Jump to content
Festivalanlæg dk

Opsætning af mini jack kabler

ChristopherB
 Share

Recommended Posts

Hej FA 

Jeg har lige et spørgsmål omkring sammensætning af to Pioneer GM8604 sidste år, havde en en mini jack to phono i hver og satte dem som sammen til en mini jack splitter. Men vil høre om det er den mest optimale måde at gøre det på eller hvordan?

Christopher

AVimg_13701.jpg

AVimg_13704.jpg

14 minutes ago, ChristopherB said:

Hej FA 

Jeg har lige et spørgsmål omkring sammensætning af to Pioneer GM8604 sidste år, havde en en mini jack to phono i hver og satte dem som sammen til en mini jack splitter. Men vil høre om det er den mest optimale måde at gøre det på eller hvordan?

Christopher

AVimg_13701.jpg

AVimg_13704.jpg

Nej. I den ene forstærker (den primære forstærker) skal du bruge et mini-jack til phono stik. Det sætter du ind i din indgang A, det er her du tilslutter f.eks. din iphone. Fra den primære til den sekundære forstærker skal du bruge et phono til phono stik, som du smider ind i den primære forstærkers output til den sekundere forstærkers A indgang. :)

16 minutes ago, Victor said:

Nej. I den ene forstærker (den primære forstærker) skal du bruge et mini-jack til phono stik. Det sætter du ind i din indgang A, det er her du tilslutter f.eks. din iphone. Fra den primære til den sekundære forstærker skal du bruge et phono til phono stik, som du smider ind i den primære forstærkers output til den sekundere forstærkers A indgang. :)

Ahh okay, tak for hjælpen :) Hvilken forstærker ville du mene var den primære, den ene køre to toppe den anden køre 4 bunde?

1 minute ago, ChristopherB said:

Ahh okay, tak for hjælpen :) Hvilken forstærker ville du mene var den primære, den ene køre to toppe den anden køre 4 bunde?

Det er fuldstændig ligemeget, de skal kædes sammen på samme måde alligevel. :)

Just now, ChristopherB said:

Ja okay super :) så vil jeg få gjort sådan.

Vil i mene at der skal en headphone amplifier på? eller er gain nok på forstærkerne? vi kommer til at bruge Iphones primært

Ingen grund til det, der er fint gain på forstærkeren. Det synes jeg i hvert fald ikke. :)

2 hours ago, palmedrengen said:

Hvis han tilslutter kun til A er det så ikke kun A kanalen der går signal? Hvad så med de højttalere der er sat til B kanalen? @Victor 

Hvis du har fx subs på Kanal B og Toppe på Kanal A så vil et input i kanal A give outputtet til A og B

27 minutes ago, ESO said:

Hvis du har fx subs på Kanal B og Toppe på Kanal A så vil et input i kanal A give outputtet til A og B

Okay. Er det hvis man indstiller den til at være 2 Channel? 

jeg skal feks kører to forskellige signaler ind til hhv A og B. Så formoder jeg at jeg bare indstiller den til 4-Channel og giver kanal A og B hver deres signal gennem phono indgangene. 

(Det er fordi jeg kører bunde på den ene kanal og toppe på den anden, delt med miniDSP)

4 hours ago, ChristopherB said:

Okay super ville lige høre. Tak for hjælpen :)

Er det så bare sådan nogle her? 

https://www.thomann.de/dk/cordial_cfu_3_cc.htm

Har læst at der skulle være forskel på RCA og Phono kabler nemlig

Det ved jeg så til gengæld ikke om der er. xD :P Men de kabler der kan godt bruges. :)

4 hours ago, palmedrengen said:

Hvis han tilslutter kun til A er det så ikke kun A kanalen der går signal? Hvad så med de højttalere der er sat til B kanalen? @Victor 

Så længe den står på 2ch, så sender den signal ud på begge kanaler. :) Jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan den skal indstilles, når du også bruger minidsp. ?

• 2 weeks later...

On 11/6/2018 at 20:54, Victor said:

Det ved jeg så til gengæld ikke om der er. xD :P Men de kabler der kan godt bruges. :)

Så længe den står på 2ch, så sender den signal ud på begge kanaler. :) Jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan den skal indstilles, når du også bruger minidsp. ?

Men hvad er forskellen på om jeg køre em mini Jack ud fra hver også samler, mod at jeg køre phono hen til den anden forstærker også kun trækker en minijack ud? 

Jeg tænker på om der er nogle stor forskel eller hvordan?

5 minutes ago, ChristopherB said:

Men hvad er forskellen på om jeg køre em mini Jack ud fra hver også samler, mod at jeg køre phono hen til den anden forstærker også kun trækker en minijack ud? 

Det ved jeg faktisk ikke. Der må jeg være dig svar skyldig. Jeg kender kun de mest basic ting mht. forstærkere, alt det elektriske har jeg styr på, da jeg er elektriker, men alt det lydtekniske, det er jeg godt nok ikke så skarp i. :) Øver mig stadig haha. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.