ ?? 2. Hvor vil det være nyttigt at have sikringer og hvilken type sikringer kan i anbefale? Undskyld for rookie spørgsmålene, håber i kan hjælpe mig ;)..

Re: 2 hurtige spørgsmål Hey Anton - velkommen til :) 1. Du kan bare bore et hul ind til centerrummet fra kabinettet af og trække ledningerne ind til forstærkeren den vej. Bare husk at fylde hullet med noget lim, så kabinettet forbliver lufttæt. Jeg ville nok ikke bruge den terminal du linker til der. Tror ikke den gør noget godt for kabinet-strukturen. Jeg har bare boret hul i min og så samlet hver side en en samlemuffe. Ikke ligeså kønt, men det virker ligeså godt :) 2. Du smider bare en 2A sikring på plus-polen så tæt ved batteriet som det kan lade sig gøre :) ps. Smid rigtig gerne billeder af boominatoren op i gallariet, når du er færdig :)

Re: 2 hurtige spørgsmål Vi får snart en ret smart sikringsholder (med tilhørende 2A sikring) på canopysound.dk . Kan jeg naturligvis anbefale :) -Og vi kan godt arrangere bedre fragtpris på små-varer end de normale 50 kr. hvis det er.

Re: 2 hurtige spørgsmål Tak for det hurtige svar :). Målet er at få kabinettet færdigt inden jul, men skal nok poste nogle billeder herinde når jeg begynder byggeriet, og det er nok ikke helt usandsynligt at jeg kommer til at spørge jer til råds igen :)..

Re: 2 hurtige spørgsmål Lige endnu et rookie spørgsmål: Hvis man gerne ville koble sin TA-2020 til en stikkontakt, hvilken strømforsyning kan i anbefale. Har en liggende på 12V og 1,5A som passer (på TA-2020 står der 12V og 2A som input). Kan den yde mere, hvis jeg finder en strømforsyning med en højere strøm, eller hvordan funger det? og endnu én gang mange tak for hjælpen herinde ;)..

Re: 2 hurtige spørgsmål Du kan godt bruge den på 1,5 A, men der risikerer du bare at den bliver varm eller slår fra, hvis du skruer helt op. Det bedste ville være en strømforsyning lave til 2A, men prøv med 1,5'eren og så slå den fra hvis den bliver meget varm :)

Re: 2 hurtige spørgsmål

Ved ikke hvordan du har planlagt dit setup' date=' men du kan evt. inkludere en laderegulator.. så er du også klar til solceller hvis du en dag får brug for det :)[/quote'] Har faktisk planlagt laderegulator, solceller og batterier. Men skal på hyttetur i sverige mellem jul og nytår med gutterne, så skal bare lige have den til virke med en stikkontakt i første omgang ;)..

• 2 weeks later...

Re: 2 hurtige spørgsmål Lige et hurtigt off-topic spørgsmål.. Jeg er begyndt på mit kabinet og har taget nogle billeder, men kan det er som om "show off" tråden er låst, og kan ikke helt finde ud af hvordan jeg tilføjer billeder til mit galleri ..???

Re: 2 hurtige spørgsmål Ja, jeg har låst show-off for at få folk til at bruge galleriet. Nok en idé at få lavet en lille guide til hvordan man så bruger galleriet :P Jeg lægger lige noge steps til dig; Start med at gå ind på galleri i toppen Tryk her på dit navn under "your personal albums" http://www.festivalanlaeg.dk/uploads/monthly_06_2013/post-16-142536996438.jpgSkærmbillede 2012-12-26 kl. 21.51.03.jpg[/attachment:1n3zg38a] Herfra kan du oprette dit projekt som et "subalbum" og uploade billeder til dette img2.jpg[/attachment:1n3zg38a]

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.