Jump to content
Festivalanlæg dk

Brorfelde
 Share

Recommended Posts

Hej FA medlemmer 

Jeg vil gerne sælge mine 1,5 år gamle cuboer der er fræst i 18mm støbe krydsfiner på CNC, har terminaler fræst glat i og solidt front gitter til beskyttelse enhed.

Der sidder helt nye “Eminence Kappa Pro-15LF-2 i alle 8 cuboer og har spillet 2 uger på Roskilde festival 2017-2018.

Lige nu er der indgraveret “THE LUX” i dem. Der tager man bare lige en gang spartelmasse og propper i og pudser det resterende væk. Så er det væk med en gang maling ?

3000,- pr. Cubo m. enhed

Jeg er til at kontakte på:

Mobil: 40 55 50 43

Email: lbrorfelde@hotmail.com

5EA1633F-FFC4-4DA9-AC00-4C1D3BE4F2E6.jpeg

C4556361-8BC1-48CA-A117-6BA562A864BA.jpeg

• 3 months later...
  • 1 month later...
On 3/2/2019 at 15:41, Brorfelde said:

Stadig interesseret i 4 stk.?

Ja det er jeg. De er dog primært til indendørs PA brug så jeg er lidt i tvivl om jeg vil have cuboer eller mere traditionelle PA bunde som dem her https://www.dba.dk/passive-hoejtalere-fane/id-1052185188/ 

Kan du evt. gøre mig klogere på om en cubo i det her tilfælde er at fortrække?

De
rudover skal jeg vide hvilke terminaler der sidder bagpå

3 hours ago, palmedrengen said:

Ja det er jeg. De er dog primært til indendørs PA brug så jeg er lidt i tvivl om jeg vil have cuboer eller mere traditionelle PA bunde som dem her https://www.dba.dk/passive-hoejtalere-fane/id-1052185188/ 

Kan du evt. gøre mig klogere på om en cubo i det her tilfælde er at fortrække?

De
rudover skal jeg vide hvilke terminaler der sidder bagpå

Vi bruger 1 cubo til vores fester på min højskole. Det fungerer virkelig virkelig godt.

VIGTIGT. Vi har skaffet en ADAU1701 og har fået psycho-akustik / SuperBass plugin på. Uden den så får du ikke meget under 45hz. Med overstående plugin reddes de manglede frekvenser med deres overtoner.

Med adau1701 kan du også gøre hvad du plejer at gøre med din miniDSP (endda mere). Har dog problemer med delay... Det har jeg simpelthen ikke fundet en fornuftig løsning på.

Hvis du ikke kan skaffe en adau1701 og få SuperBass på - så vil jeg fraråde det.

2 hours ago, Nicolai Grymer said:

Vi bruger 1 cubo til vores fester på min højskole. Det fungerer virkelig virkelig godt.

VIGTIGT. Vi har skaffet en ADAU1701 og har fået psycho-akustik / SuperBass plugin på. Uden den så får du ikke meget under 45hz. Med overstående plugin reddes de manglede frekvenser med deres overtoner.

Med adau1701 kan du også gøre hvad du plejer at gøre med din miniDSP (endda mere). Har dog problemer med delay... Det har jeg simpelthen ikke fundet en fornuftig løsning på.

Hvis du ikke kan skaffe en adau1701 og få SuperBass på - så vil jeg fraråde det.

Skal lige siges tilføjes at det her er til et lokale på 250kv med abnormormt højt til loftet (7-8m)

On 6/2/2019 at 11:26, Nicolai Grymer said:

Vi endte med at købe og har pt 4 af de 6 sat til. Det lyd super sprødt og der var seriøst tryk på. Jeg får snart en lydtekniker fra roskilde festivallen ud og ser vores setup også skal han tilpasse hele vores setup med en godt elektronisk delefilter og en ny preamp/fordeler så det bliver optimeret :) 

Jeg er dog lidt nervøs for hvordan det kommer til at lyde med 6 da der var seriøst smæk på de 4, men tænker at 6 der spiller lidt lavere er bedre end 4 der kører på fuld gadaffi :)

On 9/2/2019 at 19:06, palmedrengen said:

Vi endte med at købe og har pt 4 af de 6 sat til. Det lyd super sprødt og der var seriøst tryk på. Jeg får snart en lydtekniker fra roskilde festivallen ud og ser vores setup også skal han tilpasse hele vores setup med en godt elektronisk delefilter og en ny preamp/fordeler så det bliver optimeret :)

Jeg er dog lidt nervøs for hvordan det kommer til at lyde med 6 da der var seriøst smæk på de 4, men tænker at 6 der spiller lidt lavere er bedre end 4 der kører på fuld gadaffi :)

Det lyder sku godt! Hvis magneten ikke allerede er i hornet, kunne du jo med fordel sætte dem op sådan. Så får du mere dybde på :)

15 hours ago, Nicolai Grymer said:

Det lyder sku godt! Hvis magneten ikke allerede er i hornet, kunne du jo med fordel sætte dem op sådan. Så får du mere dybde på :)

Magneterne sidder opad i hornet. Så vidt jeg har forstået skal magnetten sidde nedad da det giver mere indre vollumen og dermed mere dybde? Eller tager jeg fejl.

Der var ihvertfald god dybde på forleden, og kunne klart mærke at det kildede mere på floor end det gjorde med titans. Det er som om cuboer giver noget hårdere tryk i de 80-120hz, samtidigt synes jeg at bassen var mere klar end med titans. Det var ihvertfald en federe følelse at mærke bassen end det plejer :) Så alt i alt positivt :) 

57 minutes ago, palmedrengen said:

Magneterne sidder opad i hornet. Så vidt jeg har forstået skal magnetten sidde nedad da det giver mere indre vollumen og dermed mere dybde? Eller tager jeg fejl.

Magneten pegende nedad (i mundingen) giver cirka 5 Hz ekstra i de lave frekvenser kontra magneten vendende opad (i kabinettet) 😊

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.