Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvor tidligt kommer i og ligger i kø?

Victor
 Share

Recommended Posts

Som titlen så flot beskriver, så vil jeg lige høre hvor tidligt folk faktisk kommer og ligger sig i kø? Og er der nogen der ved hvor tidligt man skal komme for at komme ind i indhegningerne? :)

I min camp er vi blevet enige om at vi (ligesom sidste år) går efter at ligge ud til Powerwalk i L, så vi regner med at ankomme til køen natten til torsdag (mellem den 27 og 28 juni). 

15 minutes ago, Victor said:

Som titlen så flot beskriver, så vil jeg lige høre hvor tidligt folk faktisk kommer og ligger sig i kø? Og er der nogen der ved hvor tidligt man skal komme for at komme ind i indhegningerne? :)

I min camp er vi blevet enige om at vi (ligesom sidste år) går efter at ligge ud til Powerwalk i L, så vi regner med at ankomme til køen natten til torsdag (mellem den 27 og 28 juni). 

Nu har jeg altid ligget i øst med booking til indgang til syd eller i kø til tilsvarende så det kan være meget anderledes i andre køer.

Vi har aldrig oplevet et problem i at komme om formiddagen på dagen de åbner.

På det tidspunkt er folk stadig ret spredt og mange er vildt trætte efter 1-2 dages druk og småfest.

Så har vi smidt al vores baggage halvvejs til indhegningerne og så når folk begynder at rejse sig har vores løbere gået op foran.

Er det dårlig køkultur? Ja muligvis, men vi har bare må indse at i den kø gælder de fleste tricks.

Jeg bor i København, men hører hjemme i Jylland (Skive) Så den står på eksamen i København d. 28 ---> hjem til Skive og så kører vi fra Skive engang sidst på morgenen d. 29. 

Spørgsmålet er om køen først åbner 24 før de åbner for hegnet, som de proklamerede  sidste år? 

@Victor Har i anlæg med i køen? har hørt meget om man ikke må have mere med i selve køen end hvad man kan bære med ind hurtigt. Sidste år havde vi dog bare 2 fra campen til at passe på vores ting udenfor, mens vi andre løb ind. MEN vi skulle opbevare alle vores ting udenfor intrance booking området da det blev ryddet hurtigt efter roskilde åbnede.

nogle andre der er blevet smidt væk? eller var vi bare uheldige?  

Kuvomba havde sidste år vores "lille" anlæg i køen, vi fik endda flyttet hegnet helt oppe foran for at få det ind, det var så i West, der er de måske mere large da det ikke er camping område.

Min erfaring fra de sidste 3 år siger at man bare skal komme tidligt lørdag morgen. Når køen begynde og rykke sig, så går dem frem som skal løbe. Vi har altid fået den ønskede plads ? 

36 minutes ago, Mads379b said:

@Victor Har i anlæg med i køen? har hørt meget om man ikke må have mere med i selve køen end hvad man kan bære med ind hurtigt. Sidste år havde vi dog bare 2 fra campen til at passe på vores ting udenfor, mens vi andre løb ind. MEN vi skulle opbevare alle vores ting udenfor intrance booking området da det blev ryddet hurtigt efter roskilde åbnede.

Sidste år måtte større anlæg ikke komme med ind, tror grænsen går ved om det er på en vogn :) 

1 minute ago, brorsono said:

Min erfaring fra de sidste 3 år siger at man bare skal komme tidligt lørdag morgen. Når køen begynde og rykke sig, så går dem frem som skal løbe. Vi har altid fået den ønskede plads ? 

Sidste år måtte større anlæg ikke komme med ind, tror grænsen går ved om det er på en vogn :) 

Reglerne er anerledes i west så :)

En af mine venner var til møde med sikkerhedschefen for Roskilde, og han sagde at der er sket nogle ændringer i lovgivningen (eller lign) så de rent faktisk skal håndhæve det med venteområderne først åbner om fredagen. 

Vi kommer altid torsdag/torsdag aften så vi får en plads inden for hegnene (WEST). Der er ikke noget værre end at skulle stå op som sild i en tønde om lørdagen fra 12 til 16. Så vil vi hellere komme om torsdagen og kunne sidde og chill inden for hegnene. 

Mht. anlæg så plejer vi at have nogle der kommer med det lørdag og sidder med det bagerst i venteområdet. Når vi andre er løbet ind og sikret os en plads går et par stykker tilbage og hjælper med anlæg og transportvirksomheder med tasker osv

Plz ikke tag store anlæg på vogn og andre vogne med. Jeg har oplevet år i køen, hvor folk pludseligt står med en trækvogn, hvor folk vælter over og få deres ben låst fast, så de ikke kan bevæge sig, hvilket også resulterer i, at folk vælter. Det er farligt og pisse irriterende, at Roskilde overhovedet tillader det. 

Lad anlægene stå helt bagerst, så folk ikke kommer til skade, fordi der står 1000 andre bagved og skubber :)

4 minutes ago, Alex said:

Plz ikke tag store anlæg på vogn og andre vogne med. Jeg har oplevet år i køen, hvor folk pludseligt står med en trækvogn, hvor folk vælter over og få deres ben låst fast, så de ikke kan bevæge sig, hvilket også resulterer i, at folk vælter. Det er farligt og pisse irriterende, at Roskilde overhovedet tillader det. 

Lad anlægene stå helt bagerst, så folk ikke kommer til skade, fordi der står 1000 andre bagved og skubber :)

Helt enig! 

Vi endte i en kø hvor der stod et anlæg i sidste år så de andre køer var markant hurtigere end vores da vi åbnede. 

Det utroligt de tillader det, da jeg tvivler på det overhovedet er tilladt med brandsikkerheden osv 

21 hours ago, Mads379b said:

Jeg har Bæstet 1.0 (min boominator) med i køen, jeg kender nogen Bæstet 2.0 kan stå ved imens jeg ligger i kø, det henter vi bagefter, når vi har fået slået campen op. :)

Nogen der ved hvordan south indgangen er kontra east indgangen? Mest mht. om der kommer færre folk til sydindgangen end til østindgangen, og om det evt. er nemmere at få en plads inden for hegnet i syd end i øst?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.