Jump to content
Festivalanlæg dk

Camp Top Swagg Underdoggs

Alex
 Share

Recommended Posts

Tænkte jeg lige hellere måtte lave en hurtig post omkring vores anlæg og de problemer vi havde i år, haha.. 

Vores anlæg bestod i år af 2x omnitop12 med ASD1001 og deltalite 2512 II enheder. Som bund havde vi igen 2x cubo 15 extended med kappa 15 lfa med. På forstærker siden havde vi bassface db1.2 og 4.2 med samt 2 solceller fra amagermanden. Vi spillede nok omkring 15-18 timer i døgnet, dog ikke på fuld smæk. 

Kort og godt, så spillede det rigtig fint. Der er plads til forbedring med mini DSP, men vi stod fredag klokken 23 og testede det hele, og vi kunne simpelthen ikke nå at få styr på det hele, så det blev indstillet hurtigt og testet af. I forbindelse med dette, så havde vi også bygget en cubo kick, men af årsager som jeg ikke fatter, så virkede den simpelthen ikke. Enheden ville ikke spille særlig højt (som i at den næsten bare hviskede, selvom vi havde smidt den på vores bassface forstærker).. Jeg fatter det ikke, og har ikke haft tid til at kigge på, så det bliver engang i fremtiden, at jeg lige kigger på det. 

Skud ud til omnitop for at spille motherfucking højt og kaste lyden langt, jeg var imponeret og skræmt ;) 

Jeg havde egentligt lavet målinger af både Cubo 15 og omnitop, men jeg har selvfølgelig ikke gemt dem, så det må I have til gode, haha.. 

Billeder skal I ikke snydes for, jeg har også billeder fra konstruktionen, men I må lige skrive, hvis I vil se dem. 

Tak for et godt år, vi ses igen om et lille år :D 

Ooooooog skud ud til @Tobi-Wan Canopy for at være en fucking champ og både hente en solcelle for os, transportere den til Roskilde festival OG bære den hen til vores camp. Det er altså en guttermand, så send ham lige lidt kærlighed! 

36923422_1914396861914641_8226257467412054016_n.jpg

36939233_1914400961914231_5999634270979620864_n.jpg

52 minutes ago, brorsono said:

Er meget spændt på hvad der skete med vindmøllen :)

Ellers fedt setup! Drømmer selv lidt om at lave omnitop med horn istedet for piezo, var det meget besværligt eller ?

Der skete det, at min ven som havde ansvaret for vindmøllen, skulle have nogle sikkerhedskurser, før han måtte bruge de store 3D printere. Fordi han var sent ude, så havde underviserne ikke tid, fordi de var censor til forskellige eksaminer. Han skrev derfor til et firma, men de ville have 40000 kr. for at printe det, haha.. Min ven købte så sin egen 3D printer, men den kunne simpelthen ikke nå at printe det hele, så projektet blev skubbet til næste år. SÅ næste år kommer vi med vores egen designede vindmølle fra bunden :D 

Hornet til omnitop var en bitch at lave, der er virkelig ikke meget plads at arbejde med, men hvis man tager sig god tid og planlægger lidt smart, så kan det sagtens lade sig gøre. Jeg synes virkelig, at de spiller godt, så det var det hele værd! :) Og det var endda uden EQ, for det havde vi heller ikke tid til ? 

Her er et lidt bedre billede 

IMG_20180628_213542.jpg

Ærgerligt vi ikke fik smækket anlæggene sammen, haha. Vi blev altid lukket kl 04, og så kunne vi stadig høre dine cubo’er køre derudaf - Måske næste år! :)

Vi blev lukket enten af vagter, der sagde vi skulle skrue ned (og så tænkte vi bare at det ikke var det værd at fortsætte) eller af vores nabo-drama-Queen. Hun var ved at få en hjerneblødning da vi rullede Kevins anlæg op haha. Anlægget spillede ikke engang i hendes retning ??

Men synes det er sjovt at i ikke også blev lukket ?

8 hours ago, Alex said:

Oooooog skud ud til @Tobi-Wan Canopy for at være en fucking champ og både hente en solcelle for os, transportere den til Roskilde festival OG bære den hen til vores camp. Det er altså en guttermand, så send ham lige lidt kærlighed! 

Takker for kærlighed ;) og du siger bare til en anden gang!

42 minutes ago, Nicolai Grymer said:

Ærgerligt vi ikke fik smækket anlæggene sammen, haha. Vi blev altid lukket kl 04, og så kunne vi stadig høre dine cubo’er køre derudaf - Måske næste år! :)

Vi blev lukket enten af vagter, der sagde vi skulle skrue ned (og så tænkte vi bare at det ikke var det værd at fortsætte) eller af vores nabo-drama-Queen. Hun var ved at få en hjerneblødning da vi rullede Kevins anlæg op haha. Anlægget spillede ikke engang i hendes retning ??

Men synes det er sjovt at i ikke også blev lukket ?

Ja, vi kunne ellers have holdt en kæmpe fest, nu hvor du også slog dig sammen med Kevin. Men jeg må sige, at jeg er imponeret over, hvor meget smæk der var på dine cuboer, jeg må lige overveje, om jeg skulle skifte til de samme enheder, som du bruger ;) For slet ikke at nævne dit lysshow, haha, det var vanvittigt jo! 

Hahaha, I spillede i det mindste noget fornuftigt musik. Vi var åbenbart blevet en dakke dak camp, så vi holdt dakke fest næsten hver nat, så jeg har virkelig ondt af vores naboer, især den dude, som boede lige ovre på den anden side af brandvejen, den fyr er seriøst en helt for at tage det hele så afslappet! 

Jeg vil så sige, at det var sjældent at vi spillede til klokken 04. Vi havde en nat, hvor vi fortsatte til klokken 0530 eller sådan noget, og der kom vagterne også og bedte os om at slukke, så det gjorde vi selvfølgelig. Hvis folk kom og bedte om os at skrue ned, så gjorde vi også dette, eller pegede højttalerne i en anden retning. Ingen grund til sure miner :D 

11 hours ago, Nicolai Grymer said:

Den klokken 4 regel der.... ? og de stod der bare på slaget! Ikke engang at skrue helt ned til samtale niveau var godt nok. 

11 hours ago, Alex said:

Ja, vi kunne ellers have holdt en kæmpe fest, nu hvor du også slog dig sammen med Kevin. Men jeg må sige, at jeg er imponeret over, hvor meget smæk der var på dine cuboer, jeg må lige overveje, om jeg skulle skifte til de samme enheder, som du bruger ;) For slet ikke at nævne dit lysshow, haha, det var vanvittigt jo! 

Hahaha, I spillede i det mindste noget fornuftigt musik. Vi var åbenbart blevet en dakke dak camp, så vi holdt dakke fest næsten hver nat, så jeg har virkelig ondt af vores naboer, især den dude, som boede lige ovre på den anden side af brandvejen, den fyr er seriøst en helt for at tage det hele så afslappet! 

Jeg vil så sige, at det var sjældent at vi spillede til klokken 04. Vi havde en nat, hvor vi fortsatte til klokken 0530 eller sådan noget, og der kom vagterne også og bedte os om at slukke, så det gjorde vi selvfølgelig. Hvis folk kom og bedte om os at skrue ned, så gjorde vi også dette, eller pegede højttalerne i en anden retning. Ingen grund til sure miner :D 

Det er rigtigt nok, nu hvor jeg tænker over det. Nogengange når vores anlæg slukkede, så blev der helt stille i E følte jeg haha. Det er lidt sjovt at tænke på hvor mange der bliver udsat for det skrammel man sætter på. ?

Anyway, er mega glad for at du nød det, og ift. mit udbytte af cuboen, så er det halvt enheden, halv miniDSP'en der gjorde arbejdet. Ser du, enheden fik aldrig mere end 450w i sig. Og jeg tror faktisk godt at kappa15lf kan tage op til 400w. (Kappalite3015lf skulle kunne lidt over 600w, men var begrænset af min forstærker). Jeg satte bare en limiter på, som vi altid var oppe og ramme. Ligemeget hvad min camp gjorde, om de satte en anden mixer til, en anden mobil, etc. Så ville limiteren altid redde mine højtalere - Af den grund kunne jeg tillade mig at lave det system jeg gjorde. Flere fester vi holdte var helt uden mit opsyn. Eller nogen anden ansvarligs opsyn for den sags skyld :P

Jeg er dog ingen haj til limiter, så når mine toppe gik i limiteren, så lød det pænt skrald. Man skal lave nogle bestemte instillinger, men da jeg prøvede at skrive rundt, fik jeg desværre ikke så meget ud af det, men fuck det - Det virkede sku godt.

Jeg laver en video om hvad jeg gjorde her inden for den kommende tid :)

1 hour ago, Nicolai Grymer said:

Det er rigtigt nok, nu hvor jeg tænker over det. Nogengange når vores anlæg slukkede, så blev der helt stille i E følte jeg haha. Det er lidt sjovt at tænke på hvor mange der bliver udsat for det skrammel man sætter på. ?

Anyway, er mega glad for at du nød det, og ift. mit udbytte af cuboen, så er det halvt enheden, halv miniDSP'en der gjorde arbejdet. Ser du, enheden fik aldrig mere end 450w i sig. Og jeg tror faktisk godt at kappa15lf kan tage op til 400w. (Kappalite3015lf skulle kunne lidt over 600w, men var begrænset af min forstærker). Jeg satte bare en limiter på, som vi altid var oppe og ramme. Ligemeget hvad min camp gjorde, om de satte en anden mixer til, en anden mobil, etc. Så ville limiteren altid redde mine højtalere - Af den grund kunne jeg tillade mig at lave det system jeg gjorde. Flere fester vi holdte var helt uden mit opsyn. Eller nogen anden ansvarligs opsyn for den sags skyld :P

Jeg er dog ingen haj til limiter, så når mine toppe gik i limiteren, så lød det pænt skrald. Man skal lave nogle bestemte instillinger, men da jeg prøvede at skrive rundt, fik jeg desværre ikke så meget ud af det, men fuck det - Det virkede sku godt.

Jeg laver en video om hvad jeg gjorde her inden for den kommende tid :)

Lyder som om jeg skal lege med limiter næste år! Følte jeg var lidt fanget, fordi resten af campen (minus @Ganon) ikke fattede noget ?

18 hours ago, Kann said:

Spændende setup. Jeg vil gerne selv bygge noget lignende. 
Hvordan har jeres budget ca lagt og hvad med strømforbrug? Kan se i har 2 solceller, men hvor mange batterier gik der til? 

Vi har udvidet hvert år, så I år blev der "kun" udvidet med 2x omnitop12 og en Cubo kick (som vi så ikke fik til at virke) samt lidt andre småting. 

Fordi vi fik så meget sol, så spillede vi faktisk alle dage alene på 2x 105 Ah batterier, og det var mere end rigeligt til cirka 15 timers musik om dagen. Man skal virkelig ikke undervurdere hvor meget sådan nogle 100 watt solceller giver af energi i godt vejr! :) 

15 hours ago, brorsono said:

Og hvad løb prisen egentlig op for med omnitoppene?

Pr. omnitop: 300 for delefilter, cirka 1200 for enheder, 100 kr. for æggebakke skum, 50 for dish til polemount, cirka 400 for træ, og så nogle andre småting hist og her. Så cirka 2200 pr. omnitop :) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.