Jump to content
Festivalanlæg dk

Søger komplet festivalanlæg

Camp In
 Share

Recommended Posts

Hey alle,

Jeg søger et solidt festivalanlæg der kan holde til Roskilde Festival mm.

Det behøver ikke nødvendigvis være enormt men det skal selvfølgelig være større end en Soundboks mm.

Hvad har i af gode sager? jeg er total nybegynder på området så undskyld på forhånd hvis jeg spørger om noget dumt :)

Da jeg selv driver mit eget mobildiskotek har jeg dog styr på basics mht lyd og lys. 

Jeg tillader mig at afvise eventuelle tilbud :) 

51 minutes ago, Camp In said:

Hey alle,

Jeg søger et solidt festivalanlæg der kan holde til Roskilde Festival mm.

Det behøver ikke nødvendigvis være enormt men det skal selvfølgelig være større end en Soundboks mm.

Hvad har i af gode sager? jeg er total nybegynder på området så undskyld på forhånd hvis jeg spørger om noget dumt :)

Da jeg selv driver mit eget mobildiskotek har jeg dog styr på basics mht lyd og lys. 

Jeg tillader mig at afvise eventuelle tilbud :)

Så har du højest sandsynligt allerede meget af det der skal bruges. 
Pa-udstyr er vejen frem sammen med klasse d forstærkere. 
Så hvis du har et par subs og et par toppe kan du prøve at smidde en pioneer gm-d8604 forstærker på. 
Den har 4 kanaler som kan brokobles til 2, og leverer brokoblet 300w pr kanal ved 4 ohm. 
Det er den forstærker der nok er flest der bruger, da man får meget effekt for pengene :) 

20 minutes ago, tc87 said:

Så har du højest sandsynligt allerede meget af det der skal bruges. 
Pa-udstyr er vejen frem sammen med klasse d forstærkere. 
Så hvis du har et par subs og et par toppe kan du prøve at smidde en pioneer gm-d8604 forstærker på. 
Den har 4 kanaler som kan brokobles til 2, og leverer brokoblet 300w pr kanal ved 4 ohm. 
Det er den forstærker der nok er flest der bruger, da man får meget effekt for pengene :) 

tak for svar. har dog ikke tænkt mig at bruge mit eget gear af 2 grunde. 1 jeg bruge det ofte når jeg er ude og spille . 2 jeg ejer stort set kun aktive lydsystemer (som ikke går til festivalanlæg så vidt jeg forstår).

Derfor ville jeg høre om der er nogle der sælger i stedet :)

Jeg så nogen i år som kørte på et aktivt anlæg i år, de var rimelig meget "jaja fuck det, vi lader det bare op i morgen".

Så det kunne overvejes at bare bruge alle pengene på batterier (evt solceller/vindmølle) og en god vogn.

14 hours ago, Mashup said:

Jeg så nogen i år som kørte på et aktivt anlæg i år, de var rimelig meget "jaja fuck det, vi lader det bare op i morgen".

Så det kunne overvejes at bare bruge alle pengene på batterier (evt solceller/vindmølle) og en god vogn.

Det er aldrig rigtigt at anbefale aktive enheder da du skal ud i et større show med stepup-convertere, så at nævne det store strømtab man får på den relativt korte bane, som man har batterier til. Af hvad jeg har oplevet af venner som tager en aktivhøjtaler på en sækkevogn og 2 batterier+ converter så har de aldrig haft mere strøm end max 4 timer, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. 

Hvis man har en weekend og pengene klar så havde jeg sku hentet den trækvogn, samt træplader og så havde jeg sku begyndt at skrue, save og skære.
Det så at sige nu når du er nybegynder og gerne vil have et 12v anlæg så tænker jeg det måske var lidt smart at læse sig klog på det :) Det gør det også lidt sjovere 

On 16/7/2018 at 22:48, Nicolai Grymer said:

Bodega kørte 4 aktive Ev zlx12 og noget der lignede en 2x18” bund. Bunden var forhåbentlig drevet af en bilforstærker ;);)

Nej.

Alt drevet 220v.

Du var ikke ude og se skuret som var fyldt med lifepo4 batterier og stor 4k watt solceller inverter??

Samme inverter som Kuvomba brugte sidste år.

Ja, det gjorde vi sidste år 4 banke af 48v 225ah. Sat sammen op i inverter som tog solceller sat sammen 5 i serie gange 2 og parallelt med i inverter.

Vi kørte en powersoft digam 7000 (2x3500watt)

Og digam 4000 (2x2000)

Maks forbrug som vi kunne aflæse på displayet var +-3000 watt 220v med alt lys, lyd og pult.

On 14/7/2018 at 22:48, SørenJH said:

Jeg har noget brugt på Roskilde i år, som fungerer glimrende. Hvor stort skal det være og hvad er budgettet?

har ikke lagt noget budget men det behøver ikke være større end en trækvogn i normal størrelse (1-2 meter) send evt PB med billeder :)

• 3 weeks later...

Hvis du kommer med et godt bud, så er vores til salg. Du kan se den her: 

Den er bygget helt færdig, og den har været med på ROS i år. Spiller vanvittig godt. Allerede fra dag 1 tiltrak den opmærksomhed, og vi holdte fest for over 100 personer uden problemer. Alle informationerne står inde på opslaget. :)

On 30/7/2018 at 13:49, Camp In said:

har ikke lagt noget budget men det behøver ikke være større end en trækvogn i normal størrelse (1-2 meter) send evt PB med billeder :)

Havde ikke lige set dit svar.

Det står ikke på en vogn, men består af 2 stk. Cyclops cbe18 bundkasser og en celestion 2x10"+2" top. Det drives af en gm-d8604, som får signal fra en minidsp med tilkoblet bluetooth modul. Desuden kan topkassen køres på en maxamp hvis man vil økonomisere. Maxamp, minidsp og bluetooth kører på et 17 ah batteri for sig og til at drive gm-d8604 medfølger 2 varta 140ah batterier og et 60 ah startbatteri. 

Har ikke umiddelbart noget billede, men det står i fin stand, og der medfølger en kasse med plads til batteri og en kasse med elektronik i.

Giv et bud hvis du er interesseret

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.