Jump to content
Festivalanlæg dk

Roskilde Jomfu Spørger de Routinerede:)

MagnusEW
 Share

Recommended Posts

Hvad så FA!!

Jeg skriver som en førstegangsroskild'er og har lige et par spørgsmål til hvad, hvordan og hvor :)

Jeg så en tidligere tråd angående hvad tid folk kommer for at stå i kø, men ville dog stadig høre om det er det værd at møde om 24 timer før for at sidde i kø ved South Indgangen?

Derudover vil jeg spørge om hvordan vores chancer er ifht at få en godt plads i L. Vi er en camp på cirka 15 drenge, og er rimelig godt sat ind i at vi skal have nogle løbere uden så meget andet end en presenning og et par telte. Vi har evt diskuteret muligheden for at en (meget meget flink) forældre kunne aflevere alt det tunge lort senere på dagen (fx ølrammer og andet tungt pis) 

Jeg håber på at kunne få nogle tips fra nogle som rent faktisk ved hvad de laver :) 

24 minutes ago, MagnusEW said:

Jeg så en tidligere tråd angående hvad tid folk kommer for at stå i kø, men ville dog stadig høre om det er det værd at møde om 24 timer før for at sidde i kø ved South Indgangen?

Folk snakker om, at Roskilde i år overholder, at folk ikke må komme ind i venteområdet får 24 timer inden der bliver åbnet. Tidligere er der folk, som er kommet 3-4 dage inden. Jeg har erfaret de 4 år, hvor jeg har ligget i køen, at man sagtens kan komme lørdag morgen og stadigt få en helt fin plads. Hvis man er lidt fræk, så kan man nok også komme senere og mase sig frem ;)

Jeg vil også skrive under på, at de 24 timer er helvede, især hvis det regner. Den ene gang hvor jeg drak mig selv ned, var jeg ubrugelig til at løbe dagen efter, haha.. Så alt er en fin balancegang ;)

24 minutes ago, MagnusEW said:

Derudover vil jeg spørge om hvordan vores chancer er ifht at få en godt plads i L. Vi er en camp på cirka 15 drenge

Det kommer an på, hvor heldige I er, hvor hurtige I er og hvor kæmpe idioter de omkringliggende er. 

Vores camp har formået at skaffe plads til 40 mennesker før, selvom vi kun var 6-7 løbere. Så det kan bestemt lade sig gøre. Selv hvis I får en dårlig plads i køen, så kan ens kondi gøre op for det, så mit råd er enten at tage til alperne en uge inden Roskilde og træne eller tage en lille smule EPO ;)

Vi har altid kommet aftenen inden. vi regner med at være der 21 tiden fredag. Har altid hygget mig i køen, bare tag vand / mandler / andre ting der giver nogenlunde mæthed, og så bare afsted. tror lidt det er en smagssag om at overnatte i køen, man sover monster dårligt så hvis i ikke er klar på det, så kom tidligt lørdag morgen. Med hensyn til jeres forældre kommer med de tunge ting ville jeg nok anbefale jer  enten at få det med når i tager afsted, eller få det sent lørdag aften, der er altid kæmpe kø alle steder mellem ca 09-21 lørdag. har selv siddet i en i 2015, ankom på festivalpladsen klokken 23 efter at ha taget afsted ved 13 tiden. Ellers er det for det meste noget man finder ud af om man gider ved erfaring :) 

44 minutes ago, Alex said:

Folk snakker om, at Roskilde i år overholder, at folk ikke må komme ind i venteområdet får 24 timer inden der bliver åbnet. Tidligere er der folk, som er kommet 3-4 dage inden. Jeg har erfaret de 4 år, hvor jeg har ligget i køen, at man sagtens kan komme lørdag morgen og stadigt få en helt fin plads. Hvis man er lidt fræk, så kan man nok også komme senere og mase sig frem ;)

Jeg vil også skrive under på, at de 24 timer er helvede, især hvis det regner. Den ene gang hvor jeg drak mig selv ned, var jeg ubrugelig til at løbe dagen efter, haha.. Så alt er en fin balancegang ;)

Det kommer an på, hvor heldige I er, hvor hurtige I er og hvor kæmpe idioter de omkringliggende er. 

Vores camp har formået at skaffe plads til 40 mennesker før, selvom vi kun var 6-7 løbere. Så det kan bestemt lade sig gøre. Selv hvis I får en dårlig plads i køen, så kan ens kondi gøre op for det, så mit råd er enten at tage til alperne en uge inden Roskilde og træne eller tage en lille smule EPO ;)

Det er altid lidt et mysterium med køen. Oftest ender der med at være forskellige regler i Øst og Vest, og sidste år var der kø til kø til kø. Ingen ved hvordan det ender - heller ikke dem i orange veste :) 

2 minutes ago, Alfred said:

Altid meget mindre tryk på, men så også tilsvarende længere væk fra de primære områder

Takker, så er chancen for at ligge forrest i syd vel også en del større, ved at jeg kommer torsdag morgen? ;)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.