Jump to content
Festivalanlæg dk

forbrugsbatteri

Share

Recommended Posts

yo. ny her. har fundet en dude,  som sælger nogle 150aH forbrugsbatterier som er brugt til nødstrømsanlæg. 850 kr stykket. 

spørgsmålet er, om nogle stykker af dem, parralelkoblet eller ej, ville kunne holde ok med strøm på mit anlæg.... har 4x 15" billige møg enheder og to antik gamle lokumsbræt af nogle PA højttalere med 4x fuldtones 12" i hver. min forstærker er klasse D, 4 kanaler, påstår at den kan levere 3600 watt....... 

udover det, ville en kondensator hjælpe? ud fra alt hvad jeg har læst idag og undersøgt, lyder det som en god idé at have en kondensator på når man bruger forbrugsbatterier..

belær mig 

Nu ved vi jo ikke hvad din fortstærker trækker, men 3 stykker af dem vil have nok juice i sig til at kunne trække en pioneer gm-d8604 gennem festivalen.

Batterierne er til nødstrøm dvs de er lavet til at afgive et jævnt flow af strøm hvor at en forstærker vil trække meget dynamisk i forhold til den musik du høre. En kondensator vil være en god ide hvis din forstærker klipper ved fuld styrke, men det må du selv teste.

36 minutes ago, jeg vil hjem nu said:

jeg har en Pyle PLBA430FRD 3600 watt 4 channal.  

Den er opgivet til 4x 300 watt rms ved 4 ohm. Det kommer den aldrig til at yde pga. mange faktorer.  

Lad os antage, at den bruger lidt mere strøm end gmd8604, så 7 ampere. 

Så vil et 150 Ah forbrugsbatteri holde cirka : 150*0.8 / 7 = 17 timer på fuld skrald :)

Teknisk set skulle din forstærker bruge 3 gange så meget strøm, som gmd8604, så hvis vi regner med det, så bliver regnestykket: 

150 * 0.8 / 15 = 8 timer på fuld knald

4 hours ago, Alex said:

Den er opgivet til 4x 300 watt rms ved 4 ohm. Det kommer den aldrig til at yde pga. mange faktorer.  

Lad os antage, at den bruger lidt mere strøm end gmd8604, så 7 ampere. 

Så vil et 150 Ah forbrugsbatteri holde cirka : 150*0.8 / 7 = 17 timer på fuld skrald :)

Teknisk set skulle din forstærker bruge 3 gange så meget strøm, som gmd8604, så hvis vi regner med det, så bliver regnestykket: 

150 * 0.8 / 15 = 8 timer på fuld knald

fedt. men hvor får du det regnestykke fra? hvad er hvad og hvilke tal/enheder skal man kigge på for at lave sådan et regnestykke? :P

18 minutes ago, jeg vil hjem nu said:

fedt. men hvor får du det regnestykke fra? hvad er hvad og hvilke tal/enheder skal man kigge på for at lave sådan et regnestykke? :P

150 Ah er kapaciteten på dit batteri. De 0.8 ganger man med, fordi man ikke må aflade forbrugsbatterier mere en maximum 80 %. Til sidst dividerer man med den strømstyrke, som forstærkerne i gennemsnit bruger, som har enheden ampere. Ampere går ud med ampere, og tilbage står der kun h, hvilket er timer, og voila. Så har du dit resultat ;)

11 minutes ago, jeg vil hjem nu said:

ak ja.. easy. dog kan jeg ikke finde hvad den forstærker bruger.. 

De tal jeg har, er noget folk tidligere har målt. 

GMD 8604 er målt til at trække 5 ampere på fuld smæk i gennemsnit. 

Bassface db1.2 er målt til at trække cirka 7-8 stykker mener jeg :) 

On 22/6/2018 at 00:02, Alex said:

De tal jeg har, er noget folk tidligere har målt. 

GMD 8604 er målt til at trække 5 ampere på fuld smæk i gennemsnit. 

Bassface db1.2 er målt til at trække cirka 7-8 stykker mener jeg :) 

De 5A er det brokoblet i 2 ohm eller i hvilket setup? 

Kører selv brokoblet påbegyndt kanaler og 4 ohm 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.