Jump to content
Festivalanlæg dk

Ingen lyd i halfinator - hjælp!

Kasper
 Share

Recommended Posts

Hej FA. Jeg er den heldige ejer af et halfinator Kit fra disconetto. Problemet er at jeg ikke kan få skidtet til  at spille?.

Herligheden er flikket sammen i en kombination af lodninger og kabelsko (se billeder) og lodninger. Når jeg sætter strøm til er der lys i dioden på kontakten og maxampen generere lidt varme. Telefonen jeg benytter til at prøve at afspille registrere at der er isat jack-stik men det komme, som tidligere nævnt, ingen lyd i skidtet . Er der nogen der kan komme med pointers eller se om jeg har forbundet noget forkert. På forhånd mange tak?

20180805_204801.jpg

20180805_205141.jpg

20180805_204753.jpg

Håber i kan se hoved og hale i mit ledningsnet. Hvis ikke kan jeg tage nogle flere billeder senere i dag, bare sig til; på forhånd tak??

Prøv at trykke på kontakten :) Hvis du har byttet om på de 2 + ben på kontakten, vil pæren lyse, men maxamp'en vil ikke få strøm. Det kunne godt se ud til at du har gjort dette - kunne forestille mig at pæren på kontakten skal lyse når den er "trykket" i bund der hvor LED'en sidder.

Der er derudover også en lille LED som lyser på maxamp'en når den er tændt.

Tusind tak for hurtigt svar skoven?

Jeg forstår det du skriver som at jeg skal bytte om på de to + ledninger på kontakten. Det har jeg nu prøvet og kontakten lyder nu når den er trukket ned i siden hvor dioden er.. Men den spiller stadig ikke. Den lille diode på kampen lyser heller ikke. Når jeg smider voltmeter på indgangene til + og - (når jeg har tændt på kontakten) kommer der 12 volt til amp'en.. what to do??

20180806_142848.jpg

20180806_142910.jpg

Det er godt nok et meget sært udseende at den maxamp20 har, det ligner en gammel version ?

Når det er sagt, så plejer disconetto's jackstik bøsninger at være virkelig ringe, så jeg ville prøve en anden af bedre kvalitet, hvis du er løbet tør for idéer, hvad der ellers kunne være galt :)

On 6/8/2018 at 14:30, Kasper said:

Tusind tak for hurtigt svar skoven?

Jeg forstår det du skriver som at jeg skal bytte om på de to + ledninger på kontakten. Det har jeg nu prøvet og kontakten lyder nu når den er trukket ned i siden hvor dioden er.. Men den spiller stadig ikke. Den lille diode på kampen lyser heller ikke. Når jeg smider voltmeter på indgangene til + og - (når jeg har tændt på kontakten) kommer der 12 volt til amp'en.. what to do??

20180806_142848.jpg

20180806_142910.jpg

Tusind tak for inputs. Har været i dialog med sælgeren af amp'en. Det viste sig at der fra producentens side var lavet en fejl og der var byttet om på + og - indgangene på printet så nu har jeg lyd??

6 hours ago, Kasper said:

Tusind tak for inputs. Har været i dialog med sælgeren af amp'en. Det viste sig at der fra producentens side var lavet en fejl og der var byttet om på + og - indgangene på printet så nu har jeg lyd??

haha... useriøst :)

Men godt det virker nu.

Jeg tillader mig at prøve at trække lidt mere på jeres ekspertise. Jeg har kigget diverse bluetooth-tråde igennem og de fleste sværger til accusafe og sures bluetooth moduler. Mit spørgsmål er; kan "mindre" ikke gøre det; eks. sådan her et modul :

https://www.aliexpress.com/item/Bluetooth-Audio-Receiver-board-with-USB-TF-card-Slot-decoding-playback-preamp-output-A7-004-5V/32776507659.html

(forbundet med en 12v > 5v converter)

Der er også http://store3.sure-electronics.com/bluetooth-v2-1-audio-receiver-board-brb1

Begge moduler benytter bluetooth 2.1 men efter hvad jeg kan læse mig til er de fleste nyere versioner af  bluetooth bagudkompatible.

On 10/8/2018 at 21:09, Kasper said:

Jeg tillader mig at prøve at trække lidt mere på jeres ekspertise. Jeg har kigget diverse bluetooth-tråde igennem og de fleste sværger til accusafe og sures bluetooth moduler. Mit spørgsmål er; kan "mindre" ikke gøre det; eks. sådan her et modul :

https://www.aliexpress.com/item/Bluetooth-Audio-Receiver-board-with-USB-TF-card-Slot-decoding-playback-preamp-output-A7-004-5V/32776507659.html

(forbundet med en 12v > 5v converter)

Der er også http://store3.sure-electronics.com/bluetooth-v2-1-audio-receiver-board-brb1

Begge moduler benytter bluetooth 2.1 men efter hvad jeg kan læse mig til er de fleste nyere versioner af bluetooth bagudkompatible.

Det vil virke men:

- convertere på lyd-dele kan give støj: jeg ville gå efter noget som kan køre direkte på 12 volt.

- gamle bluetooth versioner virker, men lydkvaliteten vil med meget stor sandsynlighed være en del dårligere.

- gå efter et modul med højt output: det bliver din maxamp glad for: du kan spille meget højere end med eks. et kabel I en iphone. Jeg bruger selv sure’s bluetooth 4 modul, hvilket giver det høje output: jeg ved ikke hvordan det er med de boards du linker til.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.