Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator VS Soundboks 2

MagnusEW
 Share

Recommended Posts

Hejsa FA!

Jeg skriver som ny medlem af dette forum som i øvrigt har vækket en interresse hos mig :) 

Da jeg er lidt sent ud i forhold til selv at bygge en højtaler (pengemæssigt og tidsmæssigt) Har jeg kigget på DBA for at finde en festivalhøjtaler til min camp med omkring 15-20 drenge.
Jeg har fundet 2 mulige køb som begge er laver met boominator kittet, men ville lige køre den forbi de professionelle før jeg køber noget ;) 

Anlæg 1 (den sorte)
"Mangler du et fedt anlæg til Roskilde? 
Her har du løsningen.
Jeg sælger dette boominator anlæg, der snildt kan spille en festival camp/ fest med 20-30 mennesker op. Anlægget er i perfekt stand, og kommer med 3 batteri.
Anlægget er bygget efter alle kunstens regler, og indeholder således 4 x HP10W og 4 x MPT-001. 

Anlægget står i Køge, og I er velkommen til at komme forbi og høre det spille! Kan også hentes i Brønshøj efter aftale"

Sælgers pris: 4000kr

image.png.52cdcd9403423fcecb292ece10a5ee31.png

Anlæg 2 (klistermærkerne) 
"
Består af:
2.799 det populære Boominator kit festival anlæg til årets festivaller
1.000 2batterier - så er der strøm!
1.500 træ, lim og skruer mm
600 Trækvogn
6.400 i alt for materialer indkøbspris samt
min. 1 uges arbejde med at samle, lime og tid til kørsel og afhentning af materialer mm.

Komplet kit til dig der vil bygge den populære Boominator festival anlæg til årets festivaller
Det komplette Boominator kit indeholder følgende:
1 X Maxamp 20
4 X P Audio HP 10W
4 X Piezohorn - MPT-001 - IMG STAGE LINE
4 X Metalfilmmodstand - 47 ohm 2W
1 X Mini Jack kabel til MAXAMP20 med JST stik
4 X Højttalergitter 10"
4 X Monteringssæt til højttalergitter
3 X Højttalerkabel , 2x1,5mm2
8 X Højttalerkabinet-hjørne - Sort plast, 55 x 35mm x 90°
1 X Boominator batteri. Panasonic.
1 X Trykkontakt med blå diode
1 X IN-LINE sikringsholder - Skruetype, 5x20mm & 6,35x32mm
1 X Potmeter - 10 Kohm lin. plasthus (Ø6mm)"

Sælgers pris: 5000kr

image.png.cfd9656a3f217bf0fea13d72f9cc9d50.png

Jeg har et relativt enkelt krav til anlægget, og det er at den skal kunne hamle op med en soundboks 2

Jeg vil gøre opmærksom på at jeg ikke endnu har pruttet med prisen, og at jeg nok godt kan få prisen presset længere ned

På forhånd undskyld for de regler der kan være overtrådte i opslaget, har prøvet at følge guidelines bedst muligt:) 

hvis du skal kunne "hamle op" med en soundboks 2 skal der en kraftigere forstærker til i begge tilfælde.
jeg ville klart gå med løsning nummer 1, prutte lidt om prisen og bruge overskud + evt en lille sjat ekstra på en kraftigere forstærker og lidt ekstra batteri :) 

1 hour ago, Alex said:

Eller købe mine semipro halfinators, som er med bedre diskant. Dem kan du også få til en god pris ?

De er værd at overveje da de spiller bedre end den originale boominator

7 hours ago, tc87 said:

hvis du skal kunne "hamle op" med en soundboks 2 skal der en kraftigere forstærker til i begge tilfælde.
jeg ville klart gå med løsning nummer 1, prutte lidt om prisen og bruge overskud + evt en lille sjat ekstra på en kraftigere forstærker og lidt ekstra batteri :) 

Hvis jeg skulle fyre en forstærker i, hvad er vi så ude i? Kender ikke så godt til markedet så sådan en specifik effektiv forstærker der passer nogenlunde til? :) 

Jeg synes de spiller super med maxamp. En større forstærker vil kræve en del mere strøm fordi maxamp har lav tomgangsforbrug. 

Alternativt skulle det være at bruge en TK2050 forstærker på 24v. Enten via en 12-24 converter og ellers ved at serieforbinde 2 12v batterier. Det vil give den lidt ekstra 

On 11/6/2018 at 14:40, Alex said:

Eller købe mine semipro halfinators, som er med bedre diskant. Dem kan du også få til en god pris ?

Det vil jeg også anbefale!
Så vidt jeg husker så er de også til at sætte på stativ, så kan du sætte dem forskudt i din camp og have et bredere spektrum.
Nu bliver den ikke solgt mere men Bassface havde en db 4.2, den er lille og effektiv, kunne være oplagt.
Tror den nye hedder db4.3, den er klart et kig værd, bare dyre end hvad 4.2 var.

Eller

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.