Jump to content
Festivalanlæg dk
Mortensen

Roskilde 2019

Recommended Posts

Hej jeg er sgu i gang med at bygge mit anlæg stille og roligt og ville lige høre om det jeg laver lyder godt nok

så jeg har lavet 4 cubo 15 og ska til at lave en cubo 18, til dem har jeg et par ev sx300 tror i de ville kunne følge med eller skal jeg skaffe lidt mere firepower i hensyn til toppe?

af forstærker står jeg lige nu med en pioneer gm d 8604 og en bassface db 1.2 og regner med at købe endnu en bass face til at køre bundene, hvordan ville i linke dem sammen(de fem cuboer).

ud over det står jeg lige nu med et 225ah lastbil batteri og en hel masse små bil batterier. Hvor meget ah ville i skaffe til sådan et setup så jeg både kan spille om dagen og på fuld skrald om natten. Jeg har en solcelle som lader med 9 ah i timen på 36 volt og har en converter. Til den som gør den lader med 12volt i stedet. Så har jeg en vogn som er 3.8m i længden og 1.75m i bredden og 50cm høj. 

Hvå syntes i om det er der noget jeg mangler og kommer det til at virke?

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

11 hours ago, Mortensen said:

så jeg har lavet 4 cubo 15 og ska til at lave en cubo 18

Hvorfor 4x cubo 15 og en enkelt cubo 18? 

På den måde kan du ikke lave en setup, hvor du deler højttalerne ordenligt, da cubo 18 kan gå lavere end Cubo 15, men lave meget hvad, så vil du altid blande højttalerne på forstærkerne. 

11 hours ago, Mortensen said:

Jeg har en solcelle som lader med 9 ah i timen på 36 volt og har en converter. Til den som gør den lader med 12volt i stedet.

Solcellen lader med 9 ampere, der er ikke nogen tidsenhed på. Det er selvfølgelig under de bedste omstændigheder, så du kan nok sagtens trække 20 % af alt efter vejret. Når du siger converter, så håber jeg du mener en laderegulator. Man kan ikke lade et bilbatteri med 12 volt + der skal være en regulator, så man ikke overlader batteriet 😊

4 hours ago, Alex said:

Hvorfor 4x cubo 15 og en enkelt cubo 18? 

På den måde kan du ikke lave en setup, hvor du deler højttalerne ordenligt, da cubo 18 kan gå lavere end Cubo 15, men lave meget hvad, så vil du altid blande højttalerne på forstærkerne. 

Solcellen lader med 9 ampere, der er ikke nogen tidsenhed på. Det er selvfølgelig under de bedste omstændigheder, så du kan nok sagtens trække 20 % af alt efter vejret. Når du siger converter, så håber jeg du mener en laderegulator. Man kan ikke lade et bilbatteri med 12 volt + der skal være en regulator, så man ikke overlader batteriet 😊

Det er en regulator og jeg fandt en 18 tommers enhed som passer alle kretierier til en cubo 18 men vis det ik passer sammen tager jeg bare fire cubo 15 istedet

On 2/12/2018 at 16:31, Mortensen said:

Det er en regulator og jeg fandt en 18 tommers enhed som passer alle kretierier til en cubo 18 men vis det ik passer sammen tager jeg bare fire cubo 15 istedet

Spørgsmålet er om dine EV'er overhovedet kan klare presset hvis du allerede har fire cuboer. Har du en miniDSP?

3 hours ago, Nicolai Grymer said:

Spørgsmålet er om dine EV'er overhovedet kan klare presset hvis du allerede har fire cuboer. Har du en miniDSP?

Nej det har jeg ikke men hvad mener du med presset?

22 minutes ago, Mortensen said:

Nej det har jeg ikke men hvad mener du med presset?

Altså - Jeg tænker at du spiller fuldt op for dine cuboer. Jeg tænkte så på om dine EV'er kunne følge med (Uden at det lyder helt kradset)

Jeg tænkte egentlig på om du ikke hellere skulle få nogle flere toppe og så få noget mere ud af dine allerede eksisterende 4 cuboer med en miniDSP

3 hours ago, Nicolai Grymer said:

Altså - Jeg tænker at du spiller fuldt op for dine cuboer. Jeg tænkte så på om dine EV'er kunne følge med (Uden at det lyder helt kradset)

Jeg tænkte egentlig på om du ikke hellere skulle få nogle flere toppe og så få noget mere ud af dine allerede eksisterende 4 cuboer med en miniDSP

Hvad tænker du kunne være nogen gode toppe vis jeg bare skulle have et par?

De får svært ved at følge ordenligt med. Hvis det er så ligger jeg inde med to CNC byggede omnitop 12, der spiller røven ud af bukserne. De bruges i mange af de store camps som feks camp baguette og mange andre. Dem kunne jeg nok godt tænke mig at sælge. 

@Mortensen

5 hours ago, palmedrengen said:

De får svært ved at følge ordenligt med. Hvis det er så ligger jeg inde med to CNC byggede omnitop 12, der spiller røven ud af bukserne. De bruges i mange af de store camps som feks camp baguette og mange andre. Dem kunne jeg nok godt tænke mig at sælge. 

@Mortensen

15 hours ago, Mortensen said:

Hvad tænker du kunne være nogen gode toppe vis jeg bare skulle have et par?

Køb et par omnitoppe. Skaf en måle mikrofon og få dem til at lyde godt. Derefter skal du bare have en kompresser på med din miniDSP. Så kan du få en masse lyd ud af den

7 hours ago, palmedrengen said:

@Mortensen

hvor meget ska du have for dem?

Jeg må ærligt indrømme at du går hårdt til den. Jeg kom lige i tanke om at det vist nok var dit anlæg der væltede sidste år. Med 4 cuboer kan du spille meget højere end du nogensinde kunne drømme om. Og specielt hvis du også har 2 lækre OT12. Med lidt miniDSP justering, så det ikke lyder skrald, så kan jeg love dig for at du får en opgradering der er tilstrækkelig. Så burde du helllere ligge energi i camp-ideer og lys/anlæg-finish.

18 minutes ago, Nicolai Grymer said:

Jeg må ærligt indrømme at du går hårdt til den. Jeg kom lige i tanke om at det vist nok var dit anlæg der væltede sidste år. Med 4 cuboer kan du spille meget højere end du nogensinde kunne drømme om. Og specielt hvis du også har 2 lækre OT12. Med lidt miniDSP justering, så det ikke lyder skrald, så kan jeg love dig for at du får en opgradering der er tilstrækkelig. Så burde du helllere ligge energi i camp-ideer og lys/anlæg-finish.

jeps og jeg er så heldig at min morfar er en der arbejder med lamper og led så der ingen problemer der. og ja det er en kæmpe opgradering har lige fået den nye vogn i dag og den er kæmpe stor 

14 hours ago, Mortensen said:

jeps og jeg er så heldig at min morfar er en der arbejder med lamper og led så der ingen problemer der. og ja det er en kæmpe opgradering har lige fået den nye vogn i dag og den er kæmpe stor 

Husk den må virkelig ikke være for høj. Du mister SÅ meget lyd hvis den er for høj. Da jeg byggede Camp kat, så solgte jeg alt fordi vognen var for høj og højtalerne placeret forkert. Og højden gjorde at jeg nærmest fik mindre ud af 4 titans end hvis jeg blot havde 2 på en almindelig ravendo-vogn.

Camp kat vognen løftede subs 80cm over jorden tror jeg. En ravendo 40-45cm

1 hour ago, Nicolai Grymer said:

Husk den må virkelig ikke være for høj. Du mister SÅ meget lyd hvis den er for høj. Da jeg byggede Camp kat, så solgte jeg alt fordi vognen var for høj og højtalerne placeret forkert. Og højden gjorde at jeg nærmest fik mindre ud af 4 titans end hvis jeg blot havde 2 på en almindelig ravendo-vogn.

Camp kat vognen løftede subs 80cm over jorden tror jeg. En ravendo 40-45cm

Jeg tror min vogn er 70 i højden er der noget man kan køre for at forhindre sådan noget?

1 hour ago, Mortensen said:

Jeg tror min vogn er 70 i højden er der noget man kan køre for at forhindre sådan noget?

smid dine subs på jorden ;) 
Bare lav plads til at de kan stå på vognen under transport, og placer dem så foran vognen der hvor i nu skal spille. 

5 minutes ago, tc87 said:

smid dine subs på jorden ;) 
Bare lav plads til at de kan stå på vognen under transport, og placer dem så foran vognen der hvor i nu skal spille. 

Ja men jeg ville gerne ha at de sad fast for jeg går tit fra vognen hvor andre som jeg kender spiller musik på den

On 8/12/2018 at 14:48, Nicolai Grymer said:

Sæt dem på jorden og eventuel lave et system så du kan spænde dem fast. Det er der mange der gør (Helge har gjort det et år)

Jeg lover dig. Du får meget dybere og bedre respons’s. Do it

Ok men hvordan med ledninger og sådan noget for at folk ikke går dem i smadre. Man ved jo aldrig hvad folk kan finde på på roskilde

3 hours ago, Mortensen said:

Ok men hvordan med ledninger og sådan noget for at folk ikke går dem i smadre. Man ved jo aldrig hvad folk kan finde på på roskilde

Byg dine ting strategisk så der er færrest mulighed for at folk gør noget. Og altså. Folk er dumme. Men så dumme er de heller ikke. Og føler på en eller anden måde at det kun er få idioter der er ude på ballade, og når man skaffer store crowds, så gør de ikke noget. Jeg kan ikke sige hvad du skal gøre, da det krævede at jeg kendte din vogn og designede din opstilling

5 hours ago, Nicolai Grymer said:

Byg dine ting strategisk så der er færrest mulighed for at folk gør noget. Og altså. Folk er dumme. Men så dumme er de heller ikke. Og føler på en eller anden måde at det kun er få idioter der er ude på ballade, og når man skaffer store crowds, så gør de ikke noget. Jeg kan ikke sige hvad du skal gøre, da det krævede at jeg kendte din vogn og designede din opstilling

Jamen jeg prøver og designe lidt og sender nogle ideer ind

On 10/12/2018 at 12:12, Nicolai Grymer said:

Gør det. Så giver vi en masse konstruktiv kritik :)

Så har jeg fået tegnet lidt ik så meget men noget.

EC5ECA30-BFA2-445B-9CDD-20DD54E31CD1.jpeg.b7f0e409442d760c6d0273a5ef7b4bff.jpeg

Jeg er gået lidt væk fra ideen med at kunne tage cuboerne ned fordi det bliver simpelthen for bøvlet og vil gerne kunne lav den så idiotsikkert som muligt. Men jeg ska lige høre hvordan det lyder før jeg siger noget så når jeg har hørt forskellen oppe på vognen vs ned på jorden så begynder jeg at designe vognen. De to “kasser” over cuboerne er et par omnitop vis jeg kan få skaffet dem inden roskilde starter. 

Er der noget man kan gør vis man ik vil have dem ned på jorden men vognen for at få dem til at spille højere og bedre?

1 hour ago, Mortensen said:

Er der noget man kan gør vis man ik vil have dem ned på jorden men vognen for at få dem til at spille højere og bedre?

Placer dem ved siden af hinanden (eller inden for en kvart bølgelængde af frekvensen du dele bund/top ved), så får du det der hedder akustisk kobling, som basically giver dig nogle gratis db og en pænere spredning af lyden.

Der ud over kan du tilføje flere kasser og/eller flere watt. 

5 minutes ago, tc87 said:

Placer dem ved siden af hinanden (eller inden for en kvart bølgelængde af frekvensen du dele bund/top ved), så får du det der hedder akustisk kobling, som basically giver dig nogle gratis db og en pænere spredning af lyden.

Der ud over kan du tilføje flere kasser og/eller flere watt. 

Alstå så alle fire står på en lang række?