Jump to content
Festivalanlæg dk

[HASTER] Maxamp20 virker ikke med Phocos laderegulator

LongJohn
 Share

Recommended Posts

Kære alle,

Jeg har et spørgsmål i sidste udkald, da min kære fem årige Boominator skal have taget sin festivalsmødom på dette års Roskilde festival, der løber af staben om ganske få dage. Jeg er desværre stødt på et problem, da jeg har valgt at skifte min forstærker fra en TA2020 til en Maxamp20. 

Alt virker som det skal, når det er min TA2020 der er forbundet, men når jeg forbinder min nye Maxamp20 sker der ingen ting. Maxamp kan ikke en gang tændes og alt andet elektronik virker heller ikke. Jeg mistænker det er grundet samspillet mellem min Phocos CIS 10-2L laderegulator og Maxampen der skaber problemet, men jeg forstår ikke hvad det er eller hvordan det løses. Jeg håber de kloge folk herinde ønsker at hjælpe mig. 

Jeg vil hjertens gerne besvare eventuelle opklarende spørgsmål, der kan gøre det nemmere at løse problemet, men da anlægget blev bygget for fem år siden og jeg ikke er en haj til elektronik, så håber jeg i kan bære over mig. Mit elektronikrum blev desværre et værre rod, men jeg vil gøre mit bedste. På forhånd tak for hjælpen. 

Mvh. Mads

Tak for hurtigt svar, Tobi-Wan.

Jeg sidder på mit sølle kollegieværelse uden meget værktøj eller sikringer, og desuden er 12V batteriet svært at komme til. Jeg ville ellers meget gerne have forsøgt. Det vil undre mig meget, hvis det er brændt af. Jeg har købt Maxamp20 fra ny og forventer AccuSafe tester deres udstyr inden det sendes afsted. Jeg forstår bare ikke, når alt virker med min TA2020. Jeg tænkte det var nogle af de ekstra sikkerhedsforanstaltninger som Maxampen har, som ikke fungere så godt med Phocos. Men omvendt er de jo begge meget populære sammen, så andre vil nok have mødt samme problem. 

Seriøst, @palmedrengen? ? 

Jeg har stødt på dit navn flere gange, så formoder du har styr på dit elektronik. Har du fundet årsagen eller kørt en sag mod AccuSafe, fordi jeg står tilbage med en særdeles træls følelse, at jeg endelig fik nosset mig sammen til at skifte forstærkeren, og så virker det ikke, selvom det bør være så nemt at skifte fra TA2020 til Maxamp20. 

3 hours ago, LongJohn said:

Seriøst, @palmedrengen? ? 

Jeg har stødt på dit navn flere gange, så formoder du har styr på dit elektronik. Har du fundet årsagen eller kørt en sag mod AccuSafe, fordi jeg står tilbage med en særdeles træls følelse, at jeg endelig fik nosset mig sammen til at skifte forstærkeren, og så virker det ikke, selvom det bør være så nemt at skifte fra TA2020 til Maxamp20. 

Du har nok været uheldig. Skriv til Accusafe, de er rigtig flinke, så I skal nok finde ud af noget. De vil nok også gerne vide, hvis der har været en dårlig batch ?

Ja, jeg har skrevet til dem, og afventer nu svar. Det er befriende at høre det er flinke mennesker. Bare ærgerligt min boominator må "nøjes" med TA2020 forstærkeren på dette års Roskilde festival. Jeg havde glædet mig enormt meget til at opleve Maxamp20 i den. Det må blive næste år. ? 

Forresten. Også lige en anden ting, som sikkert er blevet belyst 1.000 gange før, men som jeg ikke har kunne finde et definitivt svar på. Jeg er meget træt af den støj/"pop" der kommer fra speakers, når man flytter rundt på jack-stik eller såmænd bare flytter på telefonen der afspiller musikken, da det virkelig giver et uprofessionelt udtryk til den ellers fantastiske Boominator. Som jeg har forstået det, vil det også være gældende selvom jeg skifter fra TA2020 til maxamp20, men er der på nogen måde man kan løse det? ?

Endnu en gang mange tak for de gode svar. De er virkelig værdsat!

Mvh. Mads

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.