Jump to content
Festivalanlæg dk
MagnusEW

Boominator VS Soundboks 2

Recommended Posts

Hejsa FA!

Jeg skriver som ny medlem af dette forum som i øvrigt har vækket en interresse hos mig :) 

Da jeg er lidt sent ud i forhold til selv at bygge en højtaler (pengemæssigt og tidsmæssigt) Har jeg kigget på DBA for at finde en festivalhøjtaler til min camp med omkring 15-20 drenge.
Jeg har fundet 2 mulige køb som begge er laver met boominator kittet, men ville lige køre den forbi de professionelle før jeg køber noget ;) 

Anlæg 1 (den sorte)
"Mangler du et fedt anlæg til Roskilde? 
Her har du løsningen.
Jeg sælger dette boominator anlæg, der snildt kan spille en festival camp/ fest med 20-30 mennesker op. Anlægget er i perfekt stand, og kommer med 3 batteri.
Anlægget er bygget efter alle kunstens regler, og indeholder således 4 x HP10W og 4 x MPT-001. 

Anlægget står i Køge, og I er velkommen til at komme forbi og høre det spille! Kan også hentes i Brønshøj efter aftale"

Sælgers pris: 4000kr

image.png.52cdcd9403423fcecb292ece10a5ee31.png

Anlæg 2 (klistermærkerne) 
"
Består af:
2.799 det populære Boominator kit festival anlæg til årets festivaller
1.000 2batterier - så er der strøm!
1.500 træ, lim og skruer mm
600 Trækvogn
6.400 i alt for materialer indkøbspris samt
min. 1 uges arbejde med at samle, lime og tid til kørsel og afhentning af materialer mm.

Komplet kit til dig der vil bygge den populære Boominator festival anlæg til årets festivaller
Det komplette Boominator kit indeholder følgende:
1 X Maxamp 20
4 X P Audio HP 10W
4 X Piezohorn - MPT-001 - IMG STAGE LINE
4 X Metalfilmmodstand - 47 ohm 2W
1 X Mini Jack kabel til MAXAMP20 med JST stik
4 X Højttalergitter 10"
4 X Monteringssæt til højttalergitter
3 X Højttalerkabel , 2x1,5mm2
8 X Højttalerkabinet-hjørne - Sort plast, 55 x 35mm x 90°
1 X Boominator batteri. Panasonic.
1 X Trykkontakt med blå diode
1 X IN-LINE sikringsholder - Skruetype, 5x20mm & 6,35x32mm
1 X Potmeter - 10 Kohm lin. plasthus (Ø6mm)"

Sælgers pris: 5000kr

image.png.cfd9656a3f217bf0fea13d72f9cc9d50.png

Jeg har et relativt enkelt krav til anlægget, og det er at den skal kunne hamle op med en soundboks 2

Jeg vil gøre opmærksom på at jeg ikke endnu har pruttet med prisen, og at jeg nok godt kan få prisen presset længere ned

På forhånd undskyld for de regler der kan være overtrådte i opslaget, har prøvet at følge guidelines bedst muligt:) 

hvis du skal kunne "hamle op" med en soundboks 2 skal der en kraftigere forstærker til i begge tilfælde.
jeg ville klart gå med løsning nummer 1, prutte lidt om prisen og bruge overskud + evt en lille sjat ekstra på en kraftigere forstærker og lidt ekstra batteri :) 

1 hour ago, Alex said:

Eller købe mine semipro halfinators, som er med bedre diskant. Dem kan du også få til en god pris ?

De er værd at overveje da de spiller bedre end den originale boominator

7 hours ago, tc87 said:

hvis du skal kunne "hamle op" med en soundboks 2 skal der en kraftigere forstærker til i begge tilfælde.
jeg ville klart gå med løsning nummer 1, prutte lidt om prisen og bruge overskud + evt en lille sjat ekstra på en kraftigere forstærker og lidt ekstra batteri :) 

Hvis jeg skulle fyre en forstærker i, hvad er vi så ude i? Kender ikke så godt til markedet så sådan en specifik effektiv forstærker der passer nogenlunde til? :) 

Jeg synes de spiller super med maxamp. En større forstærker vil kræve en del mere strøm fordi maxamp har lav tomgangsforbrug. 

Alternativt skulle det være at bruge en TK2050 forstærker på 24v. Enten via en 12-24 converter og ellers ved at serieforbinde 2 12v batterier. Det vil give den lidt ekstra 

On 11/6/2018 at 14:40, Alex said:

Eller købe mine semipro halfinators, som er med bedre diskant. Dem kan du også få til en god pris ?

Det vil jeg også anbefale!
Så vidt jeg husker så er de også til at sætte på stativ, så kan du sætte dem forskudt i din camp og have et bredere spektrum.
Nu bliver den ikke solgt mere men Bassface havde en db 4.2, den er lille og effektiv, kunne være oplagt.
Tror den nye hedder db4.3, den er klart et kig værd, bare dyre end hvad 4.2 var.

Eller

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Similar Content

• By Victor Folting
      Jeg skal igang med at bygge min aller første højtaler, og jeg har besluttet at det bliver en boominator med en Maxamp 20 forstærker. Dertil har jeg et par spørgsmål, jeg ikke lige har kunne finde svar på:
      1. Er et AUX-hunstik nødvendigt? Jeg vil gerne have højtaleren så "clean" som muligt, og jeg regner med udelukkende at spille musik via bluetooth (Sure bluetooth modul). Hvis det er nødvendigt, hvor skal jeg så købe det (har læst i en tråd, at dem fra disconetto.dk er ret skrald - kan det passe?)?
      2. Det ville være fedt at kunne bruge strøm fra vægen, når man f.eks. bare er hjemme i haven, så mit spørgsmål er: Hvor stor (i watt) en strømforsyning skal boominatoren bruge? Og er det fint bare at finde en strømforsyning på en kineserhjemmeside såsom aliexpress, eller hvad anbefaler i? Er der en som "alle bruger" ligesom de fleste andre komponenter i boominatoren?
      3. hvilke andre komponenter skal jeg bruge, så højtaleren selv skifter mellem strømforsyning og batteri? Har forstået det som om at man skal bruge en AccuSafe V3.5, men jeg kan ikke finde et sted hvor den kan købes. 
      4. hvilket batteri er optimalt? Jeg gider ikke at købe et li-ion batteri pga. prisen. Jeg har tænkt mig at købe et gel-batteri, da jeg har indtryk af at det kan klare lidt mere end et blybatteri ift. tiltning. Og ift. størrelse (i ampere), hvor stort skal det så være for at kunne spille en uges tid på roskilde? Eller er det urealistisk at det kommer til at ske uden opladning eller solceller?
      5. Det kunne måske være fedt med solceller, men hvilke er velegnede? hvis højtaleren bliver med solceller, skal de bygges ned i toppen af boominatoren, og de skal derfor være ret tynde. Jeg forstiller mig iøvrigt at det er nødvendigt med en laderegulator. Hvis ja, hvilken er så velegnet?
      6. Jeg har tænkt mig at bruge denne lim: www.harald-nyborg.dk/produkt/dana-pu-lim-250-ml til kabinettet samt denne: www.harald-nyborg.dk/produkt/pp-kemisk-metal-180ml til at lime højtalerenhederne fast til den perforerede midterplade. er det fint?
      Håber at det er okay med så mange forskellige spørgsmål i et enkelt indlæg. på forhånd tusind tak for svar!
    • By Kasper96
      Hej FA 
      Jeg har tænkt mig at lave min egen Soundboks med samme dimensioner, 2x10" enheder, 2xpiezo, soundboks batteri, 2x100w 4 ohm forstærker og adau1701 dsp. 
      Jeg har ledt efter nogle 10" eller 12" enheder med 4 ohm, der kan være i 30 liter kabinet, med frekvensrespons ca fra 60-3000 hz med så høj følsomhed som muligt. 
      Har indtil videre fundet Ciare CMI250, hvis nogen har erfaring med disse eller har nogle bedre forslag til enheder håber jeg i vil hjælpe mig😊
    • By Alfred
      Hej FA,

Det obligatoriske opslag er i år blevet en smule forsinket. Det skyldes simpelthen, at vi fik fyldt vores pladser til service frivillige på få uger tilbage i foråret.
      Dog har vi brug for dig! Vi står og skal lave en masse pre-produktion af installationer der skal ned på festivalen i år. Udover det skal vi selvfølgelig bygge hele vores bod og festarena op, og her er der stadig et par pladser tilbage.
      Helt kort i punktform er det altså:
      Kort hold (max 32 timer) eller lang hold (max 100 timer) Pre-produktion i Sydhavnen i næste uge, opbygning i på RF fra d. 22. juni til d. 28. juni eller nedtagning 7. juli - 8. juli.
      Som udgangspunkt er langt hold på en blanding af pre-produktion, opbygning og nedtagning (timer fordelt), kort hold enten opbygning eller pre-produktion. Dette aftales med byggeleder, såfremt man er interesseret ift. vagtplanen Professionelle byggeledere der guider alle igennem processen. Perks langt hold:
      1 x RF billet (frivillig armbånd med adgang til Volunteer Village, medarbejdercamping, m.m.) 1 x SOUNDBOKS 2. Man får lov at låne den i ugen også beholde den efter. Gratis batteribyt i hele ugen. RF debit kort med værdi bestående af 16 måltider af 80 kr (1280 DKK værdi i alt) Alle måltider dækket i opbygningsfase (morgenmad, frokost, aftensmad, snacks og drikkevarer) Transport til og fra RF hver dag i opbygningsfase 1 x SOUNDBOKS hoodie 1 x SOUNDBOKS T-shirt Perks kort hold:
      1 x RF billet (frivillig armbånd med adgang til Volunteer Village, medarbejdercamping, m.m.) RF debit kort med værdi bestående af 8 måltider af 80 kr (640 DKK værdi i alt) Alle måltider dækket i, såfremt man er på i opbygningsfase (morgenmad, frokost, aftensmad, snacks og drikkevarer) Transport til og fra RF hver dag såfremt man på i opbygningsfase 1 x SOUNDBOKS hoodie 1 x SOUNDBOKS T-shirt Ved interesse er man meget velkommen til at skrive til christopher@betafactory.dk, blot skriv "SOUNDBOKS frivillig" i emnet.
      Jeg vil forsøge at besvare alle de spørgsmål jeg kan  
    • By Xodeus
      Da jeg ikke får mit anlæg brugt, og ikke ser mig selv på Roskilde Festival inden for den nærmere fremtid, sælger jeg hermed min boominator.
      Anlægget har været med på Roskilde et par gange, og skal derfor males igen, hvis det skal se pænt ud.
      Byggekvaliteten er fin, og der er ikke nogle vibrationer i boominatoren når den spiller.
      Specs:
      MaxAmp20 1 stk 18 aH batteri Sure hifi bluetooth 4.0 APTX modul Solcelleregulator med ekstern solcelle eller mulighed opladning med en laptop oplader 10W solcelle Pris: 3500

• By Kasper Jakobsen
      Hej Fa
      Første gang  jeg var på roskilde var i 2017, her blev jeg overasket over at se alle de fede anlæg folk selv havde bygget og blev selv inspireret til selv at kaste mig ud i et projekt. Det første jeg byggede var et højtaler byggesæt fra bekent.dk, det spillede egentlig meget godt men ikke så højt som jeg gerne ville have. Derfor startede jeg med at bygge en Boominator i starten af 2018. På grund af at jeg også var ved at afslutte 3.g i år tog det ret lang tid at blive færdig med den. Det gjorde dog ikke så meget da jeg syntes resultatet er blevet rigtigt godt  Under er der nogle billeder fra byggeprocessen, et diagram over hvordan jeg har koblet det hele op og nogle billeder af det færdige resultat. Jeg har valgt at sætte et speakon stik i Boominatoren så den også kan blive drevet af en ekstern forstærker, da jeg engang i fremtiden har planer om at bygge en cubo 15  

Byggeprocessen: 

Test af elektronikken inden jeg samlede den:

Forsiden: (Tænd/sluk, volumen, jack stik, bluetooth, voltmeter og usb opladning )

Bagsiden: (DC stik, sikring og Speakon stik)

Diagram over elektronikken: 

Det færdige resultat:

• Create New...

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..